beantwoord

i.v.m verhuizing moet ik overstappen van glasvezel naar ADSL

Rossi1
Badge
Ik ga verhuizen en helaas is daar nog geen glasvezel. Wel wil ik bij Telfort blijven . Kan ik gewoon mijn modem en de tv ontvangers blijven gebruiken , en zo ja hoe sluit je dan de tv aan er zit in de ontvanger geen coax aansluiting ?
icon

Beste antwoord door Babylonia 18 februari 2017, 06:25

Wat betreft aansluitingen:
Het enige verschil met glasvezel en ADSL, is de aansluiting van de Experia Box V8 met internet.

- Bij glasvezel vanaf het glasvezel NT-kastje met ethernetkabel naar WAN-poort Experia Box V8.
- (is de oranje ethernet poort van de Experia Box V8 -----> E op de afbeelding).

- Bij ADSL vanaf ISRA-punt met "telefoonkabeltje" naar een grijs RJ11 telefoonpoortje van de Experia Box V8
. (-----> C op de afbeelding).

Ontvangst:
Afhankelijk van de internet-snelheid zul je mogelijk geen HD-zenders meer kunnen ontvangen, alleen SD.

Bekijk reactie

23 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Rossi, welkom op het forum! Kun je mij aangeven van welk type modem en TV-ontvangers jij gebruik maakt? Bij voorbaat dank!
Rossi1
Badge
Hoi , ik heb nu een Experia box V8 modem en een HMB2260 arcadyan ontvangers
Galdor68
Hoe zat het aangesloten?
De genoemde arcadyan krijgt normaal gesproken het signaal uit de v8, via een ethernet kabel niet via een coax kabel.
Als het gaat om de verbinding van de arcadyan naar de tv dan gebruik je een HDMI kabel.
Babylonia
Reputatie 5
Wat betreft aansluitingen:
Het enige verschil met glasvezel en ADSL, is de aansluiting van de Experia Box V8 met internet.

- Bij glasvezel vanaf het glasvezel NT-kastje met ethernetkabel naar WAN-poort Experia Box V8.
- (is de oranje ethernet poort van de Experia Box V8 -----> E op de afbeelding).

- Bij ADSL vanaf ISRA-punt met "telefoonkabeltje" naar een grijs RJ11 telefoonpoortje van de Experia Box V8
. (-----> C op de afbeelding).

Ontvangst:
Afhankelijk van de internet-snelheid zul je mogelijk geen HD-zenders meer kunnen ontvangen, alleen SD.

Rossi1
Badge
Top bedankt baylonia. Ik kan dus alles behouden en ik heb dus geen coax kabels aan te leggen als ik het goed begrijpt
Rossi1
Badge
We zijn nu in de nieuwe woning echter er is alleen maar een kastje met een coax aansluiting . Wat nu ?????
Rossi1
Badge
Daar ben ik weer , nog even goed gekeken . Wit kast je met de aansluitingen : data - tv - radio . allemaal coax aansluiting hoe kan ik nu de data met de experiabox aansluiten ( die heeft namelijk geen coax aansluiting ) ??
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Is er ergens in de woning, meestal in de meterkast, een ISRA-punt t.b.v. telefonie aanwezig zoals op onderstaande afbeelding..?
Is het een bestaande woning of nieuwbouw..?

Galdor68
Rossi1 schreef:

Top bedankt baylonia. Ik kan dus alles behouden en ik heb dus geen coax kabels aan te leggen als ik het goed begrijpt

Voor je tv ontvangers zal je net als in je andere woning of draadloze verbinding sets kunnen gebruiken of ethernet kabels leggen.
Voor de experiabox kijk eens waar die nu op zit aangesloten en vergelijk dat met de foto die Enterprise heeft geplaatst een soortgelijk punt zou ook in de andere woning aanwezig moeten zijn.
Rossi1
Badge
Hoi , ik. 2e van rechts de grote rechthoekige waar oude telefoon stekker in kan en een blind plaatje . Nu hebben de huidige bewoners een wit kastje aan de muur waarop staat data -tv-radio in de data hebben ze een coax naar ziggo modem
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Rossi1 schreef:

Hoi , ik. 2e van rechts de grote rechthoekige waar oude telefoon stekker in kan en een blind plaatje . Nu hebben de huidige bewoners een wit kastje aan de muur waarop staat data -tv-radio in de data hebben ze een coax naar ziggo modem

