Interum justitia en rechtzaak of oplossing

• 18 februari 2012
  • 11 reacties
  • 4086 keer bekeken

Beste telfort,

Ik ben het nu zat en wil of dat interum justitia een rechtzaak aanspant of dat het probleem een keer opgelost wordt.

Mijn internet abbo is opgezegd en beeindigd op 16 Feb 2009 vervolgens willen jullie nog abbo kosten voor de maand maart 2009 hebben, deze uiteraard laten stoneren omdat ik geen klant meer ben sinds 16 feb 2009.
Vervolgens wordt er iedere week soms 1x per maand gedreigd door interum justitia dat ik moet betalen anders sturen ze een deurwaarder of komt er een rechtzaak, dit gaat per post, email, sms en bellen.

Ik vertel telkens dat er nooit betaald gaat worden en dat ik wacht op de rechtzaak, inmiddels is het nu al 3 jaar aan de gang en ik begin het nu zat te worden dat ze mij constant lastig vallen.

Kunnen jullie interum justitia de opdracht geven een rechtzaak te beginnen zodat het opgelost wordt.
Want zoals het er nu naar uitziet dan blijven ze nog 10 jaar doorgaan met spammen en ik begin het nu een beetje zat te worden.

Ik heb al meerdere keren met de telfort klanten service gebeld en die zeggen dat ik geen klant meer ben sinds 16 feb 2009 en dat die rekening van maart niet klopt en dat het uitgezocht wordt vervolgens hoor ik niks meer van telfort en wordt er ook niks gedaan de enigste die wel iedere week of maand reageerd is interum justitia met allemaal loze dreigementen waar ik niks aan heb.

Kunnen jullie het openstaande bedrag even overmaken aan interum justitia of kunnen jullie er een beetje druk op zetten bij interum justitia dat ze een rechtzaak beginnen.

Of kunnen jullie je eigen administratie een keer op orde brengen.

Kom ik in aanmerking voor een schade vergoeding of een jaartje gratis internet ?

11 reacties

Badge +7
Dat is inderdaad erg vervelend om te lezen. Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik dit voor u kan nakijken.

Henk
Geachte Telfort en anderen geintresseerden,

Ik heb 2 maanden geleden een topic gestart over interum justitia en over jullie zooitje in de administratie, Ik heb toen een reactie van jullie gehad waarin jullie vroegen om nadere gegevens zodat jullie dat konden uitzoeken voor mij.
Nadat ik jullie deze gegevens heb verstrekt heb ik niks meer vernomen van jullie, hoe staat het ermee 2 maanden later ?
En waarom zijn mijn berichten volledig gewist op het forum, er is nog steeds niks opgelost dus was het gewoon nog een open topic ?
Zoals ik toen ook al heb geschreven in mijn topic dat ik al een aantal keer telfort telefonisch en per email had benadert steeds zou het uitgezocht worden en steeds verneem ik nooit meer wat, wat is er bij jullie toch aan de hand ?
Ik begin wel weer een nieuw topic voor mijn probleem misschien gaan jullie het dan weer uitzoeken, en dan weten jullie ook meteen wat het probleem is en waarover het gaat.
Interum justitia en rechtzaak of oplossing
door pinquin21 » za 18 feb 2012, 18:35
Beste telfort,
Ik ben het nu zat en wil of dat interum justitia een rechtzaak aanspant of dat het probleem een keer opgelost wordt.
Mijn internet abbo is opgezegd en beeindigd op 16 Feb 2009 vervolgens willen jullie nog abbo kosten voor de maand maart 2009 hebben, deze uiteraard laten stoneren omdat ik geen klant meer ben sinds 16 feb 2009.
Vervolgens wordt er iedere week soms 1x per maand gedreigd door interum justitia dat ik moet betalen anders sturen ze een deurwaarder of komt er een rechtzaak, dit gaat per post, email, sms en bellen.

