klachten

• 23 mei 2013
  • 11 reacties
  • 3397 keer bekeken

Badge
Ik heb een klacht over mijn factuur, nu heb ik al gebeld met de klantenservice, maar die kon mij niet verder helpen.
De klantenservice over de factuur kan mijn klacht niet in behandeling nemen en ik ben doorverwezen naar de telfort site. Ik moest via de site maar een klacht indienen, maar ik kan dus nergens op jullie site vinden waar ik een klacht in kan dienen.

Ondertussen ben ik ontzettend boos over de manier waarop de klantenservice mij constant van hot naar her verwijst en ik maar nergens een reactie op krijg. Dus waar kan ik mijn klachten indienen.... graag antwoord hierop.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je mag je probleem hier neer zetten, is het te persoonlijk dan even wachten tot er hier een medewerker van Wecare reageert
dit zijn de kontaktmogelijkheden:
https://www.telfort.nl/klantenservice/contact/
Badge
Er zijn twee problemen; ten eerste zou er een 2e tv ontvanger geleverd worden bij het abbonnement en de klantenservice zegt tot 2x toe dat het verzonden wordt, maar dat is nog steeds niet gedaan en ook daar krijg ik maar geen duidelijkheid over.

Het 2e probleem is dat ik twee maanden het plus pakket en het hbo pakket gratis krijg; deze actie loopt voor ons op 3-6 a.s. af. Alleen wordt er op de factuur nu al wel voor de volgende maand het gelijk berekend. Hierover heb ik gebeld waarop de klantenservice zei dat de factuur al op 15 mei is aangemaakt terwijl de factuur is gedateerd op 28 mei en dat ik er niks meer aan kan doen en dat ik nu 25 euro extra moet betalen terwijl ik deze pakketten dit aankomende weekend ga opzeggen. Ik vind het echt van de zotte dat de factuur voor juni al halverwege de maand mei aangemaakt wordt.

In mijn mening is dit ook veel te vroeg en zou de factuur pas deze week aangemaakt mogen worden; daarnaast wordt er geadverteerd door de commercial bij telfort kom je niet voor onaangename verrassingen te staan en dat is wel zo prettig. Ik noem een factuur van een extra 25 euro toch een behoorlijk onaangename verrassing, maar er kan niks aan gedaan worden terwijl ik het hier niet mee eens ben. Ik ben maar een student en dit zijn toch 25 euro's die ik gewoonweg niet heb, want waar moet ik aankomende maand nog mijn boodschappen van gaan doen als ik steeds voor onverwachte uitgaves kom te staan en ik het pas een maand later terug kan krijgen. Ik zou willen dat er nu al iets aangedaan gaat worden.
Reputatie 8
Badge +16
Er zijn twee problemen; ten eerste zou er een 2e tv ontvanger geleverd worden bij het abbonnement en de klantenservice zegt tot 2x toe dat het verzonden wordt, maar dat is nog steeds niet gedaan en ook daar krijg ik maar geen duidelijkheid over.

Het 2e probleem is dat ik twee maanden het plus pakket en het hbo pakket gratis krijg; deze actie loopt voor ons op 3-6 a.s. af. Alleen wordt er op de factuur nu al wel voor de volgende maand het gelijk berekend. Hierover heb ik gebeld waarop de klantenservice zei dat de factuur al op 15 mei is aangemaakt terwijl de factuur is gedateerd op 28 mei en dat ik er niks meer aan kan doen en dat ik nu 25 euro extra moet betalen terwijl ik deze pakketten dit aankomende weekend ga opzeggen. Ik vind het echt van de zotte dat de factuur voor juni al halverwege de maand mei aangemaakt wordt.

In mijn mening is dit ook veel te vroeg en zou de factuur pas deze week aangemaakt mogen worden; daarnaast wordt er geadverteerd door de commercial bij telfort kom je niet voor onaangename verrassingen te staan en dat is wel zo prettig. Ik noem een factuur van een extra 25 euro toch een behoorlijk onaangename verrassing, maar er kan niks aan gedaan worden terwijl ik het hier niet mee eens ben. Ik ben maar een student en dit zijn toch 25 euro's die ik gewoonweg niet heb, want waar moet ik aankomende maand nog mijn boodschappen van gaan doen als ik steeds voor onverwachte uitgaves kom te staan en ik het pas een maand later terug kan krijgen. Ik zou willen dat er nu al iets aangedaan gaat worden.

