beantwoord

Geen geluid home cinema set

Reputatie 1
Hoi. Een vraag. Wij hebben een lg tv en hebben nu een hcs van Philips gekregen. Maar we krijgen geen geluid van de tv op die set. Het is een hts7200/12 blu-ray. Alles al geprobeerd via hdmi en aux. Ook via de optisch kabel geprobeerd. Zowel deze kabel via de tv receiver en via de tv geprobeerd. Maar niks. Er werd gezegd dat de hdmi op de tv ARC moet hebben anders werkt het niet. Of zou het toch niet kunnen via de tv receiver van telfort.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Enterprise 6 januari 2019, 11:02

De eerste 'verdachte' zal dan de optische kabel zijn, deze zijn vrij kwetsbaar in gebruik.
En ook belangrijk is dat je beide stekkertjes echt stevig in de aansluitingen drukt, meestal hoor je ook een klik als je deze helemaal doordrukt.
En anders inderdaad maar een nieuwe optische kabel kopen, soms zijn bij apparatuur geleverde kabels niet van de allerbeste kwaliteit...

Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Het kan normaalgesproken beide, dus zowel via de verschillende audiouitgangen van de TV als van de TV-ontvanger.
In de menu-instellingen onder Geluid instellingen van de TV-ontvanger kan je instellen welke optie je gebruikt, heb je die al geprobeerd..?

Reputatie 1
Ja die heb ik ook al geprobeerd echt alles sinds gisteren. Nu nog bezig. Ik weet het echt niet meer.
Reputatie 8
Badge +19
Met de HDMI-verbinding gaat audio niet lukken want de HCS heeft geen HDMI ARC (Audio Return Channel) aansluiting.
Volgens de specificaties heeft de HCS in ieder geval een optische audio-ingang en die zou toch zeker moeten werken.
Sluit de optische kabel aan op de TV-ontvanger en op de HCS en druk de kabels vooral stevig in de poortjes want dat kan ook wel eens een probleem zijn.
Hou er daarnaast rekening mee welke afstandbediening je gebruikt want de TV-ontvanger heeft geen eigen uitgangsvolumeregeling, dus gebruik altijd de afstandsbediening van de HCS..!
Reputatie 1
Nee ook niet. Pfff ik geef het op. Haha
Reputatie 8
Badge +19
Squeek schreef:

Nee ook niet. Pfff ik geef het op. Haha

Ik ook... 😆
Wellicht eens iemand met wat meer kennis op dit gebied er naar laten kijken..?

Kies je overigens wel de juiste ingangsbron op de HCS..?
Reputatie 1
Bedank in ieder geval met het mee denken.
Reputatie 1
Wat bedoel je met ingangs bron?
Reputatie 8
Badge +19
Squeek schreef:

Wat bedoel je met ingangs bron?

Als je de optical audio-ingang gebruikt op de HCS dan zal je deze ook moeten selecteren als bron, net als bijv. AUX als je andere kabels gebruikt.
Meestal heet dat 'Source' op het apparaat.
Check de handleiding hiervoor.
https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-hts-7200/preview-handleiding-76610.html

Voor het geluid van de Optical in zou via de afstandsbediening van de HTS set op de audio source knop zolang gedrukt moeten worden dat opti in verschijnt.

Reputatie 1
Ohi zo. Ja ook geprobeerd. Echt alles.
De bij behorende luidsprekers ook aangesloten? Dan kan er ergens een los kabeltje of ander defect zijn.
Reputatie 1
Ja daar denk ik ook aan nu.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Squeek, je geeft aan geen geluid te kunnen krijgen op de HCS. Dat is flink balen, zeker aangezien je alles al geprobeerd hebt. Zoals hierboven geschreven ook al. Dat is ook wat ik je zou willen aanraden. Een andere optie weet ik ook zo niet.

Mogelijk zit er toch ergens een defecte kabel, ik hoop dat je dit snel uit kan sluiten. We horen graag als je de oplossing gevonden hebt.
Reputatie 8
Badge +19
De eerste 'verdachte' zal dan de optische kabel zijn, deze zijn vrij kwetsbaar in gebruik.
En ook belangrijk is dat je beide stekkertjes echt stevig in de aansluitingen drukt, meestal hoor je ook een klik als je deze helemaal doordrukt.
En anders inderdaad maar een nieuwe optische kabel kopen, soms zijn bij apparatuur geleverde kabels niet van de allerbeste kwaliteit...
Aux1 en Aux2 zijn ook nog een optie vanaf de jack aansluiting op de tvontvanger naar 2 keer tulp op de HTS. Of vanaf de scart naar 2 keer tulp. Moet er wel zo'n kabeltje liggen.

Veel service zal er voor deze set niet meer zijn lijkt sinds 2013 uit de verkoop te zijn.
Reputatie 1
Ga dat allemaal nog eens proberen. Maar op de tv ontvanger zitten geen aansluitingen voor de aux. Die optische kabel gaat er echt helemaal in.
Deze omcirkelde worden in de handleiding aux1 en aux2 genoemd.

Reputatie 1
Ja maar die zitten niet op de tv ontvanger. Dat bedoelde ik.
Reputatie 8
Badge +19
Dan heb je vermoedelijk een Amino A140, dat is de enige ontvanger zonder RCA audio uitgang.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tv-ontvanger.htm

Mijn vergissing ik las over het woord tvontvanger heen. Verder met Enterprise eens daar zou dan een tien pins mini din bij horen,Hier verkrijgbaar gezien het afbouwen het komende jaar van dit systeem weet ik niet of dit nog een zinvolle aankoop is.
Reputatie 1
Nee wij hebben een vierkante tv ontvanger. Sinds vorig jaar oktober hebben we telfort.
Reputatie 8
Badge +19
Squeek schreef:

Nee wij hebben een vierkante tv ontvanger. Sinds vorig jaar oktober hebben we telfort.

Prima... daar zit dus wél een RCA audio-uitgang voor het kabeltje met tulpstekkers op.

Sluit hier het bijgeleverde kabeltje op aan.
De enkele (zwarte) stekker op de ontvanger, de rode en witte stekker op de HCS.
Kies AUX 1 als ingangsbron op de HCS.

Reputatie 1
Ok dan ga ik eens kijken of ik zo een kabel heb.
Reputatie 8
Badge +19
Squeek schreef:

Ok dan ga ik eens kijken of ik zo een kabel heb.

Deze kabel is bij de TV-ontvanger meegeleverd...
Reputatie 1
YES HIJ DOET HET. Kwam toch door de optische kabel. Ik had nog een hele duure liggen en dacht laat ik die eens proberen. Ben zo blij. Dank jullie wel voor het meedenken.

Reageer