Geluid van tv over home cinema set

Martin42
Ik heb een tv van lg en een home cinema set van Sony en ik zou graag het geluid van me tv over me home cinema set heen willen hebben heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fiksen

8 Reacties

Galdor68
Vaak kan je aangeven via welke bron het geluid moet worden weergegeven dus ofwel de interne tv speakers ofwel een cinemaset. Wellicht is het ook een idee om je tv decoder aan te sluiten op de cinemaset en die weer naar de tv
Babylonia
Reputatie 5
@Martin42
Welk model/type van cinema set van Sony heb je?
En kun je een link in een bericht neerzetten naar een online (PDF) gebruiksaanwijzing?
tarzey2014
Reputatie 1
Badge
Zit er ook een Spdif uit/ingang op je cinema set, want dan kun het geluid van de settop digitaal sturen naar je cinemaset, en het TV Signal via een HDMI kabel van de settop box naar de tv.
19DT2120
Mijn stb is ook via hdmi direct verbonden met de TV en de spdif heeft een bypass naar mijn receiver.
Voordeel hiervan is dus dat je de receiver niet constant aan hoef te zetten als je TV gaat kijken!
Daarin tegen heb ik uiteraard mijn PCH400 wel direct op de receiver aangesloten omdat dit natuurlijk heel belangrijk is ;-) !
Babylonia
Reputatie 5
De HDMI van mijn TV-ontvanger is gewoon op de receiver aangesloten, maar hoef de receiver niet aan te zetten om TV te kunnen kijken. Dan werkt de connectie via de receiver als "pass trough".
Indien de receiver uit staat wordt audio versterkt door de TV en komt uit diens "gebrekkige" speakers.
Als de receiver wel aan staat (aan te bevelen voor het beste geluid) wordt audio niet door de TV versterkt, maar door de receiver.

Het ligt net aan de mogelijkheden van het type receiver, of home Cinema set wat je kunt bereiken.
Vandaar de vraag voor de topic starter welk type cinema set van Sony, en waar dan een gebruiksaanwijzing is in te zien, zodat specifiek op diens situatie gekeken kan worden wat de beste optie is om iets aan te sluiten.
Maar gezien er al 8 dagen voorbij zijn gegaan denk ik dat de nood niet zo hoog is, of dat hij al een oplossing heeft gevonden, en een terugmelding "vergeet".
Martin42
Het type van mijn home cinema zal ik morgen even bekijken en er zit alleen een scart aansluiting op de home cinema verder helemaal niks
Galdor68
Dan kan je dus alleen als de lg die heeft de scart gebruiken. En dan is de home cinema set naar de huidige maatstaven dus bejaard te noemen.
Babylonia
Reputatie 5
Volgens mij uit de tijd van scart "only" bestonden er helemaal nog geen "home cinema sets".
Dus ik vermoed (en voor hem te hopen) dat de topic starter zich toch vergist met die aansluiting.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)