beantwoord

Modem ontvangt geen DSL door mogelijke fout in wandcontactdoos

• 5 april 2013
  • 13 reacties
  • 28843 keer bekeken

Badge +1
Hallo,

Herkent iemand dit probleem?

Eergisteren kreeg ik van Telfort een mailtje dat zij mijn Internetabonnement hadden geactiveerd. Wij natuurlijk enthousiast, want wij hebben door omstandigheden een half jaar geen abo kunnen afsluiten, maar nu eindelijk wel dankzij een vast inkomen.

Volgens de doe-het-zelf stappenplan alles geplaatst, maar het DSL lampje bleef niet branden nadat ik de modem had aangezet, alleen de POWER en een knipperende WLAN/WSP licht. 

Telfort gemaild met dit probleem en kreeg standaard antwoord terug. Alle stappen klopte en resetten had ik al een paar keer gedaan dus dat was geen antwoord op mijn probleem. 

Via site van de modem ping verzonden naar mijn telefoon en die deed het wel, maar ik kon er niet mee bellen dus kon Klantenservice niet bellen.

Heb toen de kap verwijdert van de telefoonwandcontactdoos die het enige aansluitpunt is in mijn flat voor de modem en daar trof ik tot mijn verbazing een opgerolde telefoonkabeltje aan die de vorige bewoner of diens monteur intern heeft aangesloten op het telefooncontact. Doch vermoedelijk voor de verhuizing heeft de bewoner wellicht de kabel opgerold en achter het kapje gestopt en daarmee de aansluiting geschaadt, want komt dus geen volledig signaal doorheen.

Vervolgens Telfort opnieuw gemaild met vermelding van mijn bevindingen en vervolgens krijg ik weer dezelfde standaardmail die ik gisteren ook al ontvangen had.

Kan iemand van jullie mij misschien een aansluitschema tonen, zodat ik zelf dit euvel op kan lossen, want als ik moet wachten op mijn verhuurder of Telfort kan ik wachten totdat ik een ons weeg...

Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes,

Angela
icon

Beste antwoord door Angela1nce 5 april 2013, 14:34

Nee.
Je hebt kans dat juist de zwarte en transparante DE juiste zijn.
Sluit die zwarte en transparante eens aan op het brede stuk van de varkenssnuit.
(En rood / groen verwijderen)

Dorus,

Ik heb de draden andersom op de varkenssnuit bevestigd, maar ook dan is er geen DSL-signaal. Ik zal nu alles weer zo aansluiten zoals ik het heb aangetroffen.
Ben zojuist weer keurig gebeld door Telfort en men geeft KPN de opdracht om een monteur te sturen die naar de hoofdaansluiting en de wandcontactdoos zal kijken en herstellen/vervangen waar nodig, zodat ik toch nog binnenkort gebruik kan maken van Telfort alles-in-een en zal ik zodra het signaal er wel is restitutie ontvangen voor de dagen dat ik geen DSL-signaal heb kunnen ontvangen.
Kosten declareer ik bij de verhuurder van mijn appartement en die ziet het maar terug te ontvangen van de vorige bewoner. 

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Groetjes, 

Angela
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ja, kijk naar een kabel waar 4 draden uitkomen, rood, blauw, wit en oranje.
Sluit de rode en blauwe draad aan op de bovenste 2 contactpunten.
Telefoonstekker heeft 4 pennen (varkenssnuit) en de bovenste 2 pennen (staan het breedst uit elkaar) moeten het signaal krijgen van de rode en blauwe draad.
Het maakt niet uit of rood en blauw omgewisseld zitten, het enige wat belangrijk is is aangesloten op de bovenste 2 contacten.
Reputatie 8
Badge +16
Is het mogelijk om hier een foto te plaatsen met daarop het teklefoon-stopcontact en de binnenkomende kabel waarop de kleuren van de draadjes goed zichtbaar zijn?
Badge +1
Ik heb gekeken en de rode draad van de telefoonkabel heeft men links boven aangesloten op de "'varkenssnuit" en de blauwe draad rechts boven. De twee witte draden die nog meer uit die kabel komen zitten gewoon los....
Badge +1
Ik moet dan eerst even de foto's uploaden naar mijn photobucketaccount, want uploaden van pc doet hij binnen mijn topic niet, moment 😛
Reputatie 8
Badge +16
Weet je zeker dat dit de hoofdaansluiting is?