Even reageren op het 2e probleem namelijk je factuur.
Ondanks dat jij ziet dat de factuur op 28 mei staat wordt deze al op 15 mei voorbereid.
Heb je na de 15e van de maand je pakket stop gezet dan zal de volgende factuur lager uitpakken omdat het teveel betaalde gedeelte dan in mindering wordt gebracht.

Op jouw vraag over de 2e decoder kan Webcare wellicht een antwoord op geven.
Badge +2

Wat Tuut-Tuut aangeeft is correct. Op de volgende factuur wordt het teveel betaalde automatisch weer in mindering gebracht. Vanuit jouw oogpunt lijkt dit dan een verrassing, echter als je via de Telfort website de informatie over opmaak van 1e factuur e.d. terugleest zie je hier hetzelfde staan.

Daarnaast zou er sprake zijn van 'onverwachte uitgaves' als je onverhoopt voor extra kosten komt te staan, en die ook daadwerkelijk kwijt bent. In dit geval gaat het over een factuurwijze die voor jou niet ideaal is, maar dat is niet hetzelfde. Dit zou namelijk geen verrassing hoeven te wijzen als je eerder had bekeken hoe zoiets in zijn werk gaat (op basis van: hoe wordt de factuur samengesteld e.d.). 

Kortom; ja, zonde dat het je nu verrast, maar in ieder geval krijg je het (uiteraard) netjes terug.

Voor je 1e probleem zal je verder even moeten af wachten op een reactie van Telfort webcare.
Reputatie 1
ik heb een klacht over de service en zeker over de klantenreactie en de afspraken die daar worden gemaakt die niet na worden gekomen, opnieuw raak ik door deze mw. in de problemen, mw Mathilde deze mw. maakt fout na fout.
Vanavond heb ik haar gesproken na een eerder opheffingsbevestiging en gaf daarin dat in de opheffingsbevestiging staat dat mij aansluiting op 16 februari staat zij gaf in dit gesprek ook aan dat ze een fout had gemaakt, ik heb ook aangegeven dat de opheffing op verschoven kan worden naar 18 februari kan worden verzet dit was geen probleem...nu ontvang ik een opheffingsbevestiging dat de opheffing op 26 februari plaats vind waardoor ik met mijn nieuwe provider in problemen komt en dit is niet eerst afspraak die zij niet nakomt...want als ik opzegging bel dan kunnen ze niks voor me betekenen omdat alles loopt via afdeling klantenreacties en deze mw. en geef daar ook aan dat deze mw. fout op fout maakt en haar afspraken niet nakomt..ook stuur ik mails naar haar om contact op te nemen, ik vraag dit ook aan de medewerkers en die doen die ook ( hoop ik)..maar daar reageert mw. ook niet op..want moet ik als klant, ik ben zeer terleurgesteld in de service en komt nu door deze mw. opnieuw in problemen, door mw. Mathilde van de afdeling klantenreacties.
ik zou het zeer op prijs stellen dat mijn opheffing op de 18 plaats zou vinden kan dit niet dan hou ik me vast op de eerder verzonden bevestiging van 16 februari..in afwachting van u reactie graag zo spoedig mogelijk..sorry dat ik het moet zeggen maar ben het zat aan het worden ik moet elke dag bellen en vragen of deze mw. contact met me opneemt en als ik met haar spreek dan luistert ze maar half en kom dan haar afspraken niet na of maakt fouten..
Badge +2
ik heb een klacht over de service en zeker over de klantenreactie en de afspraken die daar worden gemaakt die niet na worden gekomen, opnieuw raak ik door deze mw. in de problemen, mw Mathilde deze mw. maakt fout na fout.
Vanavond heb ik haar gesproken na een eerder opheffingsbevestiging en gaf daarin dat in de opheffingsbevestiging staat dat mij aansluiting op 16 februari staat zij gaf in dit gesprek ook aan dat ze een fout had gemaakt, ik heb ook aangegeven dat de opheffing op verschoven kan worden naar 18 februari kan worden verzet dit was geen probleem...nu ontvang ik een opheffingsbevestiging dat de opheffing op 26 februari plaats vind waardoor ik met mijn nieuwe provider in problemen komt en dit is niet eerst afspraak die zij niet nakomt...want als ik opzegging bel dan kunnen ze niks voor me betekenen omdat alles loopt via afdeling klantenreacties en deze mw. en geef daar ook aan dat deze mw. fout op fout maakt en haar afspraken niet nakomt..ook stuur ik mails naar haar om contact op te nemen, ik vraag dit ook aan de medewerkers en die doen die ook ( hoop ik)..maar daar reageert mw. ook niet op..want moet ik als klant, ik ben zeer terleurgesteld in de service en komt nu door deze mw. opnieuw in problemen, door mw. Mathilde van de afdeling klantenreacties.
ik zou het zeer op prijs stellen dat mijn opheffing op de 18 plaats zou vinden kan dit niet dan hou ik me vast op de eerder verzonden bevestiging van 16 februari..in afwachting van u reactie graag zo spoedig mogelijk..sorry dat ik het moet zeggen maar ben het zat aan het worden ik moet elke dag bellen en vragen of deze mw. contact met me opneemt en als ik met haar spreek dan luistert ze maar half en kom dan haar afspraken niet na of maakt fouten..

