Lampje voor telefonie knippert Zyxel P 2601HN-F1, kan niet bellen!

• 29 juli 2012
  • 15 reacties
  • 5669 keer bekeken

Badge
Hallo Webcare,

Hopelijk kunnen jullie mij snel helpen.....
Ik kan al bijna een week niet bellen en gebeld worden, dus veel gebruik van mijn mobiel, wat erg duur wordt.

heb het volgende gedaan: modem gereset, daarna weer gereset maar dan 15 seconden. Modem uit en aan gezet.
In het modem de instellingen bekeken, daar geeft de VOIP status aan: phone offhook. 
Mijn telefoons staan gewoon in de oplader en zijn niet "van de haak".

Het vreemde is dat ik vrijdagavond, na veel rommelen, wel enkele uren heb kunnen bellen, maar zaterdagochtend is het weer mis.
Het fhone-lampje op mijn modem knippert voortdurend, echter als ik de telefoonkabel er uittrek blijft hij branden ! ??

Ik heb in het verleden ook al veel problemen met telefonie gehad, laatste tijd ging het erg goed, maar nu dit weer ......

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Badge +1
P-2602H-D1A
 .Ten eerste aan de achterkant van je modem is een klein gaatje, hier
achter zit een reset toetsje, met een balpen oid kan je het indrukken,
als je dat enige tijd ingedrukt houd, zie je dat de ledjes op het modem
uitgaan en daarna weer aan, nu laat je het toetsje weer los.

Het mdm komt nu in zijn "fabrieks instellingen"

PS handig is om als het goed werkt een backup temaken, die kan je
dan eenvoudig weer uploaden, scheel enorm veel gedoe....

Hieronder 2 plaatjes van mijn modem,  P-2602H-D1A Adsl2 mdm
Ik ga er even voor het gemak van uit dat het nagenoeg het zelfde
zal zijn.

Om inteloggen op je modem zal 192.168.1.254, geloof is standaart,
moeten lukken.

Ga naar VOiP en steel eea in volgens je papieren, er is ook een ring test,
omdat ik 2 nummers heb, kan ik even testen of alles goed werkt door van
de een naar de ander tebellen.

Het is een beetje te ingewikkelt om uitteleggen, zeker zonder plaatjes,
want ik moet iig mijn gegevens eruithalen.
Badge
Man in the middle,

Dank je voor je uitleg.
het resetten met paperclip of balpen heb ik al diverse keren geprobeerd, resultaat: 0.
Ben ook mijn modem in geweest, de afbeeldingen die jij gepost hebt, deze schermen kreeg ik vroeger ook.
Nu is het een andere lay-out, ben naar VOIP gegaan maar bv die ring-test is er niet meer,.
Heb wel allebei mijn SIP enabled, dan weer de een disabled,(dacht: misschien werkt dit), maar er gebeurd niets.

Ik heb trouwens een ander modem als jij, maar kan met de http die je opgeeft ook inloggen.
Badge
Man in the middle,

Dank je voor je uitleg.
het resetten met paperclip of balpen heb ik al diverse keren geprobeerd, resultaat: 0.
Ben ook mijn modem in geweest, de afbeeldingen die jij gepost hebt, deze schermen kreeg ik vroeger ook.
Nu is het een andere lay-out, ben naar VOIP gegaan maar bv die ring-test is er niet meer,.
Heb wel allebei mijn SIP enabled, dan weer de een disabled,(dacht: misschien werkt dit), maar er gebeurd niets.

Ik heb trouwens een ander modem als jij, maar kan met de http die je opgeeft ook inloggen.

Heb de ringtest gevonden, maar er ringt niks:(
Reputatie 8
Badge +16
Als er niks 'ringt', lijkt er iets mis met de telefoon... of het kabeltje... of het telefoon poortje van het modem.
Badge
Franzki, het kan dus van alles zijn😕
Ik hoop dan ook dat de webcare hier reageerd en even in mijn modem kan kijken.
Badge +1
 Gaf al aan stel alles weer in vlgs de papieren die je heb, dus nummer, naam, password
toestel 1 en of 2. je kan ook zaken instellen via internet, inloggen etc, mischien staat er daar wat fout?

Maak ook is een plaatje, printscreen, paint, ctrl C, wel saven naar *.png, edit even je gegevens, eerst saven, dan edit .

Neem aan dat alles voorheen wel goed functioneerde? 

ftp2.zyxel.com    voor ftp client (ZEER SNEL) en meerdere file tegelijk of ftp://ftp2.zyxel.com voor de browser
vind je de pdf 344 bladz.
Badge +1
Man in the middle,

Dank je voor je uitleg.

Bij je sip etc moet je wel ook een toestel kiezen 1 of 2 (als dat er nog is).

