beantwoord

Mede8er mediaplayer 600 x ziet router niet, maar een AP verder weg, wél

• 21 november 2019
  • 4 reacties
  • 201 keer bekeken

Hoi.
Ik heb een MED600X3D-WP in de huiskamer staan. De router voor wifi hangt in de meterkast. Boven op de 2e verdieping staat een APvan TP Link (bedraad vanuit de meterkast) voor snel wifi in de slaapkamer.

De mede8er wil ik aansluiten op wifi van de router. Bij het instellen van draadloos op de mede8er worden de SSID's van de router niet gevonden, maar wél de SSID van boven . Slecht kwaliteit signaal van AP boven, maar toch. Waarom kan ik het netwerk van de router in de meterkast niet zien?

Op tablets en smartphones is het wel mogelijk. Ook de TV werk prima.

Ik heb nu een Experia V10a van jullie als router. Ik heb me al uren sufgezocht wat de oorzaak kan zijn. Het enige dat ik verzinnen kan is dat de ip range van de router nu 192.168.2.x is i.p.v. 192.168.1.x

5G staat uit, ik heb geen NAT beveiliging.

De mede8er heeft de nieuwste firmware. Mijn oude router is al retour Telfort :-(

Wie kan me helpen?
Marco

icon

Beste antwoord door Babylonia 21 november 2019, 12:00

Het enige dat ik verzinnen kan is dat de ip range van de router nu 192.168.2.x is i.p.v. 192.168.1.x

Dat heeft er weinig mee te maken. (Je zou nog andere LAN IP-reeksen kunnen gebruiken).
Zou je binnen de gegevens van de Experia Box V10a eens kunnen controleren welk kanaal er wordt gekozen voor de 2.4 GHz bandbreedte?

Randapparatuur wil intern wel eens op een andere regio staan, met minder kanalen, dan hier in NL kan worden toegepast. Bijv. kanaal 13 is niet altijd mogelijk.
In de Experia Box kun je de keuze voor kanaal 12 en 13 uitschakelen.
Probeer het eens, misschien helpt dat?  (Op het plaatje met aangevinkte kanalen 12, 13).

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8

Het enige dat ik verzinnen kan is dat de ip range van de router nu 192.168.2.x is i.p.v. 192.168.1.x

Dat heeft er weinig mee te maken. (Je zou nog andere LAN IP-reeksen kunnen gebruiken).
Zou je binnen de gegevens van de Experia Box V10a eens kunnen controleren welk kanaal er wordt gekozen voor de 2.4 GHz bandbreedte?

Randapparatuur wil intern wel eens op een andere regio staan, met minder kanalen, dan hier in NL kan worden toegepast. Bijv. kanaal 13 is niet altijd mogelijk.
In de Experia Box kun je de keuze voor kanaal 12 en 13 uitschakelen.
Probeer het eens, misschien helpt dat?  (Op het plaatje met aangevinkte kanalen 12, 13).

Dat is de oplossing. Ik had het staan op 12, maar na het wijzigen naar 11 werden de netwerken wel zichtbaar. Dank!

Ik had 12 genomen om een beetje uit de drukte te zijn van alle buren. Met 11 kom ik er weer in. Heb jij een aanpak om het ‘juiste’kanaal te vinden?

Reputatie 8

Mooi dat het daarmee is opgelost.
Je zou een “WiFi Analyzer” kunnen gebruiken (appje voor je smartphone).

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @dekkerit, ik zie dat Babylonia je al voorzien heeft van het antwoord. Helemaal top. 

Mocht je nog weer een keer andere vragen krijgen, laat het dan vooral weten? 

Reageer