vraag

Ip camera benaderen zonder het internet (direct wifi)

Toon het eerste bericht

43 Reacties

Babylonia
Reputatie 5
Bezig schreef:

Is het zinvol op het moment dat mensen hun wifi niet gebruiken om hem/het uit te zetten.

Persoonlijk vind ik het wel zinvol om WiFi uit te zetten 's nachts of op momenten dat er niemand thuis is. Doe je het niet uit overwegingen van continue WiFi straling, dan in ieder geval uit oogpunt van besparing op energie.

In de Experia Box V8 kun je de "Eco" mode gebruiken om een klok in te stellen voor WiFi.
Bij De Experia Box V10 en ZyXEL modem/router heb je vergelijkbare instellingen.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Bezig, hartstikke goed dat je het vraagt, ik denk dat veel klanten dat niet weten ;).
Je hoeft je WiFi niet uit te zetten wanneer je 'm niet gebruikt, die kun je gewoon aan laten staan.

Om je een stukje achtergrond te geven over een WiFi netwerk, een WiFi netwerk maakt gebruik van een kanaal. Wanneer een kanaal druk is, kan het zijn dat dat invloed heeft op het WiFi signaal.
Bezig
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Wat ik zo bij de specificaties van dit model lees is alleen je router(wifi) de man in the middle niet het internet.

Ps is hackbaarheid een ding had ik niet woor een wifi oplossing gekozen.

Ik heb geprobeerd om de camera via een wifi accesspoint te verbinden, gezamenlijk met mijn smartphone.
De app IPC360 op mijn smartphone geeft aan dat de server niet bereikt kan worden, bij het inloggen.

Internet is dus noodzakelijk voor het correct functioneren van de camera.
Galdor68
Mischien dat andere apps wel direct kunnen inloggen ?
Bezig
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Mischien dat andere apps wel direct kunnen inloggen ?

Dank voor je respons.

Ik denk niet dat er een app is die het protocol kan omzeilen.

Als leek, consument loop je nou eenmaal tegen dit soort dingen aan.

Je hebt ook te maken met hele summiere handleidingen.
Hoe slim je ook bent, het antwoord is niet te vinden in de handleiding.

In God we live, move and have our being.
Babylonia
Reputatie 5
Vind wel zaken op YouTube die mogelijk in combinatie met de summiere handleiding meer houvast geven:
https://www.youtube.com/watch?v=MOf6lLTxSgU
https://www.youtube.com/watch?v=DJPUWqXwnJU
https://www.youtube.com/watch?v=BQRYJ8xU3V8 .......... deze geeft veel informatie
Bezig
Reputatie 1
Bedankt voor de links, Babylonia,

Het ziet er toch na uit dat inloggen via een server verloopt en dat de camera door de server aan wordt gezet (geactiveerd) na een succesvolle inlog sessie.

Als men weet hoe dit proces verloopt dan....hacken die handel!

Wat als de server opdoekt, dan heb ik geen werkende camera meer.
En een ieder die de server hacked, kan mee kijken.

Galdor68
Nog nooit gehoord van insecam.org daar zijn al veel live te zien. Veel ip surveillance cams zijn onbeveligd, sommige bronnen onschuldig kijkje op machine's of blik op de straat.
Galdor68
Hier vind je het antwoord op wat je zoekt er word verwezen naar het merk Foscam. http://www.openipcam.com/forum/index.php?topic=719.0 met de nodige knowhow moet het dus mogelijk zijn.
Babylonia
Reputatie 5
Alleen heeft @Bezig geen IP camera van Foscam, maar het modelletje wat hij in zijn eerste reactie aanhaalt. Met inmiddels wat meer informatie in de draad met filmpjes erbij, is het duidelijk dat die niet op andere wijze is in te stellen, dan via een achterliggende server van dat bedrijf.

Ofwel als je het mij vraagt "kat in de zak gekocht."
Weet niet of @Bezig dat dingetje nog kan terugsturen waar hij het gekocht heeft (binnen 14 dagen). Maar ik zou die mogelijkheid zeker overwegen.

Met verder in het draadje de bezorgdheid over WiFi m.b.t. straling, terwijl hij die camera als "babysit" wil inzetten, zou ik zeggen, beter een modelletje uitkiezen wat men bekabeld kan aansluiten.
Galdor68
Klopt @Babylonia ik heb specifiek gezocht op wifi direct etc. Dus naar de mogelijkheid, wellicht is het idee ook toe te passen met andere merken/modellen. Maar zoals ik het lees is de daar genoemde oplossing specifiek bedoelt voor een laptop die dan nergens anders voor gebruikt dient te worden.

