beantwoord

geen internettoegang

• 27 februari 2016
  • 8 reacties
  • 783 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb nu wel de laatste 3 weken slecht internet.
Als ik de wifi opnieuw wil selecteren op mijn pc staat er dat ik wel verbonden ben maar geen internettoegang?
Ik begrijp het even niet kan iemand het uitleggen.

Met vriendelijke groeten,

Sala
icon

Beste antwoord door Stephen 26 maart 2016, 16:55

Beste Sala, wat jammer dat een reactie van jou is uitgebleven. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik het graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sala, wat vervelend dat je slecht internet ervaart. Betreft dit alleen WiFi of ook bekabeld internet?
Reputatie 1
Hallo Stephen,

ik begrijp niet wat u bedoeld met de vraag,

Heb niet zo veel kennis van dit soort dingen haha.

Met vriendelijke groet,
Sala
Reputatie 8
WiFi is connectie draadloos.
Met een PC en laptob kun je ook een netwerkkabel gebruiken voor een internetconnectie.
Die prik je dan in tussen je modem/router (of dichterbij achter een switch) en je PC.
Dat noemt men dan "bekabeld internet".
Reputatie 1
Ik heb gewoon draadloze internet
Reputatie 8
De vraag van Stephen is feitelijk bedoeld om te bepalen waar eventueel het probleem zit.
- algemeen een connectie met internet ----> te bepalen met een bekabelde verbinding
- of dat er alleen een WiFi probleem is (draadloos internet)

Met alleen de informatie dat je alleen "draadloos internet" hebt (of gebruikt) komen we er niet.

Als je geen PC kennis hebt, haal er dan minimaal een kennis of buurman bij die wel enigszins kennis van zaken heeft, zodat systematisch makkelijker is af te checken waar het probleem zit.
Reputatie 1
Het probleem ligt aan de WiFi omdat als ik het WiFi selecteer er een pop-up staat dat ik geen internettoegang staat.

Of ik heb wel internettoegang maar de WiFi werkt niet
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sala, bedankt voor je reactie. Ik zie dat je verbinding instabiel is. Kun je testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen IS/RA punt en modem)? Graag testen met een zo korte mogelijke kabel het liefste 50 cm.

Wanneer je een laptop met een kabel aansluit op je modem ervaar je dan ook problemen met het internet? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Sala, wat jammer dat een reactie van jou is uitgebleven. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik het graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.