beantwoord

Modem instabiel moet herstarten voor internet

• 18 januari 2018
  • 9 reacties
  • 274 keer bekeken

Hoi,

Sinds een maand of twee moet ik vaak het modem resetten omdat het tv signaal er niet meer is of geen internet. Na het resetten duurt het vaak ook weer lang om te reconnecten.

Is er een mogelijkheid dat mijn modem de geest aan het geven is?

Groet SB
icon

Beste antwoord door GJC 21 januari 2018, 13:16

Probeer een een harde reset. Dan worden alle gevens opnieuw gepushed naar het modem.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat is uiteraard mogelijk. Heb je het over echt resetten of over uit- en weer aanzetten (reboot)?
Om wat voor aansluiting en welk modem gaat het? En zo kan in nog wel wat vragen verzinnen :)

Doorloop anders eerst de probleemoplosser
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Simone, welkom op het forum. Ik begrijp dat je de laatste tijd je modem erg vaak moet resetten omdat je TV of internet niet werkt. Dat is geen pretje. Ik wil graag met je kijken wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik nog wel wat meer informatie van je nodig. Als ik de lijn doormeet zie ik geen bijzonderheden. Merk je dat er bepaalde lampjes anders gaan branden of uitvallen als je het modem moet resetten? Denk bijvoorbeeld aan het broadband of internetlampje dat uitvalt. Ook kan je inderdaad de probleemoplosser die GJC voorstelt nog eens doorlopen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Ja het gaat echt om uit en weer aanzetten het is een v8 versie experia. Het is inderdaad zo dat dan een van de lampjes het niet meer doet, heb niet bijgehouden welke dat dan wanneer is.
Reputatie 7
Badge +7
Dan ga ik uit voorzorg je modem vervangen, in de hoop dat het verbetering brengt. Zo niet, dan hoor ik graag van je welke lampjes uitvallen. Dat geeft mij meer inzicht in wat er speelt.
Hoi

Modem ontvangen en de oude vervangen, vaste lijn werkt als enige niet, staat ook
Telefoon 1 status niet geregistreerd
Telefoon 2 status niet geregistreerd

ik zie verder geen probleem.

groet,
SB
Reputatie 8
Badge +11
Probeer een een harde reset. Dan worden alle gevens opnieuw gepushed naar het modem.
Hoi

Bedankt dat werkt, jammer genoeg alle andere instellingen weer weg 😞.
Maar het werkt.

Groet,
SB
Reputatie 8
Badge +11
Dat is inderdaad een nadeel. Maar ja: elke voordeel heb..............
Maar ja, het werkt. Daar ging het om.
Reputatie 8
.....jammer genoeg alle andere instellingen weer weg 😞.
Tip voor volgende keer:
Je kunt bij een Experia Box V8 de instellingen opslaan. Na een reset laadt je die weer in.

Reageer