beantwoord

Kan ik een Amino aansluiten op een Experia Box?

• 9 maart 2018
  • 13 reacties
  • 1349 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Weet iemand of je de Amino A140 kan aansluiten op het nieuwe Telfort glasvezel abbo ! (DUS GEEN COAX)

Titel aangepast om beter vindbaar te maken
icon

Beste antwoord door Enterprise 9 maart 2018, 12:01

Nee dat kan niet, de oude Amino 140 is niet geschikt voor het nieuwe glasvezelnetwerk.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Nee dat kan niet, de oude Amino 140 is niet geschikt voor het nieuwe glasvezelnetwerk.
Als dat had gekunt werd er vast geen nieuwe tv ontvanger gestuurd :8
Reputatie 1
Badge

Was nieuwsgierig :D

En daar blijft het dus hangen zat er wel in. Ik was eigenlijk best benieuwd. Ander sub netwerk etc je zou zeggen dat met een software fix dat ze zouden moeten werken, maar dat zal te eenvoudig gedacht zijn.
Dus als op een dag ik een experiabox v10 krijg,
Dan werkt mijn amino niet meer.
Als mijn buurman diezelfde dag geen experiabox v10 heeft maar wel hetzelfde glasvezelnetwerk, dan werkt zijn amino wel.
Hoezo dan nieuw glasvezelnetwerk ?

Als dat had gekunt werd er vast geen nieuwe tv ontvanger gestuurd :8Dus als op een dag ik een experiabox v10 krijg,
Dan werkt mijn amino niet meer.
Als mijn buurman diezelfde dag geen experiabox v10 heeft maar wel hetzelfde glasvezelnetwerk, dan werkt zijn amino wel.
Hoezo dan nieuw glasvezelnetwerk ?

Oud glas = router en Animo
Nieuw glas =V10 en geen Animo.
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Maar waarom werkt het niet.
Dan ligt het aan de v10 en niet aan het glasvezelnetwerk.
Ik verwacht voor mezelf grote wifi problemen.
Ik lees teveel klachten over de slechte wifi van de v10.
En dat kan ik echt niet gebruiken ivm communicatie met diverse zonnepaneel installaties.
Ik houd mijn hart vast voor de dag van wisseling.
Omvormers die werken met een eigen simcard en het huidige wifi signaal.
Ik heb nu een enorm sterke router met een ver, en sterk bereik.
Ik wil het liefst alles zo laten omdat het superieur
werkt.

Er zijn klachten over de wifi van de V8. Over het algemeen zijn klanten met een V10 dik tevreden over de wifi van hun modem.
En hou is je wifi nu geregeld? Met een Sitecom?
Dan houd je die toch voor de plek waar de V10 eventueel niet komt.
Of je zet de wifi van de V10 uit en gebruikt de wifi van je eigen router.
Dank voor je reactie Nelly,
Inderdaad Sitecom router.
Het uitschakelen van de v10 wifi en gebruik van de huidige router brengt denk ik nogal wat instellings wijzigingen met zich mee.
Kan me niet voorstellen dat het alleen maar de
Utp steker van router inpluggen is en vrolijk verder gaan.
De tijd zal het leren.
Misschien is de installatiemonteur echt terzake kundig en bereid tot uitleg.
Mijn router is tenslotte geen telfort apparaat.
Gr
Er is in theorie helemaal geen reden dat het niet werkt behalve de interne software/firmware van de Amino's.
Als deze de goede software heeft en met de juiste vlan verbinding maakt moet het gewoon werken.

Het glasnetwerk is wel hetzelfde maar de apparatuur waar je glasvezel in de pop aan zit is anders en daar zit de kneep.
Reputatie 8
Ik verwacht voor mezelf grote wifi problemen.

Die WiFi problemen die er inderdaad zijn geweest eind vorig jaar / begin dit jaar, zijn voorbij na een firmware update. Ik vermoed dat de WiFi ervan beter is als van zo'n Sitecom.
Temeer omdat de Experia Box V10 ook de 5 GHz ondersteunt.
Test die ik ermee heb gedaan 5 maanden terug na die firmware updates. Zie < HIER >
Dank voor je reactie Babylonia,
Je bericht en de cijfers geven de burger moed.
Zou dus goed moeten komen.
Ik moet nog steeds bericht krijgen van Telfort wanneer ik de v10 krijg.
Maar komt goed.
Bedankt
cornelis 48
Reputatie 8
Badge +10
Hi Cornelis, fijn om te zien dat je al uitleg en informatie hebt gekregen. Ik verwacht ook dat het helemaal goed komt! Het kan nog even duren voor je bericht krijgt, het vernieuwen van het glasvezelnetwerk doen we in kleine 'groepjes', en iedereen wordt uiterlijk voor eind 2019 overgezet. Zo gauw je daar een brief over krijgt, kan je ook de afspraak met een installatiemonteur inplannen. De monteur zorgt ervoor dat de overgang soepel verloopt.

Reageer