beantwoord

Idiote facturatie

• 27 maart 2014
  • 10 reacties
  • 1197 keer bekeken

Sinds 17 januari ben ik klant bij Telfort, maar mijn eerste factuur werd gerekend vanaf 9 januari en was dus duidelijk verkeerd. Voor mijn ongemak heb ik twee maanden gratis Film 1 gekregen, al met al prima. Wat gebeurd er vervolgens in de laatste factuur, welke je vooruit betaald voor april?

Op 21 maart wordt bepaald dat er extra pakketten(3) bij mijn abonnement zitten en dat wordt op die datum al in de factuur gezet, terwijl ik op diezelfde dag de pakketten  heb stopgezet. Voordat de definitive factuur uberhaupt inzichtbaar is, zijn vandaag (27/3)  de kosten al geincasseerd.  Via de reguliere site kan je geen rechtsreeks contact opnemen per mail voor facturatie vragen. 

Het bedrag heb ik gestorneerd, want ik ga niet één maand wachten voordat dit is rechtgezet. Mijn factuur is door deze ongein ruim 2x hoger dan het reguliere bedrag. Het is belachelijk dat op de 21ste van maand al bepaald wordt wat de kosten voor extra pakketten zijn die bovendien op elk gewenst moment geannuleerd kunnen worden! 

Hoe kan dit opgelost worden zonder naar een duur helpdesknummer te bellen?
icon

Beste antwoord door Jeroen 31 maart 2014, 10:37

@Razkin,

Ik begrijp jouw frustratie. De facturen worden op de 15e van de maand opgemaakt, als je extra zenderpakketten na deze datum uitzet dan worden deze wel in rekening gebracht aangezien je abonnementskosten 1 maand vooruit betaalt. Teveel betaalde abonnementskosten worden op de opvolgende factuur automatisch in mindering gebracht. Ik raad je daarom aan om de factuur alsnog te voldoen, helaas heb ik geen mogelijkheid om tussentijds een aangepaste factuur te sturen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Jeroen
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik ben het met je eens dat de manier van factureren bij Telfort af en toe hopeloos is.
Probleem is echter dat op de 15e van de maand de nieuwe factuur al wordt aangemaakt.
Gevolg is dat de pakketten die jij later uitgezet hebt toch gewoon op de factuur staan.
Dit wordt op de volgende factuur (lees April) weer verrekend.

Tip:
Om problemen te voorkomen is het zinvol om de factuur bij een volgende incasso gewoon door te laten lopen.
Van de "klantenservice" kreeg ik ook een bericht die zelfde 15de van de maand te horen en uiteraard kwam het van een "noreply" email adres, zodat ik alsnog geen direct contact kan hebben omtrent problemen met de facturatie. Ik heb hier 0,0% begrip voor. Je geld wordt op deze manier gegijzeld door Telfort en ze geven je simpelweg de vinger en dreigen ook nog met het afsluiten van je verbinding. 

Het enige wat acceptabel is is een aangepaste factuur, maar omdat dit een automatisch proces is, schijnt dit niet mogelijk te zijn. Onmogelijk om handmatig in te grijpen bij een geautomatiseerd proces zou een doodzonde moeten zijn! 

Dit is de eerste en laatste keer dat ik iets bij Telfort afneem.
Reputatie 8
Badge +15
Deze factuurmethode zie ik bij meedere bedrijven/providers terug en zo'n idiote facturatie vind ik het niet.

Je koopt namelijk diensten op voorhand in om daar in een lopende factuurperiode gebruik van te maken.
Als je een wijziging doet in een lopende factuurperiode om welke reden ook dan zal je deze correctie pas op een volgende factuur terug zien. Het een en ander staat ook uitgelegd op deze pagina.

Je geld wordt niet "gegijzeld" en het is geen "probleem" met de facturatie. De betaling op voorhand al storneren omdat je het hier niet mee eens bent is niet verstandig. Het vervelende voor jou is dat je dadelijk 2 facturen vlak achter elkaar gaat krijgen die betaald dienen te worden.

