beantwoord

Kan netwerkspeaker via Asus RP-AC52 niet vinden op Samsung toestel

• 2 mei 2019
  • 11 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik wil graag muziek luisteren vanaf mijn telefoon naar netwerk speaker /wifi netwerk, als ik bijv muziek zelf gekocht heb moet ik dit op de een of andere manier toch naar netwerk speaker kunnen streamen . Kan nergens vinden wat ik dan moet aanklikken. Kan het verder ook nergens op internet vinden . Wie kan me helpen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Galdor68 2 mei 2019, 20:15

Verhip inderdaad. Even verder gezocht.

Je kunt ook een speaker aansluiten op de repeater en draadloos muziek streamen met de ASUS Aiplayer-app. Gebruik de sensor om de muziek aan en uit te zetten.

Dat verandert de zaak
Open de playstore
Vul in de zoekbalk ASUS Aiplayer in
De eerste resultaat zal de juiste zijn app installeren dan moet je een heel eind verder komen.

Bekijk reactie

11 reacties

Dan zullen we eerst moeten weten wat voor netwerk speaker een Sonos bijvoorbeeld?
Reputatie 1
Badge
Hallo Galdor, mijn broer heeft een Asus RP -AC52 geplaatst, hij heeft het met zijn iphone wel hier bij mij voor elkaar gekregen , maar met mijn telefoon galaxy a 50 is het dus niet gelukt , hij en ik konden niet verder komen met de samsung zeg maar , hij vroeg mij of ik t ergens kon gaan vragen, vandaar dat ik t hier probeer. Ik moet t als t ware dus ergens kunnen aansturen op mijn telefoon , maar kan niet vinden waar. Een voorbeeld , Net als je bijv een printer kan aansturen op je telefoon zal hij hier ook een netwerk speaker ergens moeten vinden op telefoon en die kunnen wij niet vinden.
Nu is het mij duidelijker.
Dat is geen Speaker maar een Repeater een Wifi toegangs punt.
De term speaker(luidspreker) zal dan een foutje zijn door autocorrectie dat geeft verder niet.
Op dat apparaat kan je niks afspelen daarmee verbind je de Samsung via wifi met het internet.
Om het SSiD te vinden ga je naar Instellingen - verbindingen dan rechts op wifi tikken daar moet je het ssid idee vinden.

Als je wel een geluids apparaat bedoelt heb je de verkeerde gegevens getypt.
Reputatie 1
Badge
De repeater heeft een speaker aansluiting en dus in het netwerk wordt een service aangeboden om daarheen het geluid te kunnen streamen.
Maar welke speakers zitten er dan gekoppelt aan die repeater, de Asus geeft alleen wifi door zodat het versterkt word, al halveert de snelheid wel, en je kunt muziek streamen naar aangesloten speakers als je de AiPlayer app gebruikt.

Dit lees ik op de asus site:

Muziek streamen via ASUS AiPlayer app en meerdere draadloze streamingprotocollen

U kunt luidsprekers aansluiten op de RP-AC52 wireless range extender en uw favoriete muziek rechtstreeks streamen vanaf elk mobiel apparaat waarop de ASUS AiPlayer app staat geïnstalleerd. Hij is compatibel met een groot aantal multimedia bestandsindelingen en levert een vloeiende en probleemloze streamingervaring, overal in huis. De RP-AC52 kan ook muziek streamen vanaf Mac- en iOS-apparaten, zonder dat extra software nodig is.
Verhip inderdaad. Even verder gezocht.

Je kunt ook een speaker aansluiten op de repeater en draadloos muziek streamen met de ASUS Aiplayer-app. Gebruik de sensor om de muziek aan en uit te zetten.

Dat verandert de zaak
Open de playstore
Vul in de zoekbalk ASUS Aiplayer in
De eerste resultaat zal de juiste zijn app installeren dan moet je een heel eind verder komen.

Reputatie 1
Badge
Volgens mij kunnen we hier wat mee , ik ga t proberen , heel hartelijk bedankt . Ik kan nog even vermelden ik vanaf de repeater-luidspreker-uitgang naar een versterker-line-ingang ga en zo via de boxen geluid kunt horen.

Ik laat t nog ff weten . Ga t straks ff proberen .
Reputatie 1
Badge
Nou toppie 👍, het is gelukt ,we hebben geluid . Dat was dus wat we niet wisten dat er een app gedownload moest worden . Blij dag t gelukt is via jou hulp. 😊
Top klinkt het een beetje acceptabel.
Fijn dat je hebt laten weten dat het werkt.
Reputatie 1
Badge
Ja hoor gaat over de blu-ray speler ,goed geluid , muziek van bijv spotify of You Tube wil niet ,denk dat je daar de premium versie van moet hebben wil dat lukken .
Reputatie 8
Badge +9
Dag @sm1001802486. Van harte welkom hier. Ik zie dat je vraag is opgelost met de hulp van @Galdor68. 😄 Heel fijn dat het gelukt is. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden.

Reageer