beantwoord

Handmatig Telfort instellingen op de Experia Box V8 zetten.

• 11 oktober 2013
  • 5 reacties
  • 5619 keer bekeken

Badge
Ik wil graag weten hoe ik handmatig de telfort instellingen op de Experia Box V8 kan zetten.

Heb de modem los aangeschaft, omdat ik anders moest overstappen naar een duurder abonnement.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan instellen, zodat ik internet en telefonie kan krijgen op de Experia Box V8.

Als ik de modem nu aansluit, dan blijft het internetlampje rood branden. Heb meerdere malen de reset gedaan.

Voorheen had ik de Zyxel Prestige 2000 series P2602-H en de P2602-HW. De P2602-HW doet het niet meer, dus nu tijdelijk de P2602-H aangesloten (zonder wifi). Dus de laptop tijdelijk bedraad aangesloten, wat niet erg handig is.
icon

Beste antwoord door Enterprise 11 oktober 2013, 14:16

Voor zover mij bekend is de 'rode' versie de Experiabox die KPN uitgeeft, dus met KPN-firmware.
Een andere firmwareversie zal deze modem naar mijn weten niet accepteren.

Je kan het proberen door handmatig onderstaande gegevens in te voeren.

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 Snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres en DNS-adres: dynamisch
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je een Experiabox met Telfort logo/merkloze versie of heb je een uitvoering met KPN logo.
Als je inlog op het modem wat is de kleur van de webinterface?
Badge
Ik heb de merkloze versie. Als ik inlog, dan is de webinterface  Grijs, Wit en Rood.
Reputatie 8
Badge +16
Normaal gesproken moet een hard reset voldoende zijn, dit kan je doen door een paperclip in het gaatje achterop het modem te steken en te wachten tot het modem reboot. Overigens, als je inlogt op het modem staat links onderin het firmwareversie nummer, welke versie staat hier vermeld?
Reputatie 8
Badge +19
Voor zover mij bekend is de 'rode' versie de Experiabox die KPN uitgeeft, dus met KPN-firmware.
Een andere firmwareversie zal deze modem naar mijn weten niet accepteren.

Je kan het proberen door handmatig onderstaande gegevens in te voeren.

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 Snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres en DNS-adres: dynamisch
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb de merkloze versie. Als ik inlog, dan is de webinterface  Grijs, Wit en Rood.

De gegevens die Enterprise hierboven heeft geplaatst kloppen.

Ik lees graag of het hiermee werkt, zo niet kijken we naar een andere oplossing.

Henk