beantwoord

Mac filtering enabled, Ip camera stopt ermee.

• 29 november 2017
  • 11 reacties
  • 214 keer bekeken

Reputatie 1
Een goede avond!

Ik heb deze camera:

https://www.smartwares.shop/smartwares-c180ip-ip-bewakingscamera-180-zicht-720p-hd-c180ip.html

Ik heb het mac adres van mijn IP camera aan mijn Experia v8 modem toegevoegd en nou stopt de camera ermee. Als ik Mac filtering uit zet dan doet hij het weer. Ik heb meerdere malen gecontroleerd of ik wel het juiste mac adres van de camera heb ingevuld, en deze was correct.

Ik heb contact opgenomen met Smartwares en deze schreef mij dat het wel vaker voorkomt en dat ik contact op moest nemen met mijn provider. Dit heb ik gedaan en deze heeft ook geen oplossing.

De enige manier om de camera werkende te krijgen is door mijn mac filtering uit te zetten, wat niet zo verstandig is , sinds op youtube te zien is hoe makkelijk wpa2 gehacked kan worden.
icon

Beste antwoord door Babylonia 30 november 2017, 16:53

WiFi of bekabeld zou niet uit mogen maken. Als de camera verbinding heeft in het netwerk, is dat terug te lezen bij de status van de router (en in het appje FING).

Heb je wel verbinding met de camera?
Indien geen verbinding zou het ook nog kunnen dat je eerder verkeerde gegevens in de camera hebt ingebracht. Dan zou je een algemene reset van de camera kunnen overwegen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Welkom op het forum @Bezig en wat fijn dat @Babylonia je al geholpen heeft hierbij 🙂. Mijn dank is ook groot!
Reputatie 1
Bedankt voor de tip!

Prettig weekend!
Reputatie 8
Mooi dat het is opgelost.
Zou wel de gegevens ergens vast leggen, zodat je je in de toekomst niet vergist.
(Maar dat heb je wellicht ook al zelf bedacht 😉 ).
Reputatie 1
Beste Babylonia,

Ik heb nog eens geprobeerd wat je als suggestie aangaf: het mac adres in de modem zelf opnorren.
Nu zag ik 'm wel staan en hij komt totaal niet overeen met wat op de sticker staat of wat in de app IPC360 staat (in beide gevallen kwam het zelfde mac adres voor).

Ik heb nu het mac adres ingevuld welke ik in de modem vond en 'mac filtering enabled', het loopt nu als een trein!

Mijn dank is groot!
Reputatie 1
Ja, ik heb verbinding met de camera (alleen als mac filtering uit staat) via mijn smartphone met app IPC360. Maar het loopt over het internet, dus via de Experia V8 Box.

Met de app heb ik hetzelfde mac adres kunnen uitlezen als op de sticker van de camera staat.

Zover zet dat geen zoden aan de dijk.
Reputatie 8
WiFi of bekabeld zou niet uit mogen maken. Als de camera verbinding heeft in het netwerk, is dat terug te lezen bij de status van de router (en in het appje FING).

Heb je wel verbinding met de camera?
Indien geen verbinding zou het ook nog kunnen dat je eerder verkeerde gegevens in de camera hebt ingebracht. Dan zou je een algemene reset van de camera kunnen overwegen.
Reputatie 1
Beste Babylonia,

Dank voor je reactie!

De camera heeft alleen een wifi verbinding.

En in de Experia Box V8 zie ik alleen op dit moment mijn laptop mac adres, terwijl de camera is ingeschakeld.

Met Fing kwam ik de camera niet tegen op mijn smartphone.

Het blijft een mysterie!
Reputatie 8
Mochten die MAC-gegevens niet kloppen met het stickertje:
Je kunt het MAC adres van je camera gewoon uitlezen als je in je eigen LAN netwerk zit.
Vanuit de Experia Box vanuit de status pagina. Alleen misschien wat moeilijker te zien wat bij wat hoort.
Mooier misschien met een appje op je smartphone:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl
Reputatie 1
Beste Babylonia,

Dank voor je reactie!

Ik heb maar 4 apparaten die toegang hebben.

Voorts als je een vergissing maakt met o van ook, dan geeft de experia box aan dat je een
ongeldig character hebt gebruikt.

Ik heb het mac adres van de camera nu zo'n 10 keer (minimaal) gecontroleerd, dus daar ligt het niet
aan. Mijn andere mac adressen zijn ook keurig ingetikt en de daarbij behorende apparaten hebben netjes toegang.

Lijkt op een fabrieksfout van de camera producent.
Reputatie 8
Je hebt het over MAC filtering om toegang te hebben in je netwerk.
Tegenwoordig met "tig" aantal apparaten in je netwerk, of via WiFi, lijkt me die functie minder zinvol.
Moet je een hele lijst bijhouden wie je allemaal toegang wilt geven in je netwerk, incl. je eigen PC e.d.

Waarom wil je die functie eigenlijk inzetten, en wat is je bedoeling?

Overigens is een vergissing makkelijk gemaakt in MAC-adressen.
Met name verschil met intikken tussen 0 (nul) en o / O (ooh).
Reputatie 1
Zou het kunnen dat de fabrikant het verkeerde mac adres heeft vermeld?

Reageer