beantwoord

Graag geluid via blu ray , wie kan mij helpen met de oplossing .

• 2 november 2017
  • 5 reacties
  • 166 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Een vraag over de aansluiting . Ik wil graag t geluid via mijn blu ray speler laten gaan , voorheen had ik de satelietontvanger aangesloten met hdmi naar tv , nu dus de hdmi uit de satelietonvanger gehaald en in telfort kastje gedaan , nu heb ik wel beeld maar geen geluid over de blu ray , maar geluid dus via tv , ik heb geen hdmi ingangen meer op de telfort , wel een optical poortje , ik zie ook een scard uitgang ,maar mijn blu ray heeft geen scard , wel heeft de bluray een optical poortje , zou t nog een mogelijk heid zijn dat dat gaat lukken , of is t telfort kastje analoog en waarschijnlijk mijn blu ray digitaal . Wie kan mij helpen ?'
icon

Beste antwoord door Enterprise 2 november 2017, 16:55

De optische audio-uitgang van de Telfort TV-ontvanger is digitaal, net als de Blu-ray speler.
De Blu-ray speler kan dus inderdaad aangesloten worden op de TV-ontvanger met een optische kabel (SPDIF/Toslink).
De HDMI-kabel moet wel aangesloten bijven om het beeld door te geven aan de Blu-ray speler.
De optische kabel geeft alleen het geluid door aan de Blu-ray speler.

Hieronder een link naar een bekende website die kabels verkoopt, maar je lokale electronicahandel verkoopt ze uiteraard ook, net als sommige bouwmarkten.

https://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels.html

N.B. laat je in een (electronica)winkel geen (veel te) dure optische kabel aanpraten, die kabeltjes van allekabels.nl voldoen prima, maar in een winkel betaal je vaak de hoofdprijs bijvoorbeeld omdat er een verguld laagje op de connector zit.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Het is gelukt hoor , ik heb weer geluid over de blu ray . 😉👍
Reputatie 8
Badge +10
Het is gelukt hoor , ik heb weer geluid over de blu ray . 😉👍
Top..! 👍
Kijk ook nog even in het menu van de TV-ontvanger of daar het geluid staat ingesteld op Optical > Dolby...
Reputatie 8
Badge +10
De optische audio-uitgang van de Telfort TV-ontvanger is digitaal, net als de Blu-ray speler.
De Blu-ray speler kan dus inderdaad aangesloten worden op de TV-ontvanger met een optische kabel (SPDIF/Toslink).
De HDMI-kabel moet wel aangesloten bijven om het beeld door te geven aan de Blu-ray speler.
De optische kabel geeft alleen het geluid door aan de Blu-ray speler.

Hieronder een link naar een bekende website die kabels verkoopt, maar je lokale electronicahandel verkoopt ze uiteraard ook, net als sommige bouwmarkten.

https://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels.html

N.B. laat je in een (electronica)winkel geen (veel te) dure optische kabel aanpraten, die kabeltjes van allekabels.nl voldoen prima, maar in een winkel betaal je vaak de hoofdprijs bijvoorbeeld omdat er een verguld laagje op de connector zit.
Reputatie 1
Badge
Dank je wel Enterprise , voor het duidelijke antwoord , we gaan t proberen .
Reputatie 8
Badge +10
Dank je wel Enterprise , voor het duidelijke antwoord , we gaan t proberen .
Graag gedaan hoor, en heb je nog vragen dan horen we het wel... 🙂

Reageer