Ik wil opzeggen maar lukt niet "service unavailable"

• 13 november 2012
  • 25 reacties
  • 5887 keer bekeken

Omdat ik als trouwe klant door Telfort niet correct wordt behandeld wil ik opzeggen.
Niets lijkt goed te gaan want zelfs opzeggen via internet lukt niet, krijg de melding: "service unavailable".
Telfort ik vraag u dringend vandaag contact met mij op te nemen!

25 reacties

Badge +1
Hi broekieman,

Op dit moment lijkt er een storing te zijn met onze online klanten service, mijn excuses hiervoor. Vervelend dat je je niet correct behandeld voelt, wellicht kan ik je verder helpen? Indien je alsnog je abonnement wilt opzeggen kan dit alleen telefonisch op 0900-9596 (10c p/m) of per brief. Je kunt je brief richten aan Telfort Internet, ons adres vindt je op onze website.

Jeroen
Hi broekieman,

Op dit moment lijkt er een storing te zijn met onze online klanten service, mijn excuses hiervoor. Vervelend dat je je niet correct behandeld voelt, wellicht kan ik je verder helpen? Indien je alsnog je abonnement wilt opzeggen kan dit alleen telefonisch op 0900-9596 (10c p/m) of per brief. Je kunt je brief richten aan Telfort Internet, ons adres vindt je op onze website.

Jeroen
Dag Jeroen,
Ik zou willen dat je me verder kon helpen, maar laat ik mijn verhaal eerst maar eens doen.
Ik ben een trouwe klant van telfort en voel me niet correct behandeld.
  • Ik heb al jaren een 20mb abonnement terwijl dit volgens de postcode check niet kan.
  • De postcode check zegt dat ik maar 6mb abonnement kan hebben, toch verkopen jullie mij al jaren het standaar- ipv het instap abonnement.
  • Telfort heeft vaste klanten dit jaar benaderd met een gunstiger aanbod, mij hebben ze niet benaderd.
  • Vorige week gebeld met klantenservice en toen hebben ze mij pas een aanbod gedaan, ik ga van 20 naar 30 mb, maar dit kan helemaal niet volgens de postcode check en ook niet via mijn Telfort, daar krijg ik nl. de mededeling dat op mijn adres 30mb niet mogelijk is, toch hebben ze mij dit vorige week aangeboden.
  • Ik zou een nieuw modem krijgen, maar nog steeds niets ontvangen.
  • Wil telfort mij als klant houden dan verwacht ik opheldering en compensatie voor het teveel betaalde bedrag wat mij in rekening is gebracht voor een abonnement dat op mijn adres niet mogelijk is.
Ik hoor graag op korte termijn van je.
Ook Jeroentje weet het even niet meer en is er stil van geworden.:D
Reputatie 8
Badge +15
Hey broekieman
Bekijk het forum eens goed dan zal je zien dat er een verwerkingstijd is ;)
Sommige moderators hebben bij de handtekening "reactie binnen 3 werkdagen". De eerste reactie is in ieder geval snel :)

Uit je bericht op te maken lijkt het me logisch dat ze je omzetten naar het instapmodel. Maar daar kan alleen iemand van Telfort over beslissen.
Hey broekieman
Bekijk het forum eens goed dan zal je zien dat er een verwerkingstijd is ;)
Sommige moderators hebben bij de handtekening "reactie binnen 3 werkdagen". De eerste reactie is in ieder geval snel :)

