vraag

Ip camera benaderen zonder het internet (direct wifi)

Bezig
Reputatie 1
  • Starter
  • 26 reacties
De onderstaande camera werkt met de simpele app IPC360 en een smarthpone.

https://www.smartwares.shop/smartwares-c180ip-ip-bewakingscamera-180-zicht-720p-hd-c180ip.html

Nu wilde ik de camera gebruiken met de smartphone zonder internet connectie (in the middle)
Bij Smartwares zeggen ze dat dit niet mogelijk is vanwege het protocol. Is het mogelijk met de smartphone dit protocol te emuleren (na bootsen)?

De camera zou als babysit moeten kunnen functioneren zonder het Internet als 'man in the middle'.

Wie kan dit probleem 'tacklen'.

Bij voorbaat dank!

43 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Bezig, een interessante vraag die je stelt. Ik hoop dat een andere gebruiker er ervaring mee heeft en je verder kan helpen, want ik heb hier zelf geen ervaring mee. Succes!
Bezig
Reputatie 1
Dank je, Cindy!
Enterprise
Reputatie 5
Deze camera is alleen via wifi bereikbaar, je had beter een camera met Bluetooth kunnen kopen.
Daarmee kan je één op één verbinden...
Babylonia
Reputatie 5
Met wat ik van internet aan informatie haal gaat het om een WiFi IP-camera.
https://www.youtube.com/watch?v=NqT6-tei72c

In dat geval zou je in principe de WiFi hot-spot van je smartphone kunnen gebruiken om daarmee rechtstreeks contact te leggen. Hoe dat in dit geval allemaal ingesteld gaat worden is me niet duidelijk. (De algemene "verzamel" handleidingen voor verschillende type cameramodellen die ik kon vinden, waren te summier om daar goed inzicht in te krijgen).

Maar of je daar wat aan hebt lijkt me zeer bedenkelijk, omdat de WiFi hotspots van smartphones doorgaans een erg klein bereik hebben. Als je het alleen kunt inzetten als de smartphone zich in dezelfde ruimte bevindt als waar de IP-camera is opgesteld, heb je die camera niet nodig. :cool:
Ron.
Reputatie 1