Met het aangaan van het contract ben je akkoord gegaan met alle voorwaarden. Facturatie is daar ook een onderdeel van.
Reputatie 8
Badge +15
Je koopt namelijk diensten op voorhand in om daar in een lopende factuurperiode gebruik van te maken.

Lopende = aankomende. 😉
Deze factuurmethode zie ik bij meedere bedrijven/providers terug en zo'n idiote facturatie vind ik het niet.

-Voorruit betalen voor een dienst waarvan vrijwel zeker is dat je die dienst zult behouden heb ik geen problemen mee. Dat dit halverwege de maand gebeurd  en voor diensten die per dag in of uit te schakelen zijn wel. Je kan bij dergelijke diensten ook niet specifiek aangegeven wanneer je deze wil beeindigen. Op  die manier heb je tenminste controle over je kosten.

-Nee, ik maakte gebruik van een dienst die mij gratis is aangeboden en had geen intentie om daar de volgende factuurperiode gebruik van te maken. 

Als je een wijziging doet in een lopende factuurperiode om welke reden ook dan zal je deze correctie pas op een volgende factuur terug zien. Het een en ander staat ook uitgelegd op deze pagina.

Je geld wordt niet "gegijzeld" en het is geen "probleem" met de facturatie. De betaling op voorhand al storneren omdat je het hier niet mee eens bent is niet verstandig. Het vervelende voor jou is dat je dadelijk 2 facturen vlak achter elkaar gaat krijgen die betaald dienen te worden.

-Telfort heeft op  de 27ste geld geincasseerd voor 3 diensten die ik niet afneem. Dat geld is(was) niet meer in mijn bezit, ik kon het niet uitgeven aan andere  zaken en Telfort heeft er geen recht op. Dat geld was wel degelijk gegijzeld. Het is niet vervelend om twee facturen te voldoen, ik wil met alle plezier het bedrag  voor hetgeen ik afneem in april betalen(standaard abo kosten) en dat kan per direct middels een aangepaste factuur of desnoods in april. 

Met het aangaan van het contract ben je akkoord gegaan met alle voorwaarden. Facturatie is daar ook een onderdeel van.

-Die voorwaarden wijzen er niet op dat je geen controle hebt over wanneer je extra diensten exact eindigen(toekomstige datum) en je hebt dus ook geen controle over je komende  factuur. Mocht het beeindigen van een dienst in de lopende maand aangegeven kunnen worden voor de factuur wordt opgemaakt dan zou dit probleem niet  spelen. 

Tussen de regels
Badge +1
@Razkin,

Ik begrijp jouw frustratie. De facturen worden op de 15e van de maand opgemaakt, als je extra zenderpakketten na deze datum uitzet dan worden deze wel in rekening gebracht aangezien je abonnementskosten 1 maand vooruit betaalt. Teveel betaalde abonnementskosten worden op de opvolgende factuur automatisch in mindering gebracht. Ik raad je daarom aan om de factuur alsnog te voldoen, helaas heb ik geen mogelijkheid om tussentijds een aangepaste factuur te sturen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Jeroen
ik heb het zelfde probleem 28april zou alles verekend worden maar nu is er geen factuur aan gemaakt of ik tot mei wil wachten nou als dat niet geld gijzelen is weet ik het niet meer dat brengt als ze dat bij iedere klant doen wel flink wat rente op
Ben
Badge +2
Als een bedrijf daar zijn geld mee zou mmoeten verdienen is het ernstig met het bedrijf gesteld. Gelukkig is dat niet het geval. Je neemt diensten af en die worden in voren berekend (zie de Telfort reactie). Als de pakketten inmiddels uit staan worden ze de volgende factuur verrekend.
Matthijs

Goed lezen het zou 28 april verekend worden ik ben 3 mnd klant ik heb voor bijna 6 mnd betaald

Gr Ben
Badge +2
Uit die 2 zinnen kon ik dat als buitenstaander niet opmaken. Als je het topic van een ander kaapt, gaat de buitenwereld er vanuit dat het om hetzelfde probleem gaat, en niet om iets anders zoals jij nu aan geeft.

Reageer