beantwoord

Google nest wifi router aansluiten

• 10 juni 2020
  • 12 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 1

Op welke poort van de experiabox v8 moet ik de Google nest wifi router aansluiten !? Op de WAN of op een ethernetpoort !? Moet ik hierna de bridgemodus aanzetten !?

icon

Beste antwoord door Galdor68 11 juni 2020, 18:38

Lan van de Experiabox naar WAN van de Nest. Je hebt geen gegevens nodig als je deze NAT achter NAT aansluit.

Bekijk reactie

12 reacties

Op één van de vier LAN poorten. Nee zover ik durf te zeggen niet doen die bridgemodus, als je het over de v8 hebt.

Reputatie 1

Heb hem aangesloten op een Lan-poort, maar de Google router werkt niet. Hij zegt steeds dat ik het modem opnieuw moet opstarten. Dit heeft echter geen effect. Ook de WAN instellingen bieden geen uitkomst. Ik kan nu alleen nog de PPPoE gegevens proberen in te vullen, maar die heb ik niet. Kunnen jullie mij helpen !?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Slechte wifi , Telfort werkt niet met ppp0e gegevens.

Lan van de Experiabox naar WAN van de Nest. Je hebt geen gegevens nodig als je deze NAT achter NAT aansluit.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Slechte wifi, heb je de Google nest router inmiddels aan de praat?

Reputatie 1

Jazekersss en ik krijg nu eindelijk de downloadsnelheid waar ik voor betaal !!!

Alleen jammer dat ik hier zo'n duur apparaat voor aan heb moeten schaffen... Deze snelheid zou ik van jullie al moeten krijgen !!!

Jazekersss en ik krijg nu eindelijk de downloadsnelheid waar ik voor betaal !!!

Alleen jammer dat ik hier zo'n duur apparaat voor aan heb moeten schaffen... Deze snelheid zou ik van jullie al moeten krijgen !!!

Die snelheid krijg je ook, gewoon bedraad daar betaal je voor. Met een v10 zal de wifi snelheid ook hoger zijn, door het ontbreken van 5ghz wifi in de v8 zal dit altijd lager zijn.

Reputatie 8
Badge +12

Dat klinkt helemaal goed. Veel plezier van de snelheid.

Reputatie 1

Ik vind het wel jammer dat ik slachtoffer ben van het jarenlange abonnee zijn bij jullie. Omdat ik al zolang klant ben, ben ik kennelijk veroordeeld tot de achterhaalde techniek van de experiabox v8. Jullie zouden hier echt eens naar moeten kijken. Nieuwe klanten worden wel voorzien van de nieuwste ontwikkelingen en techniek. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Slechte wifi , heb je toevallig een een wifi-naam naam (SSID) die je ‘wifi niet goed’ noemt.

Iemand bij mij in de buurt heeft zo’n naam en die kom ik steeds in de wifi-lijsten tegen.

Het modem is niets mis mee, deze dient in principe een bekabeld internetsignaal af te geven op 1 bekabeld computer met de afgesproken snelheid, als je dat bereikt werkt het modem goed.

Niettemin helpt Telfort wel om draadloos waar mogelijk te ondersteunen met tips en advies, maar is geen basisvoorziening waar je volgens voorwaarden op terug kunt vallen.

Voor een goede wifi is ook geen algemene richtlijn te geven omdat iedere omgeving qua bouwaard anders is. Wat bij de 1 met een basisvoorziening perfect werkt werkt bij een ander met de meest uitgebreide voorzieningen nog voor geen meter.

@JanD Hoewel ik het deels met je eens ben is de v8 gewoonweg achterhaald. Voor klanten met een 100 of 200Mb abonnement is dit model juist door het niet hebben van 5 ghz niet goed genoeg. Aangezien wifi steeds belangrijker wordt is een goede deugdelijke modem/router van groot belang.

De andere kant van het verhaal, geen enkele provider geeft zonder reden een nieuwe modem/router.

Reputatie 8
Badge +12

Het modem is principe goed. Als hier wat mis mee is zullen we deze dan ook zeker vervangen. Ik zie ook in jouw andere topic dat je samen met Jasper wel een mooie verbetering hebt gehaald. Daarbij zal je met WiFi altijd wat verlies halen. Wil je echt goede WiFi, dan is het denk ik wel verstandig om extra apparatuur aan te schaffen, dit kan in verschillende vormen: extra router, repeaters of acces points.

Reageer