beantwoord

Kan Homepages niet meer bijwerken, oplossing?

• 22 januari 2013
  • 55 reacties
  • 11494 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Je logt met cuteftp ook in met de inloggegevens van je email-account van Telfort.
Aangezien je sinds kort dit wachtwoord hebt moeten wijzigen naar een wachtwoord met maximaal 8 karakters zal je dit ook voor het inloggen met Cuteftp moeten gebruiken.
Heb je dit email-wachtwoord nog niet gewijzigd dan zal je dit eerst moeten doen via 'Mijn Telfort'.
Badge
Dank voor de reactie. Maar ik heb al een wachtwoord met maximaal 8 karakters. Ik gebruik dat ook voor mijn e-mail account en ik krijg gewoon mijn e-mails binnen.
Overigens was er die bewuste vrijdag 12/04 ook een storing in de e-mail service van Telfort. Die was de volgende dag opgelost. Maar mijn inlog mogelijkheden naar de FTP server zijn niet meer hersteld.
Reputatie 8
Badge +19
De server zélf is via FTP niet meer te bereiken met 'home.tiscali.nl' maar alleen met 'home.telfort.nl.
Dus zoals gezegd, wijzig in je FTP-programma de servernaam naar telfort, dan moet je je homepage kunnen bereiken en bewerken. 
Badge
Heb ik gedaan. En ik krijg nu wel contact. Maar het uploaden van een gewijzigde pagina lukt nog steeds niet, want na 4 à 5% volgt er een time-out van 6000 msec. en wordt de verbinding verbroken. Dat heb ik nu een aantal malen geprobeerd
Dit is overigens een klein rampje omdat de oude pagina vervangen is door ca. 5% van de nieuwe. 
Reputatie 8
Badge +19
Heb ik gedaan. En ik krijg nu wel contact. Maar het uploaden van een gewijzigde pagina lukt nog steeds niet, want na 4 à 5% volgt er een time-out van 6000 msec. en wordt de verbinding verbroken. Dat heb ik nu een aantal malen geprobeerd
Dit is overigens een klein rampje omdat de oude pagina vervangen is door ca. 5% van de nieuwe. 

Ik zie nu tot mijn verbazing dat ik hetzelfde probleem heb, er kan probleemloos verbinding gemaakt worden maar de filetransfer stopt soms (niet altijd, vreemd).
Ik probeer wat kleine bestanden over te zetten maar bij de één lukt dit wel en bij de ander niet.
Ik vermoed een storing die wellicht niet helemaal los staat van de migratieproblemen die we hebben (gehad) met de mailservers.
De vragen op het forum over homepage en FTP problemen begonnen tegelijk met de mailservermigratie.

Hopelijk is dit van korte duur.
Badge
Dank je! Ik weet me gesteund........Probeer het morgen opnieuw, wellicht dat dan wel gaat.
Reputatie 8
Badge +19
Dank je! Ik weet me gesteund........Probeer het morgen opnieuw, wellicht dat dan wel gaat.

Ik zal het ook in de gaten houden... 😉
Reputatie 8
Badge +19
Vandaag nog geen verbetering...
Bestandjes tot ca. 500 kilobyte worden wel naar de homepage geupload maar daarboven wordt de transfer stopgezet.
Het lijkt alsof er een beperking is ingesteld op de bestandsgrootte.
Badge
Het idiote is dat ik in januari precies hetzelfde verschijnsel had met FileZilla, kleine bestandjes kon ik toen nog uploaden maar een fatsoenlijke webpagina niet. Daarom heb ik CuteFTP9 aangeschaft. Ik baal vreselijk want mijn site is al jaren een internationaal geraadpleegd naslag- en contactmedium, met inmiddels bijna 25.000 bezoekers. 
Reputatie 8
Badge +19
Het idiote is dat ik in januari precies hetzelfde verschijnsel had met FileZilla, kleine bestandjes kon ik toen nog uploaden maar een fatsoenlijke webpagina niet. Daarom heb ik CuteFTP9 aangeschaft.

Ik geloof ook voor geen seconde dat het probleem zit in de FTP software die we gebruiken.
Ik gebruik FTP Commander Pro al vanaf Windows '98 en nu op Windows 8 en heeft altijd prima gewerkt.

Ik denk dat we deze kwestie bij deze maar doorschuiven naar de Webcare mensen.

Dus bij deze, Henk, Hugo, Jeroen..?
Badge
Mee eens! Telfort mensen...............graag een reactie s.v.p.
Ik kan sinds de mailproblemen bij telfort (tiscali adres) ook niet meer via FTP inloggen om mijn homepage te updaten. Ik gebruik core ftp, en krijg de volgende melding (adres aangepast):

Welcome to Core FTP, release ver 2.2, build 1695 (U) -- ©️ 2003-2011
WinSock 2.0
Mem -- 4,103,416 KB, Virt -- 2,097,024 KB
Started on Thursday April 18, 2013 at 11:09:AM
Resolving home.tiscali.nl... 
Connect socket #1052 to 195.241.77.82, port 21...
220 Green ISP FTP proxy (Version V1.3.2) ready. 
USER adsl******@tiscali.nl 
No response from server...