Ik vertel telkens dat er nooit betaald gaat worden en dat ik wacht op de rechtzaak, inmiddels is het nu al 3 jaar aan de gang en ik begin het nu zat te worden dat ze mij constant lastig vallen.
Kunnen jullie interum justitia de opdracht geven een rechtzaak te beginnen zodat het opgelost wordt.
Want zoals het er nu naar uitziet dan blijven ze nog 10 jaar doorgaan met spammen en ik begin het nu een beetje zat te worden.

Ik heb al meerdere keren met de telfort klanten service gebeld en die zeggen dat ik geen klant meer ben sinds 16 feb 2009 en dat die rekening van maart niet klopt en dat het uitgezocht wordt vervolgens hoor ik niks meer van telfort en wordt er ook niks gedaan de enigste die wel iedere week of maand reageerd is interum justitia met allemaal loze dreigementen waar ik niks aan heb.
Kunnen jullie het openstaande bedrag even overmaken aan interum justitia of kunnen jullie er een beetje druk op zetten bij interum justitia dat ze een rechtzaak beginnen.
Of kunnen jullie je eigen administratie een keer op orde brengen.
Kom ik in aanmerking voor een schade vergoeding of een jaartje gratis internet ?
pinquin21Rank 0

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Interum justitia en rechtzaak of oplossing

door Telfort webcare » ma 20 feb 2012, 14:43
Dat is inderdaad erg vervelend om te lezen. Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik dit voor u kan nakijken.
Henk
Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten, tenzij wij hierom vragen. Op uw verzonden bericht ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.
Telfort webcareModerator

Beste Henk hoe is het afgelopen ik zou binnen 3 werkdagen een reactie ontvangen, we zijn inmiddels 2 maanden verder en heb ik nog geen reactie ontvangen,
Interum Justitia blijft mij maar spammen en het wordt steeds gekker met hun volgens hun ben ik een gemaakte afspraak met hun niet nagekomen welke afspraak ze met mij hadden daar heb ik geen idee van, maar in de brief staat wel weer dat hun deurwaarder binnenkort langskomt en een dagvaarding aan mij overhandigt, als ze dat nou ook eens zouden doen dan ben ik er vanaf maarja dat doen ze niet en jullie lossen ook schijnbaar niks op.

Kan dit nu eens een keertje opgelost worden ?
Beste Telfort,

Bedankt voor het terug plaatsen van de verwijderde berichten,

We zijn inmiddels weer 1 dag verder en zijn weer gespammed per telefoon door interum justitia over de vordering van telfort internet,
Ik heb ze weer het hele verhaal uitgelegd en gezegd dat ze opzegbevestiging hier bij thuis kunnen inzien maarja dat willen ze niet helaas.
Ze willen dat de opzeg bevestigings brief naar hun toegestuurd wordt en ze weigeren om bij jullie die brief op te vragen, netzoals ik weiger om een kopie te maken en naar hun toe te sturen.
Kunnen jullie dus even de opzeg bevestigingsbrief naar hun toe sturen zodat het opgelost wordt of maken jullie even 375 euro over naar mijn bankrekening zodat ik de vordering van interum justitia kan betalen van de 375 euro zien jullie dan vanzelf wel weer 15 euro terug van het originele factuur bedrag.
Jullie kenmerk van de opzeg bevestiging is: DSL-1049510/71392/2089848 / 1049510
Kunnen jullie ook misschien reageren op deze berichten ?
De discussie mag gewoon openbaar gevoerd worden ik heb niks te verbergen en zodoende kan iedereen het ook een beetje volgen en zien hoe snel jullie reageren op problemen.
Badge +2
@pinquin21,

We zijn sinds 2 april over op een nieuw forum met aantal nieuwe categorieën. Er moeten daardoor nog handmatig oudere inactieve topics verplaatst worden naar deze nieuwe categorieën. Deze staan daarom nu afgeschermd en zijn niet verwijderd vanwege de inhoud. We verwijderen alleen spam 🙂 Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Badge
Interim Justitia is een incassobureau dat het niet zo nauw neemt met de regeltjes.

