beantwoord

Help! Ik kan geen mail verzenden!

• 24 juli 2013
  • 31 reacties
  • 8101 keer bekeken

Badge
Ik kom hier via de telefonisch helpdesk. Mijn MAC apparaten kunnen wel mail ontvangen maar geen mail verzenden. Lastig, want ik werk van huis uit.
Ik heb een IMAC, Iphone, Ipad en 1 windows laptop op 1 telfort router staan. De windows laptop verstuurd wel mail.
Ik heb de instellingen van het MAC mail programma (versie 5.3) nagelopen met de helpdesk van telfort. De storingsboodschap is "server staat geen relaying toe".
Weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet

Arianne van der ven
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 26 juli 2013, 12:15

@All,

Bedankt voor jullie meldingen, er loopt op het moment een storing voor het verzenden van mail op IP's beginnende met 77.173.

Zie voor meer informatie onze storingspagina

Onze excuses voor het ongemak!

Henk
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Van welke provider wil je mail binnen halen en versturen?
Badge +1
Sinds vanmorgen 9.30 kan ik niet meer verzenden via Telfort. Lokaal zijn er geen wijzigingen geweest en al mijn (zakelijke) mail komt wel binnen, maar antwoorden kan ik niet.

Er verschijnt een Relay-fout: 550 5.7.1 Unable to relay for (mailadres). Let wel, dit is ongeacht of ik probeer te verzenden via Telfort of gebruik maak van een ander mailadres, die allemaal tot nu toe probleemloos via smtp.telfort.nl konden versturen.

De helpdesk komt er niet uit, maar inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord op webmail lukt evenmin. Er wordt verwezen naar de Google-resultaten voor deze fout en meer zit er helaas niet in (hoe vriendelijk de helpdesk ook is).
De uitleg voor de foutcode is overigens deze:
De melding "550 5.7.1 <[uweamailadres]>... Relaying denied" geeft aan dat u niet aan de zogenaamde "POP BEFORE SMTP" regel voldoet.
Deze regel houdt in dat er eerst een geldige POP3 sessie (mail ophalen) wordt geopend, alvorens men e-mail kan versturen (SMTP).
Deze regel is ingesteld om uitgaande SPAM tegen te gaan.

Maar ondanks dat dit is gedaan wil de mail er niet meer uit. Wie het weet mag het zeggen..
Badge
Van welke provider wil je mail binnen halen en versturen?

Bedankt voor de reactie. Ik heb mailaccounts op Telfort, gmail en compuserve (nu AOL). Als ik naar Telfort webmail ga of naar AOL webmail, kan ik van daaruit wel mails verzenden. Dat ontdekte ik gisteren. Het lukt echter niet vanuit mijn mail programma (apple Mail versie 5.3).
Badge +1
Hier een identiek probleem, ook gepost op het forum hier. Bij Telfort verwijzen ze je terug naar je mailprogramma en Google. 😕

Ben toch benieuwd of er nog meer mensen met identieke problemen zijn, Telfort zegt het echter niet op te kunnen lossen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de reactie. Ik heb mailaccounts op Telfort, gmail en compuserve (nu AOL). Als ik naar Telfort webmail ga of naar AOL webmail, kan ik van daaruit wel mails verzenden. Dat ontdekte ik gisteren. Het lukt echter niet vanuit mijn mail programma (apple Mail versie 5.3).

Voor elke mailprovider dien je hun eigen pop server (gmail, AOL) aan te spreken, voor verzenden kan je wel volstaan met smtp.telfort.nl
Badge
Bedoel je dat Telfort zegt dat het probleem bij de Google account ligt? Dat zou vreemd zijn, want ik lees al een paar jaar verschillende mailaccounts via mijn Apple Mail programma.  
Badge +1
Nee, de helpdesk verwijst naar Google om daar te kijken naar de oplossing.
Badge +1
Aanvulling: een alternatieve SMTP gebruikt (KPN) en daarmee gaat het verzenden vlekkeloos. Blijft dus wel het probleem staan dat via Telfort verzenden niet mogelijk is.
Badge
Nee, de helpdesk verwijst naar Google om daar te kijken naar de oplossing.

Dat wil ik op zichzelf wel doen hoor, maar het klinkt niet zo logisch. Als zowel de AOL-, Google- als Telfort-mailaccounts tegelijkertijd ophouden met verzenden van mails en melden dat "de server geen relaying toestaat", dan lijkt het probleem niet bij een individuele mailaccount te liggen, maar bij het Mail programma van Apple, de router of de hoofdprovider (Telfort). 
Badge +1
Eens, voor mij heb ik intussen ook een omweggetje gevonden door de smtp van KPN te nemen. Die werkt namelijk feilloos, dus dan kun je uitsluiten dat het aan je mailprogramma of je mailaccount ligt en moet Telfort toch de blik naar binnen richten.
Ook ik kan geen mail verzenden. Heb net 14 ( !!!) min. bij de helpdesk in de wacht gestaan om te horen dat ze op de hoogte zijn van de storing en deze "binnen afzienbare tijd"op de site gezet gaat worden.
Op de site komt dan ook te staan of het opgelost is. Lijkt dus toch iets bij Telfort te zijn.
Slecht dat het niet direct op de site geplaatst wordt en dat er eerst flink betaald moet worden om een antwoord te krijgen en geen oplossing!
Badge +1
Niet te geloven...

