beantwoord

Fritzbox 7490 achter NT op glasvezel en met Voipplanet

• 3 augustus 2019
  • 18 reacties
  • 429 keer bekeken

VOOR: Fritzbox 7390 met 9 Voipplanet nummers achter glasvezelmodem (2011: Lijbrandt/Glashart). De tel.nrs