beantwoord

HP printer niet herkenbaar in netwerk na installatie Experia Box v10

markzeilstra
Ik heb een nieuwe Experiabox v10 aangesloten gekregen, maar het ip adres van de HP printer5000 series wordt niet meer herkend in het netwerk. Ik maak gebruik van een ip scanner en deze toont de printer niet. De rest, desktop, laptop en iphone zijn gewoon herkenbaar. Ik heb al op het configuratiemenu vncde printer gekeken maar deze geeft hierover geen info, althans geen IP adres.

Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door markzeilstra 12 oktober 2017, 21:27

Dank voor de tips. Ik heb een andere switch gebruikt, daarna netwerk gerescand met ip-scanner. Mijn printer werd herkend, maar met ander ip-adres. Alles doet het weer. Nogmaals dank voor de reacties!

Bekijk reactie

5 Reacties

Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Zoek in de instellingen van de printer naar de instelling dat IPv6 ingeschakeld staat en schakel deze vervolgens uit.
markzeilstra
Hi Enterprise,

Op de printer kan ik in het configuratiemenu niets vinden. Al lezen op het forum: misschien komt het door de Netgear Fast Ethernet Switch FS116 die tussen de Experia en de randapparatuur zit. Alle aangesloten Mac's etc, doen het gewoon, alleen deze oudere HPprinter vertikt het.
De switch is nodig omdat op benedenverdieping Experia is geinstalleerd en op 1e verdieping gewerkt wordt en dus meer aansluitpunten nodig zijn.
Graag je/jullie reactie
GJC
Reputatie 3
Badge +1
Probeer het eens met HP Print Doctor. Ik had een vergelijkbaar probleem.
https://support.hp.com/nl-nl/document/c03287492
markzeilstra
Dank voor de tips. Ik heb een andere switch gebruikt, daarna netwerk gerescand met ip-scanner. Mijn printer werd herkend, maar met ander ip-adres. Alles doet het weer. Nogmaals dank voor de reacties!
Babylonia
Reputatie 5
Je zou in de router de printer ook een vast IP-adres kunnen geven. Dan verandert het niet.
(In de V10 heet dat "DHCP - binding").

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P