beantwoord

Glasvezelinternet met Ubiquiti USG

• 5 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 1055 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal.

Heeft iemand met glasvezel een Ubiquiti USG aan de praat?

Ik heb onderstaande gesprek doorgenomen en kom er helaas niet mee uit.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/werkend-glasvezelinternet-en-iptv-op-ubiquiti-unifi-usg-router-zonder-experiabox-72204

Het gaat mij alleen om een internet verbinding, dus geloof ik dat de managed switch geen vereiste is.
Ik heb:
  1. de modem, gekoppeld aan de WAN poort van de USG
  2. de LAN poort van de USG gaat dan naar mijn interne netwerk
  3. WAN instellingen van USG staat op DHCP
  4. VLAN is ingesteld op 34
  5. ik krijg een externe IP adres te zien in de USG, maar geen communicatie van WAN --> LAN
  6. als ik 8.8.8.8 ping, dan krijg ik een timeout
Ik heb't gevoel dat ik nog iets moet instellen in de USG voor de WAN --> LAN, maar ik zou niet weten wat.

Enige tips?
icon

Beste antwoord door thekevinkalis 11 oktober 2019, 15:18

Mijn probleem is eindelijk verholpen door de gateway (USG) IP adres te wijzigen naar dezelfde als mijn oude router.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Doorloop eens het volgende configuratiebestand < HIER > + vervolgreacties.
Reputatie 1
Doorloop eens het volgende configuratiebestand < HIER > + vervolgreacties.

Ik ga dat zo proberen, wel een vraagje of twee.

1. Kan ik de json bestand zo kopieren, zonder wijzigingen als't gaat om alleen internet?
  2. maakt het niets uit dat het bij mij gaat om een USG en geen EdgeRouter X?
  3. ik zie in de config bestand ook bv. een MAC adres, met allemaal XX erin, moet ik deze dan wijzigen naar een andere? indien zo, welke?
Ik zie er bv. ook configuratie voor andere poorten aanwezig op de EdgeRouter. Ik weet helaas niet genoeg ervan om de bestand zelfstandig te wijzigen, dus enige hulp zou ik zeer op prijs stellen.
Reputatie 8
Ik zou het niet weten. ik gebruik geen USG / EdgeRouter.
Wacht anders beter reacties af van een USG gebruiker.
Reputatie 8
Badge +11
Welkom op ons forum @thekevinkalis! Ik zou je hier graag bij meehelpen, maar heb hier helaas weinig kaas van gegeten. Ik hoop dat je er uit komt met de uitleg van Babylonia, en dat je anders nog andere tips of suggesties krijgt. Stel dat je zelf iets handigs ontdekt, dan horen we het ook graag van je 🙂
Reputatie 1
Mijn probleem is eindelijk verholpen door de gateway (USG) IP adres te wijzigen naar dezelfde als mijn oude router.
Reputatie 8
Badge +11

@thekevinkalis Fijn dat je de oplossing gevonden hebt en ook fijn dat je 'm hier deelt :) Mogelijk zijn anderen hier ook mee geholpen!

Reputatie 8

Ben ik eigenlijk wel benieuwd wat dat gateway adres inhoudt?
Afgezien van de VLAN 34 instelling voor internet, zou voor de WAN connectie een “automatische” connectie als instelling gelden om een IP-adres te krijgen en verbinding op te zetten.

Hi en werkt IPTV nu ook goed bij je ? Bij mij (ook USG) werkte alles wel maar na ca 30 min liep het netwerk vast.. Internet gaf timeouts, ping gaf package loss etc… TV ging na 3 secodnen hangen (freeze) heel raar. Ben nu alle switches aan het vervagen door unifi switches hopelijk gaat dat iets oplossen...

Reageer