Instellen printer na harde reset

• 10 juli 2019
  • 9 reacties
  • 572 keer bekeken

Reputatie 1
Heb een harde reset moeten doen na bezoek van monteur ivm overgang deels analoog etc.
Tablet en laptop weer aan de praat gekregen met enige moeite daar ik na harde reset geen enkel communicatiemiddel meer had ! Nu nog de printer via de WiFi aan de praat krijgen via mijn desktop ? Die moet ik dan ook nog op de WiFi krijgen. Maar hoe pak ik die printer aan ? Ben een vrij grote leek op dit gebied, dus stapsgewijs svp.

9 reacties

De printer is met een usb kabel met de desktop verbonden? Om je hierbij van dienst te zijn zullen we het merk en model van de printer nodig hebben. De printer zelf heeft geen display of menu om een wifi netwerk te kunnen kiezen?

Nu nog de printer via de WiFi aan de praat krijgen via mijn desktop ? Die moet ik dan ook nog op de WiFi krijgen.

Je bedoelt hier met die de printer niet de desktop pc?
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Kommer16, in je eerdere topic zei je inderdaad dat de printer nog niet werkte na het uitvoeren van de reset. Ik heb zelf niet zoveel ervaring met printers, maar mensen als Galdor denken ook graag mee. Als je daarvoor zoveel mogelijk informatie kunt geven zoals wat hij vraagt, kunnen we met z'n allen samen kijken naar een oplossing.
Reputatie 2
Het handigst is om in de modem bv experiabox dezelfde wifi naam en wachtwoord te geven die je hiervoor gebruikte. Noway dat ik het wifi naam en wachtwoord gebruik die op de bv experiabox is aangegeven. Hierdoor hoef ik mijn apparaten en personen die smartfoon gebruiken niet alles opnieuw in te stellen. Als je niet weet hoe je dat doet heeft kpn een handige howto online staan.
Tis jammer dat hier niet opgewezen word door de monteur bv dat op deze wijze alles blijft doen en scheelt heel wat mensen kopzorgen en werk...niet iedereen is handig met netwerken wat begrijpelijk is.
Reputatie 1
Heb een draadloos printer hp deskjet 2600 all in one series zonder USB kabel
Reputatie 2
Allereerst pc verbinden met wifi hier een link: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-instellen-windows-10.htm

Blz 64 hier; https://docplayer.nl/58092034-Hp-deskjet-2600-all-in-one-series.html
Of hier, hier ook een link: https://support.hp.com/nl-nl/document/c04615808
Reputatie 1
Heb inmiddels wat pogingen ondernomen, kom niet verder dan het downloaden van hp software en dat is het. Krijg de printer niet aan de praat ben dan ook een grote leek blijkbaar.
Voor zover ik er achter kom heeft de printer geen wifi maar moet het via de kabel naar een PC die verbonden is met het netwerk als je er een netwerk printer er van wil maken.

Dus heeft weinig van doen met de wifi, maar met de instellingen op de gebruikte PC.
Reputatie 2
@Doornekamp33 goedemorgen...als je naar me linkjes kijkt die ik gegeven heb is er degelijk wifi op de printer en zelfs een andere mogelijkheid deze te verbinding met direct print.
Weet niet wat topic starter gedaan of niet gedaan heeft maar ik zou zeggen straithforward lezen en stap voor stap volgen. Werkt het nog niet zou je bijnadenken defect.
Ik had een andere link waar de Wifi dus niet bijstond, zal wel weer een dubbele naam zijn van de 2600 zonder all in one functie of zo.
Maar idd, als nu de printer wel is verbonden via de wifi dan kan nog de software op de PC niet lekker zitten, die moet de printer via het netwerk zoeken.
Daar is ook een tool voor om te herstellen, de HP Print and Scan Doctor, die eens proberen.

Reageer