beantwoord

Geen connectie met Internet Zyxel modem.

• 16 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Hallo, ik heb sinds kort het standaard Experia modem vervangen door een Zyxel. Alles werkt , behalve de verbinding met Internet = Telfort lukt niet. Ik zie bij status van Ethernet WLAN nolink, waar ik een ip adres veracht. Ook brand er een lampje rood (geen connectie WLAN). Is het mac adres misschien niet herkend? Dat is A0:E4:CB:C9:12:A8
icon

Beste antwoord door Babylonia 16 augustus 2018, 22:37

Inderdaad. Het is goed modem maar als het niet geschikt is voor gebruik bij Telfort, hoe kan dat??
Alleen als het een voormalige "Telfort" modem/router is heb je de mogelijkheid om die aan te sluiten aan de Telfort internetaansluiting. Met de mogelijkheid eventueel de firmware te upgraden naar de laatste versie die bij Telfort van toepassing is.

ZyXEL modem/routers met hetzelfde typenummer met wat Telfort in het verleden zelf leverde, maar als "zelfstandige" router (dus NIET met de Telfort firmare), zijn niet werkend in te stellen voor Telfort.

Misschien hooguit de laatste router types die "nieuw" zijn aan te schaffen, met uitgebreide VLAN instellingen zou je kunnen inzetten voor een Telfort internetaansluiting. Maar dat zou je heel goed vooraf moeten bestuderen, of een bepaald type ook werkelijk voldoet.

Om welk model/type gaat het?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Waar heb je dat Zyxel modem vandaan?
Marktplaats?
Mogelijk is het geen Telfort modem (dat lijkt het op) en kan je dat modem niet eens gebruiken.
Het MAC adres maakt niet uit.
Inderdaad. Het is goed modem maar als het niet geschikt is voor gebruik bij Telfort, hoe kan dat??
Maar ik weet nu in ieder geval waar de fout zit. Weet je het zeker dat het niet gaat werken met Telfort?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi stefbon, welkom op het Forum. Je geeft aan ons modem te hebben vervangen voor een Zyxel, alleen nu werkt het internet niet? Is dat modem wel bij ons afkomstig? Als ik je reactie zo lees vermoed ik van niet. Nu is het zo dat wij een ander modem officieel niet ondersteunen, maar er zijn wel instellingen te vinden op de website. Wie weet krijg je het daarmee aan de praat. Ik ben benieuwd.
Reputatie 8
Alleen als het een voormalige "Telfort" modem/router is heb je de mogelijkheid om die aan te sluiten aan de Telfort internetaansluiting. Met de mogelijkheid eventueel de firmware te upgraden naar de laatste versie die bij Telfort van toepassing is.

ZyXEL modem/routers met hetzelfde typenummer met wat Telfort in het verleden zelf leverde, maar als "zelfstandige" router (dus NIET met de Telfort firmare), zijn niet werkend in te stellen voor Telfort.

Misschien hooguit de laatste router types die "nieuw" zijn aan te schaffen, met uitgebreide VLAN instellingen zou je kunnen inzetten voor een Telfort internetaansluiting. Maar dat zou je heel goed vooraf moeten bestuderen, of een bepaald type ook werkelijk voldoet.

Om welk model/type gaat het?

Reageer