Met een generieke app op een mobiel toestel en een generieke camera zullen er vermoedelijk weinig mogelijkheden zijn.

Wil je draadloze functionaliteit moet je de bijkomende wifi of andere stralingen accepteren. Anders eerst een wensen en eisen lijst opstellen en daarna pas gaan shoppen.

Uit de startpost: "De camera zou als babysit moeten kunnen functioneren zonder het Internet als 'man in the middle'."
Een closed tv circuit zo dan dus ook voldoen.
Babylonia
Reputatie 5
Er zijn standaard babyfoon setjes, die in ieder geval op de babykamer geen WiFi hebben:
https://www.mamaloesbabysjop.nl/babymoov-0-straling-beeldbabyfoon-a014409
Bezig
Reputatie 1
Babylonia schreef:

Alleen heeft @Bezig geen IP camera van Foscam, maar het modelletje wat hij in zijn eerste reactie aanhaalt. Met inmiddels wat meer informatie in de draad met filmpjes erbij, is het duidelijk dat die niet op andere wijze is in te stellen, dan via een achterliggende server van dat bedrijf.

Weet niet of @Bezig dat dingetje nog kan terugsturen waar hij het gekocht heeft (binnen 14 dagen). Maar ik zou die mogelijkheid zeker overwegen.

Met verder in het draadje de bezorgdheid over WiFi m.b.t. straling, terwijl hij die camera als "babysit" wil inzetten, zou ik zeggen, beter een modelletje uitkiezen wat men bekabeld kan aansluiten.

Beste Babylonia,

Ik heb niet 'gezegd' dat ik mijn baby wil monitoren, gezien ik geen baby heb....

De fabrikant had er voor zorg kunnen dragen dat de camera ook zonder internetverbinding via een wireless accesspoint zou kunnen werken als babysit bijvoorbeeld.

Aangezien alles gehacked kan worden, waarom onnodig dingen aan het internet hangen?

Galdor68
Bezig schreef:

Babylonia schreef:

Beste Babylonia,

Ik heb niet 'gezegd' dat ik mijn baby wil monitoren, gezien ik geen baby heb....

De fabrikant had er voor zorg kunnen dragen dat de camera ook zonder internetverbinding via een wireless accesspoint zou kunnen werken als babysit bijvoorbeeld.

Aangezien alles gehacked kan worden, waarom onnodig dingen aan het internet hangen?

Dat kan vast maar dan met een zelf ontwikkelde app die regelrecht verbind met de ip cam. Zover ik het begrijp is deze app niet merk specifiek. En heb je wat ik in die filmpjes zie inderdaad een internet verbinding nodig. Om kosten te besparen heeft de fabrikant van deze camera's er blijkbaar voor gekozen geen eigen app uit te brengen.

Je maakt toch echt zelf de keuze voor een camera en app die de door jouw gezochte methode niet ondersteunen.
Wil je niet iets onnodig aan het internet verbinden zal je toch echt zelf bij de aanschaf van een monitoring systeem de juiste keuze moeten maken.
Bezig
Reputatie 1
@Galdor68, hij lag bij de Dirk van den broek voor 39 euro (als een van de laatste). Had niet echt de tijd om uitgebreid onderzoek te doen. Heb 'm al een paar weken in huis, dus kan niet (hoeft niet) terug.

Ik lig er niet wakker van, weer wat geleerd!
Galdor68
https://androidworld.nl/apps/ip-cam-viewer-android-beveiligingscamera/

Ik vond net deze review met deze app zou je ook gewoon intern via wifi kunnen kijken zonder verdere internet connectiviteit
Althans als ik het hier goed lees, https://www.365cam.nl/beste-bewakingscamera-app/ Wie weet het proberen waard.
Bezig
Reputatie 1
Bedankt, Galdor68, attent van je!

Ben nu even opgebrand qua informatie inname, ga er morgen even voor zitten.

Bij nader inzien heb ik er niet zo'n probleem mee om hem aan het internet te koppelen, gezien er geen 24 uurs monitoring plaats vindt.
Bezig
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

https://androidworld.nl/apps/ip-cam-viewer-android-beveiligingscamera/

Ik vond net deze review met deze app zou je ook gewoon intern via wifi kunnen kijken zonder verdere internet connectiviteit
Althans als ik het hier goed lees, https://www.365cam.nl/beste-bewakingscamera-app/ Wie weet het proberen waard.

Beste, Galdor68.

Heb het net toch even geprobeerd met IP Cam Viewer Lite, maar het merk wordt niet herkend. Talloze anderen wel!

Voor straks wel te rusten en wederom bedankt!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)