En dan de klant maar het bos in sturen naar Google, de eigen software na laten kijken of wat dan ook, maar vooral niet aan de Telfort-kant verder uitspitten.
Hou dan tenminste die laatste optie open, beste mensen van Telfort, en wees niet zo resoluut in het afwijzen van mogelijk eigen oorzaken.
Kom op, jullie kunnen beter, dat weet ik.
Badge
Eens, voor mij heb ik intussen ook een omweggetje gevonden door de smtp van KPN te nemen. Die werkt namelijk feilloos, dus dan kun je uitsluiten dat het aan je mailprogramma of je mailaccount ligt en moet Telfort toch de blik naar binnen richten.

goede tip. Doe ik dan gewoon smtp.kpn.nl ?
Badge
Niet te geloven...

En dan de klant maar het bos in sturen naar Google, de eigen software na laten kijken of wat dan ook, maar vooral niet aan de Telfort-kant verder uitspitten.
Hou dan tenminste die laatste optie open, beste mensen van Telfort, en wees niet zo resoluut in het afwijzen van mogelijk eigen oorzaken.
Kom op, jullie kunnen beter, dat weet ik.

Ben benieuwd. Ik ben eerder door telfort naar de apple-helpdesk gestuurd 
mail zenden via smtp.telfort.nl of smtp.tiscali.nl gaat niet - twee verschillende machines, twee verschillende mail programma's, tien verschillende accounts. Ligt echt niet aan de systemen hier, hoor. Ontvangen gaat prima.

maar zenden via smtp.kpnmail.nl gaat wel, dus dat lijkt me een goede omweg voor vandaag ...
mail zenden via smtp.telfort.nl of smtp.tiscali.nl gaat niet - twee verschillende machines, twee verschillende mail programma's, tien verschillende accounts. Ligt echt niet aan de systemen hier, hoor. Ontvangen gaat prima.

maar zenden via smtp.kpnmail.nl gaat wel, dus dat lijkt me een goede omweg voor vandaag ...

Ik ben een enorme digibeet en weet niet hoe ik dit zou moeten doen. Kan iemand mij dat uitleggen😕
Badge +1
in je mailprgramma kun je bij de accountinstellingen de 'uitgaande server' (of 'smtp-server') instellen.
Als je deze instelt op smtp.kpnmail.nl zou eea dus wel moeten werken.
Badge +1
Mail.kpnmail.nl werkt in ieder geval bij mij. Wellicht omdat je op het KPN-netwerk meelift, maar het gaat op die manier vlekkeloos.
Benieuwd wanneer de problemen bij Telfort zijn opgelost.
Badge
Wij hebben sinds vanochtend ook dit probleem maar kunnen wel via webmail ontvangen en verzenden.

POP3 en SMTP instellingen zijn hier niet gewijzigd dus vermoedelijk ligt het bij Telfort.

Mogelijk dat ergens een draadje omgedraaid is tijdens alle "vernieuwingen"?

Als iemand een oplossing weet ....
Badge
Ik heb Telfort helpdesk gebeld en zij onderkennen dat meerdere mensen hier last van hebben.

Er wordt aan gewerkt, helaas geen verwachting over wanneer opgelost.
Ook wij hebben hier last van.
Probeer eens voor de smtp : mail.kpnmail.nl op poort 25. Dit werkt bij mij.
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Bedankt voor jullie meldingen, er loopt op het moment een storing voor het verzenden van mail op IP's beginnende met 77.173.

Zie voor meer informatie onze storingspagina

Onze excuses voor het ongemak!

Henk
zelfde probleem gehad maar helpdesk zei meteen dat er problemen waren met SMTP server ook nij andere klanten. Dat het anderhalve dag moet duren om op te lossen vind ik wel vreemd. PS Versturen via GMail / webmail ging wel
Echter ik vond de storing niet vermeld op de Telfort storingspagina op donderdag 25 juli. 
Ook ik kan geen mail verzenden. Heb net 14 ( !!!) min. bij de helpdesk in de wacht gestaan om te horen dat ze op de hoogte zijn van de storing en deze "binnen afzienbare tijd"op de site gezet gaat worden.
Op de site komt dan ook te staan of het opgelost is. Lijkt dus toch iets bij Telfort te zijn.
Slecht dat het niet direct op de site geplaatst wordt en dat er eerst flink betaald moet worden om een antwoord te krijgen en geen oplossing!

Helemaal mee eens. Voorheen bij UPC die dit veel nauwgezetter opvolgt.

Reageer