games steamen van xbox naar windows 10

• 4 juli 2017
  • 10 reacties
  • 156 keer bekeken

sinds ik een nieuw modem heb gehad is het niet meer mogelijk games te streamen van de Xbox one naar de windows 10 computer.
het probleem is dat de xbox app op de computer de xbox niet ziet in het netwerk (ook niet als ik het
IPadres van de xbox invult)
ik heb geen bijzonder netwerk het is een modem met een kabel naar de xbox een kabel naar de
computer en twee kabels die elk naar een tv ontvanger gaan
ik hoop dat iemand mij kan helpen
BVD

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10
heb je UPnP op AAN staan?
heb je UPnP op AAN staan?

sorry kees-jan ik ben niet zo technisch
moet dat aan staan in de xbox of op de computer

trouwens bedankt voor je snelle reactie
UPnP in de modem aangezet maar helaas geen positief resutaat
Reputatie 7
Badge +7
Hoi rocoma, welkom op het forum. Balen dat je na het krijgen van je nieuwe modem opeens niet meer games kan streamen van je je Xbox. Vaak heeft dit te maken met met hoe de apparaten zijn ingesteld in je modem. Om hier een beter beeld van je te krijgen, kan je aangeven welke interne IP adres je PC heeft en welk interne IP adres je Xbox heeft? Vaak begint zo'n ip met 192.168.x.x. Aan de hand daarvan kan ik kijken of ik het probleem beter voor je kan achterhalen. Ik hoor het graag van je.
halo wieger

IP comp. = 192.168.2.102
IP x - box = 192.168.2.6
Reputatie 7
Badge +7
Pfoe, ik zit hier toch met mijn handen in het haar. Durf je niet te zeggen wat hier de boosdoener is. Voor de zekerheid kan je nog het modem een fabrieksreset geven door het reset knopje met een smal voorwerp voor 10 seconden ingedrukt te houden.

Voor zover ik de uitleg van Microsoft ken zitten beide apparaten in hetzelfde subnet, wat een basisvoorwaarde is om te kunnen streamen. Je kan nog proberen je Xbox en PC een vast ip in de Experiabox te geven op een andere IP reeks. Bijvoorbeeld 192.168.1.x. Je zal hiervoor wel de gateway in je modem nog moeten aanpassen. Deze staat standaard op 255.255.255.0. Deze zal je moeten aanpassen naar 255.255.252.0. Anders zal je met slechts het aanpassen van je IP adres geen werkende verbinding meer hebben.

Ik neem aan de je de support pagina van Microsoft al hebt doorgenomen. Heel misschien heeft Microsoft support nog een trucje paraat voor je.

Op hoop van zegen vraag ik nog een paar actieve forumleden of zij nog tips hebben. @Kees-Jan @Enterprise @Babylonia is een van jullie onze redder in nood?
Reputatie 8
Badge +9
UPnP in de modem aangezet maar helaas geen positief resutaat
En hierna de modem even uit- en weer aangezet..?
Heb je de XBox op 192.168.2.6 een vast IP-adres gegeven in DHCP..?
Gaat het hier om je gameplay vanaf windows10 via Twitch.tv verder te streamen? Met behulp van OBS?
Of alleen op je computerscherm voor screencapture etc?
zodan Galdor68 dat zijn nog eens vragen OBS, screencapture ??

ik denk screencapture ik bespeel mijn xbox met de gewone controler alleen ipv de tv zie ik de beelden op de PC
Nu weet ik niet wat voor uitgangen de xbox heeft en wat voor ingangen je Monitor en hoe alles ten opzichte van elkaar staat. Anders zou ik toch adviseren om je xbox regerecht op je monitor aan te sluiten in plaats van de manier die je zelf beschrijft dan zal je in ieder geval een betere response tijd krijgen.

Reageer