Vergeet dat witte kastje waarop data-tv-radio staat, dat kastje is alleen voor kabel-TV van Ziggo en je krijgt van Telfort nu een abonnement via de telefoonverbinding.
Je modem sluit je straks aan op dat de wandcontactdoos waar de telefoon/modemstekker in gaat... die tweede van rechts dus op de foto...
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Rossi1, bedankt voor je reacties. De huidige apparatuur kun je gewoon blijven gebruiken op je nieuwe adres. Heb je ook gekeken of wij diensten kunnen leveren op je nieuwe adres?
Rossi1
Badge
Stephen - Telfort schreef:

Hallo Rossi1, bedankt voor je reacties. De huidige apparatuur kun je gewoon blijven gebruiken op je nieuwe adres. Heb je ook gekeken of wij diensten kunnen leveren op je nieuwe adres?

Hallo Stephen, ja dat kunnen jullie alleen is er nog geen glasvezel, vandaar mijn vraag. De volgende vraag is heb ik dan ook geen coax kabels voor de tv nodig , alles kan net zoals nu via utp kabel ?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Rossi1 schreef:

[...]
De volgende vraag is heb ik dan ook geen coax kabels voor de tv nodig , alles kan net zoals nu via utp kabel ?

Helemaal goed... ;)
Rossi1
Badge
Enterprise schreef:

Rossi1 schreef:

[...]
De volgende vraag is heb ik dan ook geen coax kabels voor de tv nodig , alles kan net zoals nu via utp kabel ?

Helemaal goed... ;)

Hallo , toch nog even een andere vraag waar ik niet uitkom. Ik heb nu de experia box en daarop aan gesloten op een ethernet poort
een eigen dure router waarvan het wifi signaal veel beter is. Daar heb ik de utp kabels van kantoor ed op aangesloten. Echter als ik een tv ontvanger met een utp kabel daar ook op aan wil sluiten lukt dat niet. Kort gezegd de tv ontvangers werken alleen met de experia box. is dit te gebruikelijk ?? alvast bedankt voor uw hulp
Babylonia
Reputatie 5
Dat is inderdaad gebruikelijk met de standaard set-up zoals die 2e router gebruikt wordt.

Er zou een mogelijkheid kunnen zijn om die 2e router anders in te stellen dat je de TV-ontvanger wel kunt aansluiten (bijv. als Access Point), maar dan verlies je weer andere functionaliteiten van die router die je nu mogelijk juist benut.
Gezien het feit dat je daar zelf weinig kaas van hebt gegeten (anders zou je die vraag niet stellen), zou ik het ook maar als zodanig "standaard" houden zoals het nu is aangesloten. (Dus TV-ontvangers via de Experia Box).
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Dat is inderdaad gebruikelijk, en zoals Babylonia aangeeft, indien de router als accesspoint is ingesteld.
Maar als je eigen router IGMP-snooping ondersteund dan moet het wel mogelijk zijn.
Dus kijk eens in de routerinstellingen of je de IGMP-snooping instelling kan vinden en schakel deze zonodig in.
Babylonia
Reputatie 5
Maar dan nog moet de router wel als Access Point zijn ingesteld. Zonder gaat niet.
Galdor68
De experia zal voor de telefonie functie ook gebruikt worden dus voor iemand die er niet teveel kennis van heeft zou ik ook de tv lekker via de experia laten lopen. Als iets goed werkt niet mee knoeien.
Rossi1
Badge
Hallo allemaal,

ik ben van het weekend weer naar ons nieuwe huis geweest, ik heb gekeken bij de PTTaansluiting . er zijn maar 2 draden aangesloten blauw en rood . Is dit voldoende om straks de experia box op aan te sluiten ??
Babylonia
Reputatie 5
JA
(Hopende dat daar dan direct het signaal op komt, en niet op de niet aangesloten witte en oranje draad).
Rossi1
Badge
Als er geen signaal is , dan de rode en blauwe wisselen met wit en oranje of allemaal aansluiten ?
Babylonia
Reputatie 5
Alleen rood en blauw --- OF --- wit en oranje.
(Bij Telfort is geen "pair bonding" mogelijk. ----> Dat is exclusief voor KPN).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)