beantwoord

Humax 5050c verbinden met Experiabox V10

• 1 december 2017
  • 5 reacties
  • 443 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Ik ben net overgestapt op de nieuwe propositie. Tv en internet werken prima.
In de oude propositie had ik ook mijn Humax 5050c verbonden met mijn router.
Ik probeer nu mijn Humax te verbinden met de Experia V10. Netwerkkabel van Humax naar Experiabox. En dan met Filezilla proberen te verbinden.
Maar dat lukt dus niet meer.
Het ipadres van de Humax heb ik hetzelfde gelaten, maar ik krijg geen verbinding.
Moet ik in de Experiabox software iets aanpassen? Ik heb al zitten kijken, maar kom er niet uit.
Als iemand kan helpen, heel graag.

Johanna
icon

Beste antwoord door libralion 2 december 2017, 07:27

Ik heb het voor elkaar. Fabrieksreset gedaan. Toen Humax op DCHP gezet.
Netwerkabel naar Experiabox. Dan krijgt de Humax een ipadres.
Dat ingevuld in Filezilla en voila, ik heb verbinding!
Bedankt iedereen cvoor het meedenken en fijn weekend!

Johanna 😃
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
In de nieuwe propositie naar ik vermoed kun je verder niets met die Humax 5050c.
Die pikt namelijk niet het specifieke TV-signaal op wat Telfort via de nieuwe propositie gebruikt.
Maar daar hebben andere gebruikers mogelijk meer aanvullende informatie over.

Verder maakt de nieuwe propositie (Experia Box V8 of V10) gebruik van een andere sub-net als wat je eerder gebruikte. Dus mocht je "in de Humax zelf" daar eerder een vast IP adres hebben ingesteld vanuit de oude propositie (met een Sitecom router ??), sluit dat niet aan met wat er nu voorhanden is. Met mogelijk een reset van die Humax is het misschien hersteld naar IP adres krijgen vanuit DHCP?
Eigenlijk alleen bruikbaar als externe harde schijf indien benaderbaar verder nuttelloos. Dus ik zou ook zeggen doe een fabrieks reset.
Reputatie 1
Ja ik ga morgen een fabrieksreset doen en dan kijken of ik hem met mijn pc kan verbinden. Ik heb nog wat bestanden op de Humax staan die ik naar mijn pc wil overbrengen. Niet heel belangrijk naar ik wil het toch proberen.
Inmiddels vond ik ook nog een netwerkaartje. Dat heb ik in mijn pc geinstalleerd. En dan verbind ik de Humax rechtstreeks met dat netwerkkaartje.
Dat is waarschijnlijk handiger dan via de Experiabox.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Johanna
Reputatie 1
Ik heb het voor elkaar. Fabrieksreset gedaan. Toen Humax op DCHP gezet.
Netwerkabel naar Experiabox. Dan krijgt de Humax een ipadres.
Dat ingevuld in Filezilla en voila, ik heb verbinding!
Bedankt iedereen cvoor het meedenken en fijn weekend!

Johanna 😃
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Johanna, wat fijn dat je de oplossing hebt gevonden en hartelijk dank voor het delen ervan hier op het forum!

@Galdor68 & Babylonia; bedankt voor de hulp in dit topic!

Reageer