beantwoord

Harde schijf aan de modem met USB

• 2 februari 2013
  • 26 reacties
  • 5739 keer bekeken

Aan mijn modem zit ook een usb aansluiting en daar wil ik een 2000 GB harddisk op aansluiten zodat ik met alle pc's deze kan beschrijven en lezen.
Maar hoe maak ik nu contakt met dat ding?
icon

Beste antwoord door AnouarBC 2 februari 2013, 14:11

Aan mijn modem zit ook een usb aansluiting en daar wil ik een 2000 GB harddisk op aansluiten zodat ik met alle pc's deze kan beschrijven en lezen. Maar hoe maak ik nu contakt met dat ding?

Welk merk is uw harddisk?

Het zou in principe wel mogelijk moeten zijn, maar hou er wel rekening mee dat niet alle HDD's (Hard Disk Drive) het opzetten van een netwerk altijd ondersteunen.  Dit zou uw in de handleiding van uw harddisk terug moeten kunnen vinden.

De nieuwere modems van telfort (Zyxel)  (2601HN, 2812HNU) ondersteunen deze optie wel, dus het is voor uw nu alleen noodzakelijk om uit te zoeken of uw HDD dit wel ondersteunt.

Meer onduidelijkheden? dan hoor ik graag meer.
Bekijk reactie

26 reacties

Aan mijn modem zit ook een usb aansluiting en daar wil ik een 2000 GB harddisk op aansluiten zodat ik met alle pc's deze kan beschrijven en lezen. Maar hoe maak ik nu contakt met dat ding?

Welk merk is uw harddisk?

Het zou in principe wel mogelijk moeten zijn, maar hou er wel rekening mee dat niet alle HDD's (Hard Disk Drive) het opzetten van een netwerk altijd ondersteunen.  Dit zou uw in de handleiding van uw harddisk terug moeten kunnen vinden.

De nieuwere modems van telfort (Zyxel)  (2601HN, 2812HNU) ondersteunen deze optie wel, dus het is voor uw nu alleen noodzakelijk om uit te zoeken of uw HDD dit wel ondersteunt.

Meer onduidelijkheden? dan hoor ik graag meer.
Reputatie 8
Badge +17
  1. aansluiten op de modem
  2. modem instellen
  3. op de pc met verkenner een verbinding maken met \\192.168.1.254\ en daarachter komt de naam die je bij punt 2 insteld

klaar!
allereest moet je op in de router SMB aanzetten via network setting>>Home Networking>>filesharing, je USB inpluggen, de pagina verversen, eventueel de naam aanpassen in iets gemakkelijks. dan is het afhankelijk van je PC, maar voor windows open je een explorer (dus niet IE, maar hoe folders zoekt) daarin type je twee backslashen \\ met je IP adres van de router.
ik had het werkend tot twee dagen geleden. Echter na een reset  van het modem na een probleem met IPTV zijn de mogelijkhden voor het gebruik van SMB niet meer aanwezig en werkt het ook niet meer. Mijn firmware is V3.11(TUE.5)-2_20130130.
Vreemd dat een door telfort gevraagde reset van het modem resulteerd in het verdwijnen van configuratie mogelijkhden in het modem.
Reputatie 8
Badge +19

Vreemd dat een door telfort gevraagde reset van het modem resulteerd in het verdwijnen van configuratie mogelijkhden in het modem.

Dat lijkt me logisch, als je de modem reset, dan reset je deze terug naar de 'fabrieksinstellingen'.
Dus gewoon even de gewenste instellingen opnieuw uitvoeren...
Enterprise, ik begrijp je. Maar mijn probleem is nu dat ik niet meer bij de gewenste instellingen kan komen (de submenu's bedoel ik dus). 
Reputatie 8
Badge +19
Enterprise, ik begrijp je. Maar mijn probleem is nu dat ik niet meer bij de gewenste instellingen kan komen (de submenu's bedoel ik dus). 

Dan zou ik weer verder gaan in je oorspronkelijke topic want deze vraag hier nogmaals plaatsen heeft weinig zin...

https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/krijg-de-tab-bladen-terug-op-p-2812hnu-f1-modem-32608/
Badge +1
@ vandomburg,

welke browser gebruik je?

