modem P-2812HNU-F1 raakt weg kwijt

• 16 november 2012
  • 5 reacties
  • 2210 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal,

ik ben sinds kort klant van Telfort en heb bovenstaande modem.
Met het bedrade netwerk gaat alles goed.
Met WiFi heb ik de eigenaardigheid dat een aantal keren per dag de modem de verbinding van het radio gedeelte (WiFi) met het netwerk lijkt kwijt te raken.
Als bovenstaande gebeurt merk je dat pagina's niet meer laden en zo terwijl de radioverbinding tussen notebook en modem blijft bestaan, alleen krijg je de opmerking "geen internet". Vaak wordt de verbinding vanzelf hersteld, anders moet je even de verbinding verbreken en weer opbouwen. Als dit gebeurt kan je ook de service pagina;s van de modem niet via WiFi benaderen, ook andere apparaten op het interne netwerk zijn onbenaderbaar terwijl de WiFi verbing "verbonden" aan geeft.
Een Telfort medewerker heeft al eens van buitenaf het kanaal van de WiFi verbinding van de modem veranderd, dat maakte overigens geen verschil.
Mijn vermoeden is dat de modem defect is, maar heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Soms ligt het aan het stuurprogramma en/of de instellingen van de Wifi-adapter van je notebook.
Het kan dan bijvoorbeeld helpen om een nieuwere versie van het stuurprogramma te installeren.
Badge
Hallo Franzki,
bedankt voor je reactie, maar dit gebeurt bij alle apparaten die WiFi gebruiken en een verbinding langere tijd open laten staan.
Bij mij thuis zijn dat diverse notebooks (windows Vista, 7 & 😎 en ook android telefoons en ze hebben allemaal last van hetzelfde probleem.
De modem van KPn die ik hiervoor had gaf deze problemen niet.
Badge
Misschien helpt het om de firewall van het modem uit te schakelen. Deze firewall is toch overbodig, de meeste apparaten die wij hebben hebben nog een eigen beveiliging.
Badge
Misschien helpt het om de firewall van het modem uit te schakelen. Deze firewall is toch overbodig, de meeste apparaten die wij hebben hebben nog een eigen beveiliging.

Hallo adsl646462,
bedankt voor je reactie, maarik begrijp dit niet helemaal, kan je het me misschien uitleggen?
Er zijn geen problemen met apparaten die via een kabel aangesloten zijn, alleen de verbinding tussen het WiFi en het LAN gedeelte wordt zo te zien onderbroken. Ik zou verwachten dat de firewall voor alle (bedrade en onbedrade) aansluitingen zou gelden en dezelfde problemen zou geven. Mijn idee is dat de leasetime van de DHCP te laag staat (ca. een uur) en daardoor de via WiFi verbonden apparaten steeds een nieuw IP adres moeten aanvragen. Helaas kan ik niet bij de gegevens van de leasetime komen en dit dus niet controleren.
Badge
De firewall hoeft niet op dezelfde manier te reageren op bedrade en onbedrade verbindingen. Probeer hem eens uit te schakelen en zie wat er gebeurt, bij mij staat hij altijd uit.
Kun je in het modem komen? Waarom maak je geen gebruik van de static DHCP? Je kunt voor verschillende verbindingen (apparaten) een vaste DHCP instellen.

Reageer