Uit je bericht op te maken lijkt het me logisch dat ze je omzetten naar het instapmodel. Maar daar kan alleen iemand van Telfort over beslissen.
Ik wacht al zo lang, laten ze de 3 maar veranderen in: "wanneer we zin hebben en de vragen niet te moeilijk zijn" 😕
Waarom zou die eerste reactie binnen 1 uur zijn geweest?
Reputatie 8
Badge +17
Dat je "al jaren" een 20Mb abonnement hebt kan kloppen, toentertijd was er niets anders... daarbij horen ook de voorwaarden van toen.
Er is echter al een paar jaar het "Instap" abonnement en de postcodecheck is daarop aangepast, je had hier al eerder voor kunnen kiezen.
Dat je géén "gunstig aanbod" gekregen hebt is waarschijnlijk omdat dit voor jouw aansluiting niet mogelijk is en niet van toepassing is.
De klantenservice is er mogelijk vanuit gegaan dat het huidige 'standaard' abonnement overal beschikbaar is en de medewerker heeft waarschijnlijk niet beseft dat deze abonnementsvorm voor jouw aansluiting technisch niet haalbaar is.
Je hebt destijds getekend voor het contract mét bijbehorende voorwaarden en, uiteraard, de kosten. Je wist, of kon hebben geweten, dat de snelheid niet meer zou worden als dat het nu is, vind je dat compensatie voor iets wat je zéf gekozen hebt dan terecht is?
Je had namelijk zélf ook al eerder voor het "Instap" abonnement kunnen kiezen, en dat heb je niet gedaan.
Dat je "al jaren" een 20Mb abonnement hebt kan kloppen, toentertijd was er niets anders... daarbij horen ook de voorwaarden van toen.
Er is echter al een paar jaar het "Instap" abonnement en de postcodecheck is daarop aangepast, je had hier al eerder voor kunnen kiezen.
Dat je géén "gunstig aanbod" gekregen hebt is waarschijnlijk omdat dit voor jouw aansluiting niet mogelijk is en niet van toepassing is.
De klantenservice is er mogelijk vanuit gegaan dat het huidige 'standaard' abonnement overal beschikbaar is en de medewerker heeft waarschijnlijk niet beseft dat deze abonnementsvorm voor jouw aansluiting technisch niet haalbaar is.
Je hebt destijds getekend voor het contract mét bijbehorende voorwaarden en, uiteraard, de kosten. Je wist, of kon hebben geweten, dat de snelheid niet meer zou worden als dat het nu is, vind je dat compensatie voor iets wat je zéf gekozen hebt dan terecht is?
Je had namelijk zélf ook al eerder voor het "Instap" abonnement kunnen kiezen, en dat heb je niet gedaan.
Er is dus wél een gunstiger aanbod mogelijk op mijn adres, nl. het instap abonnement. Als je vaste klanten een aanbod wilt doen per brief dan wél aan alle vaste klanten een brief sturen. Wat ik het ergste vindt is dat ze mij ipv het enige haalbare op mijn adres nl. het instap abonnement, toch het standaard abonnement blijven verkopen terwijl dit volgends de postcodecheck niet mogelijk is op mijn adres.
Reputatie 8
Badge +17
Wat ik het ergste vindt is dat ze mij ipv het enige haalbare op mijn adres nl. het instap abonnement, toch het standaard abonnement blijven verkopen terwijl dit volgends de postcodecheck niet mogelijk is op mijn adres.

Wie zijn "ze"?

Als de besteling via de postcodecheck NIET mogelijk is, kan je het niet bestellen...

en het "gunstige aanbod" ging over de omzetting van het "Internet Standaard" abbo, welke gunstiger voorwaarden kent...

Het is maar net hóe je "gunstiger" leest, qua "kosten" of qua "voorwaarden"

maar, even wat anders, kijk je géén TV met die leuke reclame van Telfort met ex-miljonair Hans, of krijg je géen folders in de bus of lees je nooit je mail in je telfort mailbox of kijk je nooit op http://www.telfort.nl,?
een beetje zelfredzaamheid is cruciaal om kosten te besparen in deze crisis tijd!

overigens, je kan nú voordelig overstappen naar het "Instap" abonnement!
Hallo Henk Jan,

Ik zou vandaag overgezet worden naar instapabonnement.
Momenteel kan ik mijn modem (remote Fritzbox) niet benaderen, dus vermoed dat dat gebeurt is.
Omdat VDSL geen hogere snelheid oplevert en mijn Fritzbox geen vdsl aan kan, heb ik in ander forum(Tweakers) gevraagd of ik adsl kon houden.
Volgens uw collega Hugo zou dat kunnen:

quote:
sipjohn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:14:
Ik heb nu Telfort 20Mb voor € 20,44 en gebruik als modem en router Fritzbox 7170 i.v.m. telefoniemogelijkheden.

