beantwoord

ISRA punt defect

• 8 februari 2019
  • 6 reacties
  • 331 keer bekeken

Goededag,

wij hebben sinds 04-02-2019 een "nieuw"oud huis gekocht.(jaren 70)
alleen nu vind ik nergens de telefoon aansluiting.
nu heb ik in een kamer beneden een losse kabel gevonden (afgeknipt) met daar in 4 kleuren en een koper draadje.(rood/blauw/wit/oranje)
nu had ik gelezen dat dat het ISRA punt is,waar ik als particulier niks aan mag doen!(schijnt eigendom KPN te zijn)
maar hoe kan ik nu jllie modem aansluiten?
hoor graag spoedig een anwtoord ;-)

Mvg Gerrit

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Enterprise 8 februari 2019, 19:33

Van een ISRA-punt is inderdaad weinig sprake meer...
Je kan Telfort verzoeken om een monteur te sturen om hier weer een fatsoenlijk ISRA-punt van te maken.
Maar... het hoeft niet.
In het modempakket zit een aansluitdoosje waarmee je eenvoudig je verbinding zelf kan aansluiten.
Zie foto hieronder.
Neem eerst de rode en blauwe kabeltjes omdat daarop het signaal standaard geleverd wordt.
Heb je nog geen verbinding gebruik dan het oranje en witte kabeltje.

Bekijk reactie

6 reacties

Die vier losse draadjes zijn niet het isra punt zoals bedoelt.
Nu weet ik niet wat er wel of niet in het pakket zit als je deze al hebt ontvangen maar aan de rode en blauwe draad mag je gerust een geschikte aansluit doos monteren of zodra een medewerker dit topic op pakt door een monteur laten doen.
Reputatie 8
Badge +19
Van een ISRA-punt is inderdaad weinig sprake meer...
Je kan Telfort verzoeken om een monteur te sturen om hier weer een fatsoenlijk ISRA-punt van te maken.
Maar... het hoeft niet.
In het modempakket zit een aansluitdoosje waarmee je eenvoudig je verbinding zelf kan aansluiten.
Zie foto hieronder.
Neem eerst de rode en blauwe kabeltjes omdat daarop het signaal standaard geleverd wordt.
Heb je nog geen verbinding gebruik dan het oranje en witte kabeltje.

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Gerrit78, welkom. Dat ziet er inderdaad niet helemaal meer uit zoals het zou moeten. 😞 Nu zit er zoals aangegeven in het installatiepakket een doosje om het zelf aan te sluiten, lukt dat? Zo niet, dan wil ik graag een monteur voor je aanvragen hoor om het in orde te maken. Ik hoor graag waar je voorkeur naar uit gaat.
Bedankt Bart (telfort)

dit moet me wel lukken !!
ga hier morgen eens mee aan de slag!
de andere forumleden ook nog bedankt voor de snelle reacties!

Gr Gerrit
Reputatie 8
Badge +11
Wil je nog laten weten of het gelukt is? Zo niet, dan hoor ik dat graag, dan vraag ik alsnog een monteur voor je aan.

Reageer