beantwoord

Koppelen van Outlook2016 aan mijn @telfort.nl mailaccount lukt niet.

• 28 januari 2016
  • 7 reacties
  • 322 keer bekeken

Wie heeft de oplossing voor het koppelen van Outlook2016 aan mijn @telfort.nl mailaccount?

Ik krijg steeds de melding: "Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)."

Gebruikersnaam = mijn @telfort.nl e-mailadres en het wachtwoord het hierbij behorende wachtwoord.

P.S. de instructie op de Telfort-site al tig-keer doorlopen ook met 1e lijns helpdeskmedewerker live aan de telefoon. Die verwijst door naar 2e lijns medewerkers hier op het forum.
icon

Beste antwoord door Rudi1964 29 januari 2016, 09:23

Het pop3 adres moet zijn pop3.telfort.nl
Foutmelding laat zien dat de inkomende server niet goed gaat, dus controleer je gebruikersnaam, deze moet ZONDER @telfort.nl worden ingevoerd.

Tuut-Tuut-Tuut ...... enige fout was gebruikersnaam!!??@@ ((-: ZONDER @telfort.nl loopt alles in één keer goed!!

Thanks Tuut-Tuut!!!! en bedankt alle anderen voor hun reactie!!

Groet,

Rudi
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat heb je staan bij smtp? en via welke provider wil je dit versturen...(Telfort...? )
Reputatie 8
Badge +17
Welke device gebruik je hiervoor en in geval laptop of desktop welke windows versie
Wat heb je staan bij smtp? en via welke provider wil je dit versturen...(Telfort...? )

@Tuut-Tuut:

smtp.telfort.nl
versturen via Telfort want dat is mijn provider
Welke device gebruik je hiervoor en in geval laptop of desktop welke windows versie

Via laptop op zowel Windows 7 als Windows 10 (net geïnstalleerd, maar met 7 was dit probleem ook al aan de hand)
Schermafdruk van de exacte melding in Outlook 2016
Reputatie 8
Badge +16
Foutmelding laat zien dat de inkomende server niet goed gaat, dus controleer je gebruikersnaam, deze moet ZONDER @telfort.nl worden ingevoerd.

Tuut-Tuut-Tuut ...... enige fout was gebruikersnaam!!??@@ ((-: ZONDER @telfort.nl loopt alles in één keer goed!!

Thanks Tuut-Tuut!!!! en bedankt alle anderen voor hun reactie!!

Groet,

Rudi

Reageer