Of zit er nog een hoofdaansluiting in de meterkast?

Als rood en blauw aangesloten zijn, zou dat in principe voldoende moeten zijn bij oplevering op het eerste aderpaar.
Badge +1
De draden die uit de telefoonkabel komen zijn overigens wit/oranje gestreept, wit/blauw gestreept, oranje en blauw...De oranje zit links .boven in de 'varkenssnuit en de blauwe rechts bovenin aangesloten...Mijn internet is nu traag doordat ik gebruik moet maken van een externe routeradres, dus foto duurt langer dan gehoopt
Badge +1
http://i1157.photobucket.com/albums/p593/Angela1nce/Varkenssnuitaansluiting.jpghttp://i1157.photobucket.com/albums/p593/Angela1nce/Overzichttelefoonwandcontactdoos.jpg

Ik heb inmiddels de zwarte en de aarde draad bevestigd aan de varkenssnuit, omdat deze los zat, maar ik heb nog steeds geen DSL signaal
Badge +1
Hallo Franzki, 

Ik woon in een flat en in mijn woonkamer zit ook de hoofdaansluiting, maar daarvan lopen binnen de muur de bedrading door naar mijn telefoonwandcontactdoos en kan ik geen telefoonkabel aansluiten op die hoofdaansluiting, omdat de openingen aan de onderzijde geen optie bieden om een stekker in te steken, daar er geen contactpunt zit dus ben ik aangewezen op die telefoonwandcontactdoos voor de DSL.

Ik ben net gebeld door een medewerker van Telfort en die raadde mij de oranje draad te vervangen door de rode van de 4 draden die uit de losse telefoonkabel komen, maar ook daarmee maak ik geen verbinding. Alleen de POWER en WLAN/WSP lichten branden.

http://i1157.photobucket.com/albums/p593/Angela1nce/hoofdaansluitingKPN.jpg
Reputatie 6
Badge +7
Wat een spaghetti zeg maar volgens mij is juist de aansluiting van de hoofdkabel niet aangesloten in de varkenssnuit en het lijkt erop dat de bruine en bruin wit je moet hebben sluit deze eens aan

ps ik zou die opgerolde kabel (met stekkertje) eens verwijderen want dat is een utp kabel dat maakt de aansluitingen wat simpeler om te bekijken.
Badge +1
Ik heb de rode en de groene draad ook een keer verbonden met de varkenssnuit van de meegeleverde telefoonkabel van Telfort. 

Ook hiermee heb ik geen DSL-signaal...Klopt het dat er links onder de doorzichtige aardedraad moet en rechts onder de zwarte, wan dat waren de enige gestripte draden die in de contactdoos zaten, de anderen (geel, rood, blauw en groen) waren afgeknipt en niet gestript.

http://i1157.photobucket.com/albums/p593/Angela1nce/TelefoonkabelTelfortendradenKPNaangeslotenopvarkenssnuit.jpg
Badge +1
Nee.
Sluit die zwarte en transparante eens aan op het brede stuk van de varkenssnuit.
Badge +1
Hallo Dorus,

Ik d8 begrepen te hebben van iemand anders dat het brede stuk juist de uitgang is van de varkenssnuit en het smalle stuk de ingang, maar ik zal de draden eens omdraaien, misschien werkt dat
Badge +1
Nee.

Dorus,

Ik heb de draden andersom op de varkenssnuit bevestigd, maar ook dan is er geen DSL-signaal. Ik zal nu alles weer zo aansluiten zoals ik het heb aangetroffen.
Ben zojuist weer keurig gebeld door Telfort en men geeft KPN de opdracht om een monteur te sturen die naar de hoofdaansluiting en de wandcontactdoos zal kijken en herstellen/vervangen waar nodig, zodat ik toch nog binnenkort gebruik kan maken van Telfort alles-in-een en zal ik zodra het signaal er wel is restitutie ontvangen voor de dagen dat ik geen DSL-signaal heb kunnen ontvangen.
Kosten declareer ik bij de verhuurder van mijn appartement en die ziet het maar terug te ontvangen van de vorige bewoner. 

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Groetjes, 

Angela

Reageer