Modem problemen

  • 7 november 2016
  • 1 reactie
  • 887 keer bekeken

Dag,

Sinds een paar maanden valt het signaal van mijn modem weg, dit is ook te merken aan het tv signaal, deze valt dan (niet bij alle keren) ook uit. Daarnaast is de internetsnelheid met een kwart gedaald. (20 -> 13mbps).

Ik heb geprobeerd:
Modem uit gezet, 10 minuten gewacht voor ik hem weer aanzette.
Meerdere keren probleemoplossing van windows uitgevoerd
Meerdere malen van kanaal gewisseld en ook op automatisch gezet.
Meerdere malen Hard reset gedaan met het pinnetje aan de achterkant van de modem (alleen als dit noodzaak was door het niet werken van de modem)
Meerdere malen Systeemherstel gedaan softwarematig (met kabel)

Dit heeft ten gevolge gehad dat de modem wel weer werkt en ik internet ontvang, maar voor korte duur. Meerdere malen per week valt mijn internet weg. zo eens in de maand valt het tv beeld ook weg.
Ik ben ten einde raad. Vanuit mijn oogpunt heb ik alles gedaan wat mogelijk. Ik zou zeggen dat de modem zijn beste tijd gehad heeft.
Zijn er mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien? en is het anders mogelijk om een andere modem te ontvangen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Het is een punt van ergernis.

Groet
Steven Dekker

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Welk merk/type modem heb je?
Wat voor ISRA-punt (hoofdaansluiting) heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?

Reageer