Ik heb dit via email aan de helpdesk gemeld, en krijg botweg te horen dat er geen FTP probleem is!
Reputatie 8
Badge +19
Wijzig: USER adsl******@tiscali.nl 
in ******@telfort.nl

en wijzig ook de servernaam in home.telfort.nl
Wijzig: USER adsl******@tiscali.nl 
in ******@telfort.nl

en wijzig ook de servernaam in home.telfort.nl

dank, ik zal het proberen

Blijft mijn homepage dan wel onder tiscali? 

Ik kan overigens moeilijk begrijpen waarom duizenden mensen hun email en FTP instellingen zouden moeten aanpassen als dit bij telfort daarvoor gewoon werkte....
Het werkt, maar wel onpraktisch.....
Reputatie 8
Badge +19

Blijft mijn homepage dan wel onder tiscali?

Ja, deze is zowel onder 'home.tiscali.nl' als onder 'home.telfort.nl' te bereiken (althans tot nu toe..!)

Ik kan overigens moeilijk begrijpen waarom duizenden mensen hun email en FTP instellingen zouden moeten aanpassen als dit bij telfort daarvoor gewoon werkte....

Ik vermoed dat Telfort na de overname in 2008 nu wel eens van de Tiscali domeinnaam af wil... 😉
Reputatie 8
Badge +19
Het werkt, maar wel onpraktisch.....

Hoezo onpraktisch..?
Je hoeft de gegevens maar eenmalig te wijzigen en op te slaan in je FTP software.
Badge
Voor de volledigheid: het lijkt er op dat de "storing" per heden (zaterdag 20/04) verholpen is. Ik heb een gewijzigde pagina weer zonder problemen kunnen uploaden. Al met al heb ik een dag of 8 problemen gehad. Ik vraag me wel af waarom niemand wist wat er aan de hand was. Een melding van Telfort zou toch wel op zijn plaats zijn geweest, temeer daar ook de gewone e-mail accounts een aantal dagen problemen gaven.
Reputatie 8
Badge +19
Hier nog niet.
Bestandjes uploaden die in de buurt van 1 MB komen worden afgebroken.
Kleinere bestandjes worden wél overgezet.
Reputatie 1
Hallo,

Ook ik ben bezig mijn mijn oude Tiscali-homepage te reanimeren. Helaas staat het quotum op 1024Kb ingesteld ipv op 50 Mb. 

Zou één van jullie Webcare-medewerkers dit kunnen 'repareren'?

Alvast hartelijk bedankt!

[email]adsl483599@telfort.nl[/email]
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ook ik ben bezig mijn mijn oude Tiscali-homepage te reanimeren. Helaas staat het quotum op 1024Kb ingesteld ipv op 50 Mb. 

Zou één van jullie Webcare-medewerkers dit kunnen 'repareren'?

Alvast hartelijk bedankt!

[email]adsl483599@telfort.nl[/email]

Done, excuus voor het ongemak.

Henk
Reputatie 1
Done, excuus voor het ongemak.

Henk

Dat is snel! Dankjewel!

Groet,
Douwe
Badge
Gisteren geprobeerd een pagina te verversen van mijn opera site. Het uploaden gaat uitstekend, geen foutmeldingen dus. Vandaag zag ik echter tot mijn verbazing dat de betreffende pagina NIET gewijzigd was. Opnieuw ge-upload zonder problemen maar zonder resultaat voor de site. Wat kan er aan de hand zijn? Vorige update was op 11 oktober en die lukte nog wel.
Reputatie 8
Badge +19
Gisteren geprobeerd een pagina te verversen van mijn opera site. Het uploaden gaat uitstekend, geen foutmeldingen dus. Vandaag zag ik echter tot mijn verbazing dat de betreffende pagina NIET gewijzigd was. Opnieuw ge-upload zonder problemen maar zonder resultaat voor de site. Wat kan er aan de hand zijn? Vorige update was op 11 oktober en die lukte nog wel.

Dit lijkt me gerelateerd aan hetzelfde probleem in onderstaande topic.

https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/zie-mijn-website-maar-via-ftp-geen-index-mappen-37539/
Badge
Nee dat geloof ik niet. Ik krijg alle mappen te zien en ook de pagina die ververst is heeft op de server van Telfort de datum van de wijziging (24 oktober). Dus in die zin hetzelfde beeld als normaal na een upload. Echter via het web mijn site bezoeken laat een ongewijzigde pagina zien (11 oktober)!