beantwoord

Hoge telefoonrekening vast bellen

• 28 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 519 keer bekeken

Beste allemaal,

Vrijdag 21 augustus wilde ik bellen met de huistelefoon. Tot mijn verbazing was het geblokkeerd. Het was 's avonds, dus naar de klantenservice bellen was niet meer mogelijk. Maandag 25 augustus heb ik gebeld met de klantenservice en mij werd verteld dat er veel is gebeld naar een dezelfde 0906 nummer. Uw collega van de callcenter gaf aan om in te loggen op mijntelfort.nl en de gesprekskosten te bekijken. Dat heb ik gedaan en tot mijn grote schrik was er in een periode van een dikke week(!) achter elkaar gebeld naar 09067290019. Dit gebeurde overdag, 'savondds en zelfs snachts. De meeste waren opvolgende gesprekken. Ik werk overdag om om rond 18.00 uur thuis te komen en 'snachts slaap ik en om 06.30 uur gaat de wekker weer af. Enj ben ik alleen!!! Mijn kosten liggen altijd rond normaal (gratis bellen naar mobiel en vast bellen abonnement). Ik heb nooit hoge kosten. Waarom laten jullie de kosten zo hoog oplopen? Ik heb in de VOIP log gekeken maar daar komt het nummer niet in voor. Na het bekijken van de gesprekskosten heb ik direct weer met Telfort gebeld. Alleen dit keer heb ik gevraagd naar de naam van de persoon met wie ik gesproken heb. die persoon (naam is bij mij bekend) heeft mij verzekerd dat Credit en Control mij de volgende dag zou bellen hierover. Hij heeft toen hij met mij aan de telefoon was, toegezegd dat het goed gaat komen want hij zag op dat moment op internet vele klachten over dit nummer.Hij heeft gezegd dat hij van alles een gespreksnotitie heeft gemaakt zodat als Credit en Control mij de volgende dag, 26 augustus over deze kwestie terug zou bellen, ze weten waar het over gaat. IS NIET GEBEURD. Einde middag van 26 augustus heb ik zelf gebeld naar Telfort. Heeft me heel wat beltegoed van mijn mobiel gekost. Absurd hoge kosten wordt gevraagd met mobiel bellen. Maar dat terzijde. Ik kreeg dit keer een dame aan de lijn (naam is bij mij bekend). Die vertelde mij dat Hij geen gespreksnotite heeft gemaakt. Zij heeft mij medegedeeld dat zij mij niet mag doorverbinden met de afdeling Credit en Control. Ze durfde mij zelfs te vertellen dat als de kosten zo hoog zijn, ik ze zelf gemaakt heb! Vanaf mijn werk zeker, om maar een voorbeeld te noemen!. Misschien goed om te vermelden, ik ben alleen. Zij zou wederom een terugbelnotitie naar Credit en Control en de andere collega,.die ik eerder gesproken heb, versturen met het verzoek mij zo spoedig mogelijk terug te bellen. Aangezien niemand op de hoogte is en er geen notitie was van mijn probleem. Ik heb wederom aangegeven dat Telfort klanten zou moeten waarschuwen als de kosten oplopen dan normaal. Zij zei dat het mijn verantwoordelijkheid is wie er met de telefoon belt. Ondanks ik zei dat ik alleen ben en ik, vooral overdag, er niet ben ivm mijn werk, bleef ze het zeggen. ik heb haar verteld over de vele klachten op internet over dit nummer: 09067290019. Zij kon mij niet verder helpen behalve dat ze zei een notitie achter te laten voor Credit en Control en haar andere collega die ik al gesproken had. Vandaag zijn we 2 dagen verder en ik heb wederom gebeld naar Telfort. Ik ben in alle commotie en stress vergeten naar de naam van de dame te vragen die ik aan de lijn had vandaag. Sorry, maar zij is helemaal niet kundig. Ze zou wederom een terugbelnotitie aan de collega's sturen en ik moet maar 5 werkdagen wachten voordat ik een antwoord krijg. Waarom kan ik niemand spreken met wie ik tot een oplossing kan komen? Ik heb nu 3 verschillende callcenter medewerkers gesproken en alle 3 vertellen mij verschillende dingen. Erg onprofessioneel en niet erg klantvriendelijk. De rekening is ongeveer 1050 euro! Jullie kunnen wel degelijk zien dat er steeds naar hetzelfde nummer gebeld wordt. Jullie kunnen wel degelijk zien dat de kosten absurd hoog zijn, en dat vergeleken met de andere facturen. In 10 dagen tijd is er voor 1030 euro gebeld!!!
Ik heb zelfs vriendelijk verzocht om 0906 nummers te blokkeren en mijn telefoon weer open te stellen. ik krijg doodleuk te horen (naam is bekend) dat ik eerst de factuur moet betalen en een betalingsregeling moet treffen. Ik vroeg toen of dit uitgezocht kan worden. Nee, want u moet het zelf geweest zijn. Ik mag u niet doorverbinden met Credit en Control en zij zullen u ook niet terug bellen.. Wat zijn dat voor antwoorden? Ik had (naam is bekend) zelfs gezegd dat ik aangifte ga doen bij de politie. Hij zei dat ik dat zeker moet gaan doen. Ook dat het zeker goed gaat komen. De dame van vandaag zei echter tegen me dat ik maar even moet wachten met aangifte doen totdat ik terug gebeld ben. Heel verwarrend al die verschillende antwoorden. Kan ik nu eindelijk echt geholpen worden? Dit kan toch niet?
icon

Beste antwoord door Stephen 18 september 2015, 17:28

Beste 567637telfort, Ik heb van mijn collega begrepen dat deze situatie naar tevredenheid is afgehandeld. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Geen troost, maar je bent blijkbaar niet de enige die dit is overkomen... :(

https://www.google.nl/search?client=lightning&q=09067290019&gws_rd=cr&ei=iYLgVejxE8K0abfzv9gI

En een goedbedoelde tip als je een reactie plaatst... gebruik ook je enter-toets eens... :8
Reputatie 8
Badge +7
Beste 567637telfort, excuses voor de late reactie en welkom op het forum! Jouw situatie is erg vervelend. Ik betreur ook het feit dat je nog niet verder bent geholpen na een aantal van mijn collega's te hebben gesproken. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag.

@Enterprise,

Bedankt!
Reputatie 8
Badge +7
Beste 567637telfort, bedankt voor jouw gegevens. Ik zie dat mijn collega's jouw case in behandeling hebben. Er wordt vandaag (woensdag 2 september) tussen 17:00 en 17:30 uur contact met jou opgenomen. Ik verneem graag van je hoe dit gesprek is verlopen.
Reputatie 8
Badge +7
Beste 567637telfort, Ik heb van mijn collega begrepen dat deze situatie naar tevredenheid is afgehandeld. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. 🙂