Mij viel vanmorgen op dat de tabbladen inderdaad verdwenen lijken te zijn in Chrome (als je heel goed kijkt zijn ze er wel alleen is de kleurstelling wat ongelukkig).
In IE waren ze wel gewoon zichtbaar.

boven in screenshot van IE, daaronder zelfde pagina in Chrome

https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=414&stc=1&d=1362738421
Badge
@pruygje: Denk eerder dat het aan de installatie van Chrome is, onderstaand screenshot is ook in Chrome 
Badge +1
hm... Chrome geupdated 25.0.1364.152 naar [color=#303942]25.0.1364.160, maar nog steeds niet...

Ik draai een 64 bits besturingssysteem, en jij?[/color]
Badge
W7 Pro 64x Chrome versie 25.0.1364.152

EDIT: Net ge-update naar 25.0.1364.160 en krijg de tabs gewoon te zien
Badge +1
windows 7 enterprise x64... en geen tabs... :-(

ander pc (eh.. laptop) met Win7 enterprise x64 en chrome x.x.x.152 wel tabs... schiet mij maar lek....
Reputatie 8
Badge +16

schiet mij maar lek....

Geeft z'n rommel, dus dat doen we maar niet...
Reputatie 8
Badge +17

schiet mij maar lek....

Geeft z'n rommel, dus dat doen we maar niet...

En het schoonmaakbedrijf is al aan het weekend begonnen
Badge
windows 7 enterprise x64... en geen tabs... :-(

ander pc (eh.. laptop) met Win7 enterprise x64 en chrome x.x.x.152 wel tabs... schiet mij maar lek....

Da's raar, enige verschil tussen pro en enterprise is dat jij RIS mogelijkheden hebt, dus daar zou het niet aan kunnen/mogen liggen..

@Tuut-Tuut: Het geeft niet alleen veel rotzooi, maar zijn kennis is ook welkom hier zou zonde zijn om dat te moeten missen... 
Badge +1
Cookies wissen/dumpen/weggooien/verversen 🙂
Reputatie 8
Badge +17
@Tuut-Tuut: Het geeft niet alleen veel rotzooi, maar zijn kennis is ook welkom hier zou zonde zijn om dat te moeten missen...

Da's bijzaak, toch?
Badge +1
Cookies wissen/dumpen/weggooien/verversen :)

Yups, fixed....
(die andere laptop was vanmorgen schoon geinstalleerd...)

waarmee maar weer eens bewezen is dat ik meer een mobieltjes persoon ben....
Reputatie 8
Badge +16
Yups, fixed....

En je ruimt nu zelf de rotzooi op....?
Badge +1
nee, dat mag Kees-Jan doen, die schijnt mij te kunnen missen 🆒
Reputatie 8
Badge +17
Cookies wissen/dumpen/weggooien/verversen :)

Yups, fixed....

Zeker weer gewoon op "Ja" geklikt bij cookies accepteren?

Nooit meer doen, ...
...foei mag niet van OPTA!
Badge +1
Nee, dan die sites die leuk melden

"wij gebruiken cookies"

en dat je dan alleen op OK kan klikken... hoezo keuze.... 😞
Reputatie 8
Badge +17
Nee, dan die sites die leuk melden

"wij gebruiken cookies"

en dat je dan alleen op OK kan klikken... hoezo keuze.... :-(
rechts, bovenin het het hoekje zit toch zo'n rood vakje met een kruisje erin?

Werkt perfect! 😮
Badge +1
Effe inhaken op het cookie gebeuren........
Cookies hebben ook voordelen maar dan alleen graag diegene die noodzakelijk zijn.
Default worden er ook gebruikt voor allerlei marketing en verkoop zaken waar ik liever niet aan mee doe.
Om dat niet te willen moet je weer wat meer doen dan dan alleen op yes/ja drukken.
Dat zou eigenlijk andersom moeten zijn...................

ps. we gaan wel een klein beetje offtopic 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Effe inhaken op het cookie gebeuren........
Cookies hebben ook voordelen maar dan alleen graag diegene die noodzakelijk zijn.
Default worden er ook gebruikt voor allerlei marketing en verkoop zaken waar ik liever niet aan mee doe.
Om dat niet te willen moet je weer wat meer doen dan dan alleen op yes/ja drukken.
Dat zou eigenlijk andersom moeten zijn...................

ps. we gaan wel een klein beetje offtopic :)
Ja, maar het was wel de oorzaak van dit topic, of iig een gedeelte ervan, toch?

Reageer