Alle lopende topics zijn samengevoegd om het overzichtelijk te houden en jullie allemaal tegelijk eventuele update te kunnen geven. Dit zijn de laatste update van onze storingspagina:
Momenteel worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het mail platform van Telfort. Wij doen er alles aan om eventuele hinder als gevolg hiervan tot een minimum te beperken.
Het is echter mogelijk dat u momenteel uw email niet kunt bereiken.
Wij zijn ons bewust van deze problemen en werken uiteraard aan een oplossing.
Update I: 22 April 2013
Het kan zijn dat u sinds dit weekend problemen ervaart met het ophalen van e-mail. Kenmerkend zijn de volgende problemen:
- E-mails meer dan eens ontvangen
- Foldernamen kunnen meer dan eens weergegeven worden
Hoewel de oorzaak van deze problemen is weggenomen, kan het zo zijn dat door de dubbel ontvangen e-mails de opslag limiet van uw mailbox is bereikt. In een dergelijk geval kunt u pas weer e-mail ontvangen zodra de mailbox is opgeschoond.
Wij werken momenteel hard aan een oplossing voor deze problemen. Houd voor de laatste updates deze storingspagina in de gaten.
Update II: 22 April 2013
Vanaf afgelopen weekend kan het zijn dat het niet meer mogelijk is om connectie te maken via de pop3.tiscali.nl server. Indien uw mail programma geen connectie kan maken op pop3.tiscali.nl adviseren wij u om pop3.telfort.nl in te stellen als server adres voor de inkomende email.
De instructies om de instellingen aan te passen vindt u hieronder:
Outlook 6 onder Windows XP
Outlook 2003 onder Windows
Windows e-mail instellen onder Windows Vista
Email instellen onder Mac OSx
We werken hard aan een oplossing van dit probleem. Tot die tijd kunt u ook inloggen op http://webmail.telfort.nl om uw email op te halen.
Update III: 22 April 2013
Het inloggen op de webmail omgeving levert soms problemen op. U krijgt een melding in beeld: “Het verplaatsen van uw mail naar de nieuwe mailomgeving duurt langer dan verwacht. Wij raden u aan over enige tijd nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak.”
De oorzaak voor dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Wij adviseren inderdaad later opnieuw te proberen. In veel gevallen lukt het inloggen dan wel.
Update IV: 23 April 2013
Het aanpassen van uw e-mail instellingen in mijntelfort is weer mogelijk.
Update V: 23 April 2013
Wanneer uw mail client op IP verbinding maakt met de inkomende mail server, dient u uw instellingen aan te passen. Voortaan dient uw client te verbinden met pop3.telfort.nl Bij Update II van 22 April kunt u de instructies hiervoor lezen.
Wanneer u de e-mail instellingen niet aanpast, krijgt u nog wel toegang tot uw mailbox alleen zult u merken dat er geen nieuwe e-mail meer binnen komt.
Update VI: 23 April 2013
Een aantal mailboxen is volgeraakt nadat er tijdens de migratiewerkzaamheden e-mails in zijn ‘vermenigvuldigd.’ Wij hebben nu een tijdelijke oplossing neergezet door de maximale mailbox capaciteit ruim te verhogen. U kunt hierdoor uw nieuwe e-mails weer ontvangen en het geeft u meer tijd om de mailbox op te schonen.
Update VII: 24 April 2013
Het kan zijn dat uw adressenbestand momenteel nog niet terug te vinden is. Graag wijzen wij u erop dat deze gegevens zo snel mogelijk zullen worden terug gezet. U bent dit dus niet kwijt.
Update VIII: 24 April 2013
Probleemomschrijving: De maximale capaciteit van uw mailbox is overschreden, maar er staat geen mail in uw inbox. Hierdoor kunt u soms geen nieuwe e-mail ontvangen.
Oplossing en planning: vandaag zullen de mailboxen in kwestie worden gerepareerd. U zult de volledige inhoud van uw inbox weer terug krijgen. Daarnaast kunt u dan ook weer nieuwe e-mail ontvangen.
Update IX: 24 April 2013
De in Update III (22 April) genoemde problemen bij het inloggen op webmail zijn verholpen. U kunt vanaf nu weer normaal inloggen.
Aanvullende informatie van de Migratie mail-pagina:
Waar dien ik rekening mee te houden na de werkzaamheden aan het e-mail platform?
Nieuwe Webmail omgeving
Nadat de werkzaamheden zijn afgerond zult u inloggen op de nieuwe webmail omgeving. Deze webmail omgeving heeft een aantal voordelen. De belangrijkste daarvan zijn:
- Nieuw uiterlijk. De verschillende functionaliteiten zijn makkelijker te herkennen en te vinden.
- De webmail omgeving is voortaan ook beschikbaar als een mobiele versie. U kunt de webmail dus ook via de browser van uw smart phone bekijken.
- Uw adresboeken, regels en filters gaan allemaal over naar de nieuwe webmail. Hierover hoeft u zich dus geen zorgen te maken.
Let op!
Het ophalen van e-mail vanuit externe mailboxen is na de werkzaamheden niet meer mogelijk. U zal deze mailboxen (Gmail of Hotmail bijvoorbeeld) voortaan los moeten benaderen om daar uw mail uit te lezen. Wat u ook kunt doen is deze e-mail automatisch te laten doorsturen naar uw Telfort e-mail adres.
Mail client (Outlook, Outlook Express, etc)
U kunt voortaan geen IP adressen invullen voor de inkomende en de uitgaande mailserver.
De enige juiste instellingen zijn:
- Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
- Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl
Henk