Maar het is een incassobureau dat niet boven de wet staat. Als er een vordering bestaat dan mogen zij incassokosten in rekening brengen. De hoogte van de incassokosten zijn afhankelijk van de hoogte van de vordering. De vordering (zeg maar achterstallige betaling ZONDER administratiekoste, boete e.d.) wordt 'Hoofdsom' genoemd.

In de incassokosten zitten ook de zogenaamde herinneringskosten, administratiekosten, boete e.d. verwerkt. OOK de kosten die de schuldeiser al in rekening had gebracht. Rente over het openstaande bedrag mag wel in rekening gebracht worden.
Hier vind je uitgebreide info.

Interim Justitia overdrijft graag komt nogal dreigend over, maar in feite kunnen ze je niets maken en bluffen erop los. Ik heb vaker met onterechte rekeningen (NIET bij Telfort) en incassobureaus te maken gehad en zie het als een amusement om de incassobureaus te jennen door ze op de regeltjes te wijzen en ze een spiegel voor te houden.

Als je zeker weet dat je in je recht staat, hoef je niet eens meer wat te doen, hooguit het nummer van de opzegging bekend maken. Je hebt ze al te kennen gegeven dat de vordering onterecht is. Vinden zij dat de vordering wel terecht is, dan moeten ze maar naar de rechter stappen om hun gelijk te halen. Maak je niet druk over de gerechtskosten. Mocht het zover komen, je hebt geen advocaat nodig, maar bewaar wel de brief van de opzegging goed, en schrijf de data op wanneer je contact hebt gehad en wat er toen is besproken. Handig is het om dat achterop de brief te schrijven, dan heb je maar één velletje papier.

Mail het nummer van de de opzegging naar I.J., maar wil je ze bezighouden, vermeld er dan bij dat je nog een vergoeding van hen verlangt ivm de gemaakte kosten, zoals telefoon- en administratiekosten. Wees wel redelijk en onderbouw jouw vordering, stel een termijn (bijvoorbeeld twee weken), overdrijf deze kosten niet.
Je draait dus gewoon de rollen om; zij zijn jou geld schuldig. Stuur na drie weken een kopie van hetzelfde mailtje nog een keer met de titel: HERINNERING en stel een nieuwe uiterste termijn. Daarna de laatste herinnering met de waarschuwing dat je rente en incassokosten conform Voorwerk 2 in rekening zult brengen. Na de uiterste termijn begint het feest, dan kun je meteen € 44,03 incassokosten bij de vordering optellen. Ze zullen er niet op in gaan, want ze weten dat je toch niet naar de rechter zult stappen.
Interum Justitia weet dat de vordering onterecht is alleen ze willen de opzegbevestiging hebben en die heb ik hier voor ze klaar liggen en die kunnen ze zo inzien hoeven ze alleen maar even langs te komen.
ik ga geen copietje maken en naar hun opsturen hun willen hem, dan komen ze hem maar halen of vragen het even na bij telfort.
Verder heeft interum justitia mij laten weten in 2010 of 2011 dat ze geen rechtzaak gaan beginnen om 65 euro (lekkere medewerkers die dat aan me gaan mededelen.)
Ik ga nooit een copietje opsturen en ik ga niet voor een incassoburotje mijn rechtbijstand verzekering inschakelen.
Wat nog het leukste is aan alles dat telfort mijn 2,5 jaar geleden al als klant terug kon hebben maarja telfort doet hier niks aan het wordt steeds uitgezocht en verder is het stil.
Het enigste wat ik nu dus doe is hier op het forum maar vertellen hoe telfort met administratieve problemen omgaat en binnenkort gaan we overal maar recencies schrijven over telfort met een link naar dit forum.
Tevens stuurde ik in het verleden vele kenissen naar telfort dit gebeurd nu dus ook al een tijd niet meer en wijs ik de mensen op de gevaren die telfort met zich mee kan brengen.

