vraag

Ip camera benaderen zonder het internet (direct wifi)

Bezig
Reputatie 1
  • Starter
  • 26 reacties
De onderstaande camera werkt met de simpele app IPC360 en een smarthpone.

https://www.smartwares.shop/smartwares-c180ip-ip-bewakingscamera-180-zicht-720p-hd-c180ip.html

Nu wilde ik de camera gebruiken met de smartphone zonder internet connectie (in the middle)
Bij Smartwares zeggen ze dat dit niet mogelijk is vanwege het protocol. Is het mogelijk met de smartphone dit protocol te emuleren (na bootsen)?

De camera zou als babysit moeten kunnen functioneren zonder het Internet als 'man in the middle'.

Wie kan dit probleem 'tacklen'.

Bij voorbaat dank!

43 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Bezig, een interessante vraag die je stelt. Ik hoop dat een andere gebruiker er ervaring mee heeft en je verder kan helpen, want ik heb hier zelf geen ervaring mee. Succes!
Bezig
Reputatie 1
Dank je, Cindy!
Enterprise
Reputatie 5
Deze camera is alleen via wifi bereikbaar, je had beter een camera met Bluetooth kunnen kopen.
Daarmee kan je één op één verbinden...
Babylonia
Reputatie 5
Met wat ik van internet aan informatie haal gaat het om een WiFi IP-camera.
https://www.youtube.com/watch?v=NqT6-tei72c

In dat geval zou je in principe de WiFi hot-spot van je smartphone kunnen gebruiken om daarmee rechtstreeks contact te leggen. Hoe dat in dit geval allemaal ingesteld gaat worden is me niet duidelijk. (De algemene "verzamel" handleidingen voor verschillende type cameramodellen die ik kon vinden, waren te summier om daar goed inzicht in te krijgen).

Maar of je daar wat aan hebt lijkt me zeer bedenkelijk, omdat de WiFi hotspots van smartphones doorgaans een erg klein bereik hebben. Als je het alleen kunt inzetten als de smartphone zich in dezelfde ruimte bevindt als waar de IP-camera is opgesteld, heb je die camera niet nodig. :cool:
Ron.
Reputatie 1
Je kunt de camera met je thuis netwerk laten verbinden, zolang je niets aan je router aanpast i.v.m. poort forwarding, is de camera niet via internet te bereiken, maar alleen op het eigen netwerk.
Bezig
Reputatie 1
Beste Ron,

Dank voor je antwoord

Als het wifi signaal van de Experia V8 niet aanstaat dan werkt de camera niet.

De camera is verbonden met het internet via de app IPC360 middels een bijbehorend inlognaam en wachtwoord. Waarschijnlijk vindt de afhandelingscommunicatie plaats via een server op het internet.

Zonder deze server geen werkende camera, schat ik zo in. Kan me dik vergissen.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Bedankt Enterprise, Babylonia en Ron. :)

Kun je hiermee uit de voeten @Bezig?
Bezig
Reputatie 1
Beste Babylonia,

Dank voor je reaktie.

De camera is bedoeld voor een aangrenzende ruimte.

Omdat zo'n beetje alles wat met het internet verbonden is (volgens de beelden op youtube) simpel te hacken is, graag geen onnodige internetverbinding(en). Vandaar mijn motivatie.

Maar dat niet alleen. Op lange termijn zullen we waarschijnlijk ontdekken dat wifi niet goed is voor onze gezondheid. Er worden tegenwoordig menselijke cellen geherprogrammeerd van volwassen cellen naar stamcellen en vandaar uit naar elk willekeurig weefsel van het lichaam.

De electromagnetische pulsen die ze hiervoor gebruiken, liggen in hetzelfde spectrum als wifi (als ik me de seminar goed kan herinneren.) Ik hoop dat ik me vergis.

https://www.heartmath.org/resources/downloads/dna-and-cell-reprogramming/
Bezig
Reputatie 1
Best Cindy,

Ik was net 'bezig' een tegenbericht te schrijven voor Babylonia.

Ik moet me nu helaas op andere plichten gaan toeleggen.

Ik zoek het later nog uit.

(ik is het meest gebruikte woord in de Nederlandse taal;- )

Iedereen bedankt voor het meedenken!

I
Bezig
Reputatie 1
(Ik) heb even naar de seminar geluisterd en het klopt :

https://www.youtube.com/watch?v=c7bxgkmDxaQ
start 14:02 - 14:40...internet connection worldwide.."....

Drie of vier jaar geleden heb ik deze seminar gehoord, vandaar toch even de twijfel.

Jammer dat de experia box v8 geen externe knop heeft om de wifi uit te schakelen, wanneer niet in gebruik.