Omdat ik op telfort.nl zag dat Telfort Standaard (Instap nog meer) goedkoper is, dacht ik aan wijziging naar Standaard of Instap. Maar als ik dan gegevens invul wordt er gezegd dat ik nieuw modem krijg en netwerk aangepast wordt en € 15 moet betalen. De postcodecheck(2221GM) geeft als maximale snelheid 16Mb, dat is vrijwel hetzelfde wat ik nu heb.

Is er hier wel sprake van omzetting naar VDSL? Omdat snelheid niet wijzigt, denk ik van niet, maar anderzijds wordt wel gesproken over netwerkaanpassing en nieuw modem, dus toch wel?

1. Ik wil i.v.m. telefonie mijn Fritzbox 7170(niet geschikt met VDSL!) blijven gebruiken. Kan dat? (Ik bedoel als modem ter vermijding van dubbele energiekosten(indien Fritzbox achter Zyxel)!
2. Is omzetting mogelijk zonder netwerkaanpassing? (voordeel voor mij: lagere prijs en ongewijzigde configuratie maar ook voordeel voor telfort: geen netwerkaanpassing en nieuw modem nodig)

Gaarne mening van deskundigen hier
[color=#0000cd]De verwachte snelheid is iets te conservatief. Uw adres heeft een lijnlengte van 1265 meter, verwachte snelheid over ADSL 13Mbit, u haalt 15,8Mbit. Voor VDSL verwacht de KPN database 16Mbit te kunnen halen.

U zit nu op WBA-A, na een wijziging migreert u naar het WBA-E netwerk. Hierop kan zowel ADSL als VDSL geleverd worden en als u wilt kunnen we opleveren op ADSL. De snelheid op ADSL zal gelijk tot licht hoger zijn. Over VDSL zal u misschien wel 20-22Mbit halen en een hogere upload, maar dan kunt u uw 7170 niet als modem gebruiken.

De ZyXEL kunt u nadat de firmware geupdate is ook in bridge voor de 7170 zetten. Of met wat meer instellingen in de ZyXEL in routed modus kunt u uw 7170 vanuit uw LAN gebruiken voor telefonie.[/color]

en

quote:
sipjohn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
"en als u wilt kunnen we opleveren op ADSL"
Kan ik dit bij de bestelling opgeven? Of krijg ik eerst VDSL en dan achteraf terugveranderd worden, o.i.d.?
[color=#0000cd]Nee, de orderlogica bepaalt dit zelf. Indien mogelijk wordt er altijd over VDSL opgeleverd. We kunnen wel na oplevering binnen een uur terugschakelen naar ADSL. [/color]

Kun je dit even regelen? Internet en telefoon doen het nu niet!   

Bij voorbaat dank.
@broekieman,

Ik heb zojuist gecontroleerd wat je order status is. Je verbinding wordt omgezet op 27 november aanstaande, voor deze datum ontvang je ook het nieuwe modem.

Jeroen
Modem heb ik ontvangen en geïnstalleerd. Vandag dus de omzetting waarna mijn download snelheid gedaald is. Voor de volledigheid, ik zou van 20 naar 20 Mb gaan.
Wordt dit nog beter?
Beste Jeroen,

Zou jij dit voor mij uit willen zoeken?
Ik lees over DLM reset en over modem inregelen, meting doen.

Graag je reactie.
Badge
@broekieman

Ik heb een storingsonderzoek opgestart. Binnen 3 werkdagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak met een monteur.

Jelmer
@broekieman

Ik heb een storingsonderzoek opgestart. Binnen 3 werkdagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak met een monteur.

