Migratie Telfort e-mail

• 19 april 2013
  • 156 reacties
  • 45105 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Voormalig moderator
  • 5737 reacties
@All,

Alle lopende topics zijn samengevoegd om het overzichtelijk te houden en jullie allemaal tegelijk eventuele update te kunnen geven. Dit zijn de laatste update van onze storingspagina:

Momenteel worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het mail platform van Telfort. Wij doen er alles aan om eventuele hinder als gevolg hiervan tot een minimum te beperken.

Het is echter mogelijk dat u momenteel uw email niet kunt bereiken.

Wij zijn ons bewust van deze problemen en werken uiteraard aan een oplossing.

Update I: 22 April 2013
Het kan zijn dat u sinds dit weekend problemen ervaart met het ophalen van e-mail. Kenmerkend zijn de volgende problemen:

- E-mails meer dan eens ontvangen
- Foldernamen kunnen meer dan eens weergegeven worden

Hoewel de oorzaak van deze problemen is weggenomen, kan het zo zijn dat door de dubbel ontvangen e-mails de opslag limiet van uw mailbox is bereikt. In een dergelijk geval kunt u pas weer e-mail ontvangen zodra de mailbox is opgeschoond.

Wij werken momenteel hard aan een oplossing voor deze problemen. Houd voor de laatste updates deze storingspagina in de gaten.

Update II: 22 April 2013
Vanaf afgelopen weekend kan het zijn dat het niet meer mogelijk is om connectie te maken via de pop3.tiscali.nl server. Indien uw mail programma geen connectie kan maken op pop3.tiscali.nl adviseren wij u om pop3.telfort.nl in te stellen als server adres voor de inkomende email.

De instructies om de instellingen aan te passen vindt u hieronder:

Outlook 6 onder Windows XP
Outlook 2003 onder Windows
Windows e-mail instellen onder Windows Vista
Email instellen onder Mac OSx

We werken hard aan een oplossing van dit probleem. Tot die tijd kunt u ook inloggen op http://webmail.telfort.nl om uw email op te halen.

Update III: 22 April 2013
Het inloggen op de webmail omgeving levert soms problemen op. U krijgt een melding in beeld: “Het verplaatsen van uw mail naar de nieuwe mailomgeving duurt langer dan verwacht. Wij raden u aan over enige tijd nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak.”

De oorzaak voor dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Wij adviseren inderdaad later opnieuw te proberen. In veel gevallen lukt het inloggen dan wel.

Update IV: 23 April 2013
Het aanpassen van uw e-mail instellingen in mijntelfort is weer mogelijk.

Update V: 23 April 2013
Wanneer uw mail client op IP verbinding maakt met de inkomende mail server, dient u uw instellingen aan te passen. Voortaan dient uw client te verbinden met pop3.telfort.nl Bij Update II van 22 April kunt u de instructies hiervoor lezen.

Wanneer u de e-mail instellingen niet aanpast, krijgt u nog wel toegang tot uw mailbox alleen zult u merken dat er geen nieuwe e-mail meer binnen komt.

Update VI: 23 April 2013
Een aantal mailboxen is volgeraakt nadat er tijdens de migratiewerkzaamheden e-mails in zijn ‘vermenigvuldigd.’ Wij hebben nu een tijdelijke oplossing neergezet door de maximale mailbox capaciteit ruim te verhogen. U kunt hierdoor uw nieuwe e-mails weer ontvangen en het geeft u meer tijd om de mailbox op te schonen.

Update VII: 24 April 2013
Het kan zijn dat uw adressenbestand momenteel nog niet terug te vinden is. Graag wijzen wij u erop dat deze gegevens zo snel mogelijk zullen worden terug gezet. U bent dit dus niet kwijt.

Update VIII: 24 April 2013
Probleemomschrijving: De maximale capaciteit van uw mailbox is overschreden, maar er staat geen mail in uw inbox. Hierdoor kunt u soms geen nieuwe e-mail ontvangen.
Oplossing en planning: vandaag zullen de mailboxen in kwestie worden gerepareerd. U zult de volledige inhoud van uw inbox weer terug krijgen. Daarnaast kunt u dan ook weer nieuwe e-mail ontvangen.

Update IX: 24 April 2013
De in Update III (22 April) genoemde problemen bij het inloggen op webmail zijn verholpen. U kunt vanaf nu weer normaal inloggen.

Aanvullende informatie van de Migratie mail-pagina:
Waar dien ik rekening mee te houden na de werkzaamheden aan het e-mail platform?

Nieuwe Webmail omgeving
Nadat de werkzaamheden zijn afgerond zult u inloggen op de nieuwe webmail omgeving. Deze webmail omgeving heeft een aantal voordelen. De belangrijkste daarvan zijn:
- Nieuw uiterlijk. De verschillende functionaliteiten zijn makkelijker te herkennen en te vinden.
- De webmail omgeving is voortaan ook beschikbaar als een mobiele versie. U kunt de webmail dus ook via de browser van uw smart phone bekijken.
- Uw adresboeken, regels en filters gaan allemaal over naar de nieuwe webmail. Hierover hoeft u zich dus geen zorgen te maken.