Ik zou zeggen; houdt het centraal, hou het bij contact leggen via de klantenservice. Daarnaast reageer je in een oud topic van een jaar geleden. Maak een eigen topic aan waarin je duidelijker aan geeft wat nou de bedoeling is.

Op dit topic mag denk ik wel een slotje.

Succes!
Reputatie 1
hoi Mathijs,

Hou het centraal, als je zoveel problemen heb meegemaakt en dan wordt er nog niet naar je geluisterd door een medewerker die behoorlijk vinger in de pap heeft, fout na fout maakt.
En het erger is dat medewerkers je willen helpen maar niets mogen doen, en dat mw. van klantenreacties haar werk niet goed doet.
hoe frusterend is dat, en dan stuur je mail, de medewerkers sturen een mail, je stuur klachten en hierop word niet gereageerd...het is jammer dat mijn reactie tegen jou zere been stoot maar ik laat zien hoe de communicatie verloop binnen telfort..het is niet mijn bedoel om jou tegen het zere been te schopen maar ik als klant kom geen stap verder...daarom mijn reactie.
Reputatie 1
En ook met de factuur afdeling loopt het niet vlekkeloos, ik heb een nieuwe abbonement afgesloten begin van januari en eind januarie wordt het geld afgeschreven en wat gebeurt er het oude maandtermijn wordt afgeschreven..ik als klant moet daar weer achteraan...problemen met levering van produkt, problemen met levering van appartuur, problemen met communicatie, problemen met factuur, problemen met krijgen van bevestiging...sorry zo kan ik doorgaan ik heb heel de draaimolen meegemaakt en er si geen moment gebeurt dat ik geen problemen ondervond door telfort...
Badge +2
Begrijpelijk. Het stoot mij niet tegen het zere been, maar als je post in een oud topic is het de vraag of er iets mee gebeurd... Maar goed, hier gebeurt er uiteindelijk vast wel iets mee.

Don't stress 🙂
Dear Telfort,

As spoken over the phone just now, I want to have the reimbursement of the combi-voordeel (5 eur korting per maand) for the past monthly bills. The mobile package combi voordeel has been activated last year, but due to relocation to the new address, the discount of 5 eur per month stop. As understood from Telfort Alexandrium staff, it seems that the address of the mobile number (registered under combi-voordeel) did not moved together with the home internet address. This does not make sense since the address for both (home internet + mobile) should be the same and should be automatically moved to the new house. My details are as per following:

Now the combi-voordeel has been corrected to the new address (address as above), but for the past months, there are still pending 5eur discount on my home internet bills. Please advise.

Best regards,
Hilmi