Kan sinds maandagmiddag geen e-mail meer binnenhalen

• 18 september 2012
  • 2 reacties
  • 2000 keer bekeken

Beste lezers,

Sinds gistermiddag heb ik een probleem dat wellicht is gerelateerd aan het vorige topic "verzenden e-mail zeer traag".
Ik gebruik de e-mailfaciliteit van de Opera browser. Zeer tot tevredenheid, al vele jaren.
Sinds gistermiddag slaagt Opera er niet meer in om de mail van mijn twee e-mailadressen (accounts) van de Telfortserver binnen te halen.
Hij kan wel tellen hoeveel mails er in mijn inbox staan te wachten, begint aan het binnenhalen maar er komt niks, en na de time-out stopt hij ermee.
Webmail werkt gelukkig wel maar dat vind ik zeer onhandig en mijn mailarchief raakt daardoor gesplitst.
Het aantal mails in mijn inbox van Hetnet is momenteel 15, op mijn inbox van Telfort (tiscali-adres) is 10.
Start ik het mail binnenhalen via Opera dan komt er: binnenhalen 0/25. En dat blijft er dus staan tot de time-out.
Vreemd genoeg zijn er tegen zes uur en even na middernacht beide keren 2 mailtjes wel bij mij via Opera binnengekomen.

Ik kan nergens iets over een storing op de Telfortserver vinden en begin nu redelijk radeloos te worden. Wie kan mij helpen?

2 reacties

Zojuist krijg ik via mijn Operamail weer een nieuwe mail binnen: een reclamenieuwsbrief van Telfort zelf.
Die wordt dus wel "vrijgegeven" aan Operamail.
Maar alle andere mails in mijn inbox zijn nog steeds onbereikbaar en die kan ik alleen via Webmail lezen.
Kennelijk is Telfort in alle stilte 5 dagen bezig geweest om een prop uit een digitale leiding te halen.
Het aantal mails in mijn Inbox was al tot 70 gestegen. Vanavond kwamen ze in een aantal etappes ineens allemaal binnen.
Het probleem is nu dus hopelijk opgelost maar ik hoop dat het niet terugkomt want het heeft mij ontzettend veel tijd en ergernis gekost.

En raar dat er over de storing niets door Telfort is bekendgemaakt.

Reageer