Let op!
Het ophalen van e-mail vanuit externe mailboxen is na de werkzaamheden niet meer mogelijk. U zal deze mailboxen (Gmail of Hotmail bijvoorbeeld) voortaan los moeten benaderen om daar uw mail uit te lezen. Wat u ook kunt doen is deze e-mail automatisch te laten doorsturen naar uw Telfort e-mail adres.

Mail client (Outlook, Outlook Express, etc)
U kunt voortaan geen IP adressen invullen voor de inkomende en de uitgaande mailserver.
De enige juiste instellingen zijn:
- Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
- Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl

Henk

156 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb 4 "@telfort.nl" adressen, en al een poos loopt er regelmatig iets fout bij 1 of meer adressen...
Zo nu en dan gaat het wel goed... en gelukkig gebruik ik gewoon mijn Zweedse adr es, want dat werkt altijd... maar een aantal dingen lopen toch via de telfort adressen...

Ik werk met Win XP, gebruik Outlook 2002 en heb Microsoft Security Essentials als virusscanner (maar dat heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken).

http://i72.photobucket.com/albums/i172/sverige65/telfort_outlook_zpsdcc13dff.jpg

Het komt er dus op neer dat er niet geconnecteerd kan worden met de server...  soms heb ik het met het ene mailadres, dan weer met een ander... (onafhankelijk extra mailadres, geen alias uiteraard).

Hopelijk is het gauw opgelost... maar het duurt al weer meer dan 1 week, en het stoort ontzettend.
Badge +1
Er is gewerkt aan de mailserver.
Wat ik van andere heb begrepen is dat het aanmaken van een nieuw paswoord mat maximaal 8 karakters het probleem oplost.
Het proberen waard!

Reputatie 2
Badge +1
Er is gewerkt aan de mailserver.
Wat ik van andere heb begrepen is dat het aanmaken van een nieuw paswoord mat maximaal 8 karakters het probleem oplost.
Het proberen waard!

OK... ik zal het eens proberen, maar wil dan wel de wachtwoorden terugzetten naar de 'oude' om er een beetje structuur in te houden 😉
Reputatie 8
Badge +9

OK... ik zal het eens proberen, maar wil dan wel de wachtwoorden terugzetten naar de 'oude' om er een beetje structuur in te houden ;)

Als die wachtwoorden niet langer zijn dan 8 karakters dan kan dat.
Maar als dat zo is dan had je ook nu dit probleem niet gehad, Telfort heeft aan alle abonnees met wachtwoorden langer dan 8 karakters verzocht om deze te wijzigen in een nieuw wachtwoord van maximaal 8 karakters.
Dus hierna de oude wachtwoorden weer terugzetten gaat niet werken...
Ik krijg sinds vanochtend weer geen email binnen.
Verzenden van mail gaat wel, ontvangen niet.
Zowel met outlook als met Thunderbird.
Meer mensen hier last van????
Webmail werkt ook niet, geeft een foutmelding dat het te lang duurt om de mail naar de nieuwe omgeving over te zetten.

Ik heb een @tiscali.nl mail adres, zou dit het probleem kunnen zijn?????
Badge
Sinds vandaag ook weer geen email.
Net als vorige week geen 'verbinding' zowel met mijn 'hoofdemail als met mijn subadressen.
Als ik inlog in mijn webmail zie ik de 'nieuwe' omgeving maar helemaal geen berichten, het is helemaal blanco al mijn oude berichten zijn eruit en ook de nieuwe die ik niet kan zien omdat mijn emailadressen niet meer werken staan ook niet in de nieuwe omgeving van mijn webmail.
Wat te doen nu???
Nu ligt de mail hier ook plat.
Webmail werkt nog wel.
Net als vorige week geen 'verbinding' zowel met mijn 'hoofdemail als met mijn subadressen.
Als ik inlog in mijn webmail zie ik de 'nieuwe' omgeving maar helemaal geen berichten, het is helemaal blanco al mijn oude berichten zijn eruit en ook de nieuwe die ik niet kan zien omdat mijn emailadressen niet meer werken staan ook niet in de nieuwe omgeving van mijn webmail.
Wat te doen nu???

Bij mij ligt de mail er ook weer uit, verzenden gaat wel, ontvangen weer niet.
Ook hier deze zaterdag ochtend de mail plat.
Vorige week ook al. Loste toen uiteindelijk op nadat ik pop3.telfort.nl wijzigde (voorheen pop3.12move.nl).
En nooit wat van Telfort vernomen.
Rare club
Badge
Wat te doen nu???

Bij mij ligt de mail er ook weer uit, verzenden gaat wel, ontvangen weer niet.

