beantwoord

ISRA-punt defect

• 14 april 2016
  • 19 reacties
  • 1161 keer bekeken

Sinds kort zijn wij verhuist en nog volop in de verbouwing. Daarbij is de elektricien bezig geweest en kwam voor het aansluiten van tv/Internet het volgende tegen (zie foto's). Kan dit gemaakt worden?
icon

Beste antwoord door timdid 21 april 2016, 12:03

Hi Tim! Bedankt voor de gegevens. Ik heb KPN gevraagd om contact met jou op te nemen om een afspraak te maken om op locatie te komen. Je mag ervan uitgaan dat ze dit deze nog gaan uitvoeren. Laat je het weten wat er uit het bezoek is gekomen? Bedankt alvast.

Gisteren is er een KPN monteur langs geweest. Hij heeft de kabel gemaakt en de oude lasdop vervangen voor een nieuw kastje.
Modem kabeltje erin en het werkt. Omdat wij het kastje waarschijnlijk ergens anders willen heeft hij ook nog een extra lange kabel achtergelaten. Al met al een super service en helemaal kosteloos!
Bekijk reactie

19 reacties

Is er een mogelijkheid dat ik foto's toevoeg?
Reputatie 8
Badge +17
Is er een mogelijkheid dat ik foto's toevoeg?

Foto's toevoegen kan ook je klikt dan het op het icoontje linksonder aan in het reactie scherm en vervolgens op bladeren klikken dan zie je een optie van b.v. bestanden etc. Kies daar de afbeeldingen en selecteer de foto die je wilt plaatsen en als de foto geupload is klik je opslaan aan.
Ah top! Ik voeg ze toe (was niet mogelijk op mobiel).
Ik hoor graag wat de vervolgstappen zijn?
Reputatie 8
Badge +9

Ik hoor graag wat de vervolgstappen zijn?

Op dit wat oude type ISRA-punt is zonder probleem de modem aan te sluiten.
Uit de lasdop komt een dunne grijze kabel met daarin o.a. een rode en blauwe draad.
Deze kan je aansluiten op het aansluitdoosje dat bij de modem wordt geleverd.
Vervolgens steek je de eveneens bijgeleverde dsl (telefoon) kabel met de bijgleverde stekker in het aansluitdoosje, en het andere eind in de DSL-aansluiting van de modem.
Je internetverbinding zou dan prima moeten werken.

Zie afbeelding

@Enterprise

Ja maar de inkomende kabel is doorgeknabbelt door de cavia zo te zien. (middelste foto)

Of is dat gezichtsbedrog?
@Enterprise

Ja maar de inkomende kabel is doorgeknabbelt door de cavia zo te zien. (middelste foto)

Of de vorige bewoners een cavia hadden is mij niet bekend 😉 Maar inderdaad het gaat ook om de inkomende kabel.
ik denk dat Telfort dan iemand van kpn op pad moet sturen met n schroevendraaiertje en n sodeerpistool
Reputatie 8
Badge +9
@Enterprise

Ik zie het net na het posten van mijn bericht... en je hebt uiteraard gelijk dat de grondkabel (zo te zien moedwillig) is doorgesneden.
Hier zal een KPN monteur aangestuurd moeten worden voor reparatie van de grondkabel.
Reputatie 8
Badge +16
ik denk dat Telfort dan iemand van kpn op pad moet sturen met n schroevendraaiertje en n sodeerpistool

Solderen doen ze niet... de grondkabel moet opnieuw worden aangesneden en afgemonteerd. En dat is een kostbare klus.

Overigens denk ik dat de kabel niet is doorgesneden maar is gebroken doordat de lasdop niet tegen de muur is bevestigd en dus kan bewegen.
nog even de vraag wie daar dan de rekening van moet krijgen?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Tim! Welkom! KPN kan inderdaad het aansluitpunt herstellen. Wie de kosten hiervoor draagt is afhankelijk van de mening van de monteur. De afspraak om een monteur op locatie te laten komen is hoe dan ook kosteloos. Mocht de monteur het gemakkelijk kunnen herstellen, dan zal hij dit gelijk doen. Mochten er kosten aan verbonden zitten, dan zal hij dit aan jou mededelen en een offerte opstellen. Je bent niet verplicht mee te werken aan het herstellen van dit punt. Mochten de kosten voor jou zijn en wil je deze niet dragen? Je mag het abonnement dan kosteloos beëindigen. Maak in een privébericht je naw-gegevens en 06-nummer kenbaar, dan zet ik het voor je in gang.
Hallo Tim! Welkom! KPN kan inderdaad het aansluitpunt herstellen. Wie de kosten hiervoor draagt is afhankelijk van de mening van de monteur. De afspraak om een monteur op locatie te laten komen is hoe dan ook kosteloos. Mocht de monteur het gemakkelijk kunnen herstellen, dan zal hij dit gelijk doen. Mochten er kosten aan verbonden zitten, dan zal hij dit aan jou mededelen en een offerte opstellen. Je bent niet verplicht mee te werken aan het herstellen van dit punt. Mochten de kosten voor jou zijn en wil je deze niet dragen? Je mag het abonnement dan kosteloos beëindigen.

Bedankt voor je reactie. Is het de bedoeling dat ik zelf contact opneem met KPN of kan dit via Telfort?
Thanks, ik heb je een privebericht gestuurd.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tim! Bedankt voor de gegevens. Ik heb KPN gevraagd om contact met jou op te nemen om een afspraak te maken om op locatie te komen. Je mag ervan uitgaan dat ze dit deze nog gaan uitvoeren. Laat je het weten wat er uit het bezoek is gekomen? Bedankt alvast.

Gisteren is er een KPN monteur langs geweest. Hij heeft de kabel gemaakt en de oude lasdop vervangen voor een nieuw kastje.
Modem kabeltje erin en het werkt. Omdat wij het kastje waarschijnlijk ergens anders willen heeft hij ook nog een extra lange kabel achtergelaten. Al met al een super service en helemaal kosteloos!
Reputatie 8
Badge +16
Bedenk wel dat als je het modem verder weg gaat zetten van het ISRA punt dit ten koste gaat van je stabiliteit en ontvangst.
Bedenk wel dat als je het modem verder weg gaat zetten van het ISRA punt dit ten koste gaat van je stabiliteit en ontvangst.

Bedankt voor de tip, ik zal het meenemen.
Reputatie 8
Het kan, maar dan moet je wel een goede kwaliteit (met koperen aders) en afgeschermd type kabel gebruiken.
Het beste nog de ommanteling (= afscherming) te aarden. Bijv. < DEZE >
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tim! Zo doen we dat! Werkt het nu zoals je wenst? Ik verneem het anders graag van je. 🙂

Reageer