Nu moet je via een ethernet connectie inloggen om de wifi weer aan te zetten.
GJC
Reputatie 4
Niet? Ik dacht dat dat de middelste knop aan de linker zijkant was?
Nog nooit getest eigenlijk :$
Bezig
Reputatie 1
Nooit gezien dat daar drie knoppen zaten. Leken op ventilatisleuven, maar bij nader inzien...

(ik) heb ingelogd in de Experia en de wifi uitgezet, daarna de middelste van de drie knoppen ingedrukt en voila, wifi aan. Maar...de wifi gaat niet uit, als ik dezelfde knop indruk.

Als ik de bovenste knop (waarschijnlijk de power knop) indruk, dan gebeurt er ook niets.

De onderste knop lijkt me de reset knop, die probeer (ik) maar niet uit...de instellingen weet je wel!

Het was mij bekend dat de uitknop zich aan de achterzijde bevond, maar dat 'gecamoufleerde drietal' aan de zijkant, die zijn mij voor jaren ontsnapt.....grrrr.
Bezig
Reputatie 1
Ahhhhh, nu gaat de wifi wel uit:
https://forum.telfort.nl/internet-267/experiabox-v8-wifi-knop-59686

Was ik maar terug in het stenen tijdperk!

Die technologische ellende consumeert 'al' m'n tijd....grrrrr
GJC
Reputatie 4

Bron: KPN

Bezig schreef:

......Was ik maar terug in het stenen tijdperk!........

Ja, lekker relais horen klikken. Dan weet je tenminste of er wat gebeurt :cool:
Galdor68
Wat ik zo bij de specificaties van dit model lees is alleen je router(wifi) de man in the middle niet het internet.

Ps is hackbaarheid een ding had ik niet woor een wifi oplossing gekozen.
Bezig
Reputatie 1
Bedankt voor het plaatje van Kpn, GJC!

Dus de onderste knop staat voor 'wps' en ik maar denken dat het een 'reset' knop is.
Bezig
Reputatie 1
Galdor68,

Hier je ding:
https://www.youtube.com/watch?v=aa-QJ8dShMQ
Bezig
Reputatie 1
Galdor68,

https://www.youtube.com/watch?v=aa-QJ8dShMQ
zie 3:27 onderaan 'security key: PRESENT'. wpa2 gehacked.
GJC
Reputatie 4
De resetknop zit verzonken aan de achterzijde. Op bijgaand plaatje bij F.

Wederom bron: KPN
Bezig
Reputatie 1
Dank, GJC.

Die was me al bekend, behalve de drie 'camouflage knoppen' aan de zijkant.

Maar voor wie het nog niet wist, bij deze!

Thanks again!
GJC
Reputatie 4
Graag gedaan :)
Babylonia
Reputatie 5
Bezig schreef:

Maar dat niet alleen. Op lange termijn zullen we waarschijnlijk ontdekken dat wifi niet goed is voor onze gezondheid. Er worden tegenwoordig menselijke cellen geherprogrammeerd van volwassen cellen naar stamcellen en vandaar uit naar elk willekeurig weefsel van het lichaam.

Je bezorgdheid daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Maar wat ik dan niet begrijp, waarom schaf je dan juist specifiek een "WiFi" IP-camera aan?
Er zijn ook gewoon IP-camera's die je aan een netwerkkabel aansluit. Met een PoE injector op een ander punt in het netwerk, waarmee je die via diezelfde netwerbekabeling tevens van power kunt voorzien.
Bezig
Reputatie 1
Ik ben niet echt bezorgd... en wat betreft die wifi camera, daar loop ik niet mee rond in m'n broekzak.

En ik ben zeker niet zo technisch aangelegd als jij, anders had ik wel (een) betere keus(zen) gemaakt.

Voorts als ik in mijn wifi programmaatje kijk dan ben ik omringd met wifi netwerken, no where to run/hide!

We zullen zien wat het ons in de toekomst brengt.

Maak je geen zorgen om mij, Babylonia!
Babylonia
Reputatie 5
Bezig schreef:

Voorts als ik in mijn wifi programmaatje kijk dan ben ik omringd met wifi netwerken, no where to run/hide!

Een "WiFi Analyser" op mij smartphone is minder gevoelig, maar heb pakweg 1 - 1,5 jaar terug via een programmaatje op mijn Windows PC inderdaad wel eens 89 WiFi netwerken om me heen opgepikt.
En dat gold dan alleen nog maar de 2,4 GHz band. :cool:

https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-veranderd-van-30-mbit-naar-40-mbit-maar-verbinding-zeer-slecht-55072#post481374
Bezig
Reputatie 1
Is het zinvol op het moment dat mensen hun wifi niet gebruiken om hem/het uit te zetten.

Mijn buurman is vaak de hele dag weg en toch staat zijn wifi aan, bijvoorbeeld.

(ik) ben een leek op dit gebied, vergeef me.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)