Helaas reageerd telfort hier ook niet op het forum en dat terwijl ze in hun handtekeing hebben staan dat ze binnen 3 werkdagen een reactie geven.

En interum justitia stuurde vandaag maar weer eens een smsje of ik hun wil bellen voor een regeling, maarja na alles al verschillende keren te hebben uitgelegd gaan we niet naar ze bellen ze bellen mij vanzelf wel weer van de week, alleen ik ben het gebel zat dus gaat de hoorn er meteen op ze sturen maar een brief.
Beste Telfort,
Het topic is weer een beetje naar beneden gezakt dus tijd om hem weer even te uppen en een update te geven.
Aangezien telfort waarschijnlijk nog geen actie heeft ondernomen om het op te lossen blijft interum justitia tenmiste wel actie ondernemen,
Vandaag hing interum justitia weer eens aan de telefoon met een geautomatiseerd belangrijk bericht meer heb ik niet gehoord want me vinger raakte de ophang toets per ongeluk aan.
Nog geen half uur daarna kreeg ik een SMSje van interum justitia waarin staat dat het een belangrijk bericht is voor mij en dat ik ze kan bellen op nummer 0880201829, hmmz lekker belangrijk bericht.
Van de week zullen ze wel weer bellen dan geef ik wel weer een update hier.
Beste telfort kunnen jullie niet net zo veel aandacht aan jullie klanten geven zoals interum justitia dat doet ?
Badge +4
Mijn ervaring (bij vroegere HetNet/Planet Internet, ook van KPN) is dat als je eenmaal bij een incassobureau ligt, dat ze totaal niet meer naar je omkijken. Het is dan 'uit handen gegeven'. Of Telfort net zo handelt, weet ik niet.
Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en heeft Telfort nog niks van zich laten horen dus vandaar maar weer een update,

Van interum justitia inmiddels een nette brief ontvangen dat de verjaringstermijn is verlengt naar 5 jaar dus Telfort als je niks oplost dan blijft dit topic nog zo'n 2 jaar aktief.
Verder ben ik afgelopen week weer gespammed per telefoon door interum justitia wat ze wilde geen idee want ik heb de hoorn er maar opgegooid wat ik in de toekomst altijd zal doen omdat ik geen behoefde heb aan stalkers.

Verder ben ik erop gewezen door iemand dat ik de klacht bij de geschillencomissie kan voorleggen, daar had ik zelf nog niet aangedacht en dat wordt dus nu de stap die ga nemen aangezien ik nu toch even vakantie heb en dus wat tijd over heb.

Dus telfort los het probleem eens op want de verjaringstermijn is verlengt naar 5 jaar.
telfort moet de incassovordering intrekken, dan pas kan telfort je verder helpen, tot die tijd is het aan het incassoburo wat ze er mee doen, helaas is het vrij standaard in nederland en vooral bij kleinere bedragen om eerst tijd te rekken en dan pas naar de rechter te gaan om zo meer te kunnen vorderen in een claim, gelukkig werkt dat omgekeerd ook in je voordeel als je wint. de wettelijke verjaringstermijn voor contractenrecht is standaard 5 jaar vanaf de eerste vervaldatum op de oorspronkelijke factuur. 

een geschillencommissie is in de praktijk maar een amateurclub, niet dat kantonrecht veel meer dan dat voorstelt in nederland, maar je moet er wel rekening meehouden dat deze club bestaat uit leden vanuit de telecombranche, soms juristen en kiezen vaak de middenweg oplossingen waar beide partijen water bij de wijn doen, maar vaak ook tengunste van de telecombranche zelf, dus niet altijd even juridisch zuiver. het goede nieuws, mocht je het niet eens zijn met hun oordeel dan is een rechtzaak nog altijd mogelijk.

Reageer