Mbit of Mb ?

• 23 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 2428 keer bekeken

Badge
Goedemiddag,

Ik hoop dat k in het goeie topic zit, maar als volgt:
Momenteel heb ik een verbinding van 20Mbit (daadwerkelijk blijft er ongeveer 13Mbit over, wat inhoud 1.3 mb) bij een andere provider. Als ik volgens de postcode check van Telfort bekijk hoe snel mijn snelheid is, dan zou dit 8mb zijn. Echter word hier echt gesproken over mb of over Mbit ? Aangezien dit een veel voorkomende fout is.

Verder staat dit forum vol met klachten, fouten, geen verbinding etc etc. Met mijn huidige provider nooit enig last gehad. Is het wel raadzaam om over te stappen naar Telfort ? Want dat begin ik me om eerlijk te zijn echt af te vragen ?

M.vr.gr.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Internetsnelheden worden bijna altijd aangegeven in Mbps (Megabit per seconde).
De Telfort postcodecheck geeft dus 8Mbps aan. Als je nu bij een andere provider 13Mbps haalt, is het niet zeker of je dit bij Telfort ook gaat halen. In sommige gevallen geeft de Telfort postcodecheck een te lage waarde aan. Maar het zou vervelend zijn als je straks nog maar de helft haalt.

Wellicht dat Telfort Webcare het voor je na kan gaan wat de verwachte snelheid op jouw adres is.

Op de meeste fora van providers vind je mensen die klagen of die problemen hebben. Je moet je wel realiseren dat mensen met problemen eerder gebruik van een forum maken dan mensen die heel erg tevreden zijn... die hoor je meestal niet.

Daarnaast is het aantal klachten op dit forum relatief klein ten opzichte van het totaal aantal Telfortklanten. 100% garantie dat alles in één keer perfect werkt heb je nergens. Maar mijn indruk is dat de meeste klachten door Telfort serieus opgepakt en opgelost worden.
Badge
Oke, dankje voor je reactie! Het is idd een groot verschil, daarom ga ik het nog allemaal even goed bekijken!

Idd, de mensen die tevreden zijn hoor je nooit. Dus daar heb je zeer zeker gelijk in!

Thnx for the info!
bit versus byte is een factor 8, dus in de praktijk met een 13mbit lijn, zou je in theorie een bestand van 97mb binnen 60 seconden moeten kunnen downloaden, maar dat kan makkelijk 2 minuten duren als dit bestand van buiten het netwerk moet komen of als er data verloren gaat.  
Badge
Dat is het mooie ervan, ik kan dus ook echt met 13Mbit downloaden. Dit doormiddel van wat hulpmiddeltjes, maar die 1.3mb is een daadwerkelijke snelheid waarmee ik vrijwel altijd mee download.
als consument koop je geen snelheid, maar capaciteit, en zeggen ze, als je het lukt dan mag je die maximale snelheid gebruiken, beetje raar, zeker met de komst van glasvezel, dat providers wel mindere argumenten hebben om die positie nog langer vol te houden, want in de supermarkt vraag je ook om een nieuw pak melk als de inhoud minder is, de boer kan ook niet aan komen met het argument dat zijn koeien te weinig melk geven of melktank lek is.

Reageer