Heb het even geprobeerd maar verzenden gaat bij mij ook maar ontvangen niet, wel in mijn webmail nu. 
Denk dat ze nog steeds 'bezig' zijn.
Hier werkt Thunderbird ook niet ! webmail ook niet, geeft ook een foutmelding dat het te lang duur!!!!!t.
Ik heb @telfort.nl pop3 en mail adres.
Reputatie 1
Het ligt er bij mij ook uit, gewoon met @telfort mailadres
Badge
Hier ook melding server closed, inloggen webmail is wel enkele malen gelukt alleen krijg daar de melding:
Het verplaatsen van uw mail naar de nieuwe mailomgeving duurt langer dan verwacht. Wij raden u aan het over enige tijd nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak.
Geen email te lezen dus...
Helaas werkt bij mij de email ook niet.
Uit wel inkomend niet, wanneer wordt dit opgelost?
Badge
Hier sinds vanmorgen ook geen mail meer
Ook hier voor de zoveelste keer problemen met de mail.
Als ik inlog op webmail zijn er volgens hun problemen met het overzetten van de mail maar de nieuwe server.
En als je wilt uitloggen op webmail werkt dit ookal niet.
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen werkte inderdaad geen van mijn e-mailaccounts nog.
Er werd steeds weer om alle inloggegevens gevraagd.
Ik heb uiteindelijk voor alle accounts toen maar de inlognamen/passwords heringevoerd en alles werkt weer als een zonnetje.
Sneller dan ooit! Valt echt op.
Moeite van het proberen waard.
Ook ik heb er last van, echter, na het installeren van thunderbird doet ie het weer.
Maar ging hij ruimn 2400 berichten downloaden, terwijl ik al vaker die optie had uitgeschakeld en dat het verwijderd moest worden zodra ik berichten ophaalde.
Reputatie 1
Was kennelijk een korte storing, de mail doet al weer.
Reputatie 8
Badge +9
Was kennelijk een korte storing...

Of niet...
Het kan de komende dagen wisselvallig zijn.

Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort e-mail omgeving worden vernieuwd. Wij doen er alles aan om u zo min mogelijk hinder hiervan te laten ondervinden.
In deze periode dient u echter rekening te houden met tijdelijke beperkingen in de dienstverlening.

Telfort heeft toch duidelijk te kennen gegeven dat dit ging gebeuren.
Dat er tijdens zo'n operatie beperkingen zijn is vaak niet te voorkomen.
Reputatie 1
Was kennelijk een korte storing...

Of niet...
Het kan de komende dagen wisselvallig zijn.

Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort e-mail omgeving worden vernieuwd. Wij doen er alles aan om u zo min mogelijk hinder hiervan te laten ondervinden.
In deze periode dient u echter rekening te houden met tijdelijke beperkingen in de dienstverlening.

Telfort heeft toch duidelijk te kennen gegeven dat dit ging gebeuren.
Dat er tijdens zo'n operatie beperkingen zijn is vaak niet te voorkomen.

Je hebt gelijk, ik was dat even vergeten.
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt me dat het duidelijk genoeg gecommuniceerd was door Telfort:

Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort mail omgeving worden vernieuwd zodat deze gebruiksvriendelijker en mooier wordt. In deze e-mail vertellen wij u graag wat dit voor u betekent.

De migratie
Tijdens en na de aangegeven periode blijft de e-maildienst ongewijzigd en kunt u uw mails blijven lezen, versturen en ontvangen. Ook eventuele regels en filters die u heeft ingesteld blijven werkzaam. Bekijkt u uw Telfort mail via webmail.telfort.nl dan kunt u mogelijk tussen 15 april en 24 april geen gebruik maken van extra functionaliteiten zoals: het aanpassen van adresboeken, contactpersonen en filters. Nadat de mail omgeving is aangepast worden deze functionaliteiten weer actief.

De nieuwe mailomgeving
Nadat de e-mail omgeving is vernieuwd ervaart u niet alleen een meer gebruiksvriendelijke omgeving maar kunt u ook gebruik maken van een aantal verbeteringen. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen welk afzenderadres u wilt gebruiken.

Vragen?
Voor vragen kunt u terecht op de website van de klantenservice. Telefonisch kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-9596. Kosten 0,10 per minuut met een maximum van 15,- plus de eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Ma t/m vr 09.00-21.00 uur en Zaterdag 10.00-17.00 uur
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice
Het lijkt me dat het duidelijk genoeg gecommuniceerd was door Telfort:

Als het nou  zo was dat alleen de Webmail wat problemen gaf, dan had je gelijk.
Maar het echte probleem is dat de POP3 mail er (al ruim een week (!)) om de haverklap voor onbepaalde tijd uit ligt en je alleen nog via de Webmail bij je berichten kunt komen.
Reputatie 8
Badge +9

Maar het echte probleem is dat de POP3 mail er (al ruim een week (!)) om de haverklap voor onbepaalde tijd uit ligt en je alleen nog via de Webmail bij je berichten kunt komen.

Zou het één niet met het ander te maken hebben denk je..? 😉

Zou het één niet met het ander te maken hebben denk je..? ;)

Uiteraard, maar als we het over communicatie hebben, laat Telfort dan melden dat de bereikbaarheid van de mailservers voor onbepaalde tijd niet gegarandeerd kan worden.
Joost weet hoeveel mensen afgelopen week dachten dat er iets mis was met hun pc...

Reageer