**maar kan met de http die je opgeeft ook inloggen.** die is standaart maar geeft vaak conflict met  routers  etc, ik heb hem op  192.168.1.250 gezet.

ftp://ftp2.zyxel.com/P-2601HN-F1/user_guide/P-2601HN-F1_3.10_ed1.pdf
Badge
Jippieeeeeeeeeee   ik had rond 18.00 een half uurtje telefoon, daarna was het weer mis. Vreemd was: toen ik belde knipperde ook het lampje van de internetverbinding. Toen de telefoon weer stopte, ging internetlampje knipperen😕

Man in the Middle, de http die jij opgaf geeft error.

Vandaag weer van alles geprobeerd, zelfs de telefoonstekker + aansluiting nagekeken, maar nada.

Ik dacht dat webcare hier kwam.........ik heb echt geen zin om te gaan bellen, heb dat in het verleden al zo vaak gedaan.
Webcare waar zijn jullie?????????????
als je geen stekker in de telefoon poort van de modem hebt, is de status in de modem dan nog steeds ofhook?
Badge
Heb net de stekker uit de telefoonpoort van het modem gehaalt en VOIP status is nu:Not plugged in.
Vandaag weer een nieuw verschijnsel: als ik nu de telefoon uit de oplader haal krijg ik een in bezet toon, integenstelling tot de afgelopen week, toen was het een soort piep ......

Weet iemand hoe ik er voor zorgen dat de Webcare reageerd op mijn probleem?
Ben inmiddels 6 dagen verder sinds de opening van mijn topic, maar geen webcare te zien.
Kan nu bijna 2 weken niet meer vast bellen, en ben het goed zat!!!!
Denk er over om mijn internet+ vast bellen op te zeggen + mijn mobiele abbo. Dit kan toch gewoon niet, moet nu alles mobiel doen, lekker als je gratis vast bellen hebt!!!
Heb net de stekker uit de telefoonpoort van het modem gehaalt en VOIP status is nu:Not plugged in.
....

Mooi dat betekent dat de modem waarschijnlijk niet het probleem is maar het draadje naar je telefoon of de telefoon zelf.
Probeer daar een oplossing te zoeken.
Badge
Inmiddels nieuw verbindingskabeltje van modem naar telefoon angebracht; geen resultaat.
daarna telefoon van de buren ingeplugged: geen rsultaat.

Heel vreemd: als in dan mijn eigen telefoon weer inplug geeft hij in eerste instantie een kiestoon, maar als ik wil bellen krijg ik weer een ingesprekstoon.????

Mijn ethernetlampjes zijn trouwens ook gestopt met branden.

Zaterdag mail naar klantenservice verstuurd: stilte.
Waarom zie ik hier geen webcare? Vind het heel vreemd, het is toch een kleine moiete om even in mijn modem te kijken.
Prima service Telfort, NOT
Reputatie 4
Badge +3
@kuzu,

Excuus voor het late reageren. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem verstuurd is, het lijkt mij verstandig deze eerst te testen.

Zodra er een track/trace van het modem bekend is, stuur ik u deze in een privé bericht.

Henk
Badge
Hnk dank je wel voor je antwoord, maar eerlijk gezegd wordt het inmiddels om te lachen....

Had eerst een mail naar de klantenservice gestuurd, ...geen antwoord, daarom toch maar gebeld.
Bleek dat mijn vorige modem (heb id inmiddels de nieuwe) maar 1 telefoonpoort heeft, en ik 2 nummers heb.
Dit gegeven zou volgens de medewerker conflicteren, vandaar dat telefonie het niet deed.( deed het anders ruim een half jaar wel!)

Heb vandaag mijn nieuwe modem geinstalleerd, en nu komt het: telefoonkabel in poort 1 ingeplugd: hoeraaaa ik kan bellen! Maar als ik dan een tweede telefoontje wil plegen is het weer stil.
Toen maar het kabeltje in poort 2 ingeplugd en ja hoor ik kan weer bellen.Deze keer ook weer eenmalig.
Als ik nu wil bellen moet ik eerst het kabeltje van poort veranderen, kan dan 1 telefoontje plegen. Wil ik weer bellen moet ik weer van poort veranderen,😕
Eerlijk gezegd vind ik het te zot voor woorden....en inmidels ben ik weken verder....
Badge
Update:mad: sinds gisteren zijn allebei de phone-lampjes op het nieuwe modem uit en werkt telefonie helemaal niet meer!!
Volgens info op de modem is er in de nacht van 16 op 17 augustus een reboot van het systeem geweest.........heeft geweldig geholpen.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat dit een 1-persoonstopic wordt; dagboek over de ellende met Telfort.
Helllupppp!!!!!!!