Jelmer
Beste Jelmer, Ik zie in mijn telfort dat ik niet van 20 naar 30 mb ben gegaan zoals toegezegd is tijdens verlenging van contract. Jullie hebben me doodleuk het instap abo gegeven, wat trouwens al volgens de poscode check werd aangegeven en waar al heel wat over geschreven en gebeld ( wat te denken van de hoge mobiele telefoonrekening?) is door mij. Dit klopt niet en mag ook niet. Tenzij Telfort met een verklaring en compensatie komt, zeg ik hierbij mijn abonnement op. Ik heb ook nog steeds geen telefoontje van jullie monteur gekregen.
En ook Jelmertje is net als Jeroentje niet opgewassen tegen zoveel **** die ze over zich heen krijgen, Wat een bedrijf zeg, dit hele forum zit vol ongenoegen.
Badge
@broekieman

Het pakket dat je momenteel hebt is inderdaad Internet Instap. Helaas kunnen we op je locatie geen 30Mb (VDSL) leveren. Wanneer dit wel is toegezegd en je om deze reden wil opzeggen dan kan ik dat voor je in orde maken.

Jelmer
Jelmer,

Jij bent ook een lekker ventje. Tegen iedereen vraag je om een privébericht en daarna laat je de klanten stikken.
Fijne vent, net als Jeroen ook al zo'n typetje. Ga zó door Telfort, je raakt snel van je klanten af.
Badge
@broekieman

Ik snap dat je graag een antwoord wil op de vragen die je hebt en die heb ik een uur na je privébericht ook gegeven.

Jelmer
@broekieman

Ik snap dat je graag een antwoord wil op de vragen die je hebt en die heb ik een uur na je privébericht ook gegeven.

Jelmer
Je hebt niet alle vragen beantwoordt.
  1. Een monteur zou binnen 3 dagen contact opnemen - niets van vernomen
  2. Ik zou er op vooruit gaan - dus niet
  3. Ik vroeg om compensatie voor gemaakte kosten - geen voorstel gekregen
  4. Betaal ik nog steeds 5 cent per gesprek?
Badge
@broekieman

Er is een monteur naar de wijkcentrale geweest om te onderzoeken of er daar storingen zijn. Dit was niet het geval en de monteur heeft DLM gereset om te kijken of de snelheid zou verbeteren. Helaas is de snelheid niet verbeterd. De kosten voor het bellen naar onze klantenservice kan ik voor je vergoeden. Zoals ik in mijn vorige post al schreef kunnen we geen 30Mb (VDSL) leveren en wanneer dit wel is toegezegd mag je het pakket opzeggen.

Jelmer
Reputatie 8
Badge +17
@broekieman

Jelmer
Je hebt niet alle vragen beantwoordt.
  1. Een monteur zou binnen 3 dagen contact opnemen - niet gebeurd
  2. Ik zou er op vooruit gaan - niet gebeurd
  3. Ik vroeg om compensatie voor gemaakte kosten - niet gebeurd

1. had ook geen zin, alles werkt namelijk, een monteur kan alleen fouten oplossen
  2. Als alléén "Internet Instap" mogelijk is, zal je er niet op vooruit gaan
  3. Je wil tóch opzeggen?!?
Kees-Jan, Bemoei je er aub niet mee. 
Jelmer, doe in een pm aub een voorstel zodat we het af kunnen handelen.
Kan een firmware update nog iets opleveren?
Ik kan nog steeds geen keuze menu's kiezen, heb instellingen gewijzigd in configuatie zoals voorgesteld.
Reputatie 8
Badge +17
Ja, vervelend hè als anderen continue in jouw topic zitten te harken...

voel je ook eens hoe het is, want dit doe je ook steeds in andere topics!

Ik blijf hier weg, blijf jij dan weg uit andere topics?

succes verder...
Ik zal inderdaad niet meer in andere topics inbreken, maar Telfort maakt het de klanten ook niet gemakkelijk.
Reputatie 8
Badge +17
da's alleen de belastingdienst... ;)

sorry, dit was de laatste keer... beloofd!
@ Jelmer,

Ik heb de factuur ontvangen en je in een privé bericht enkele vragen gesteld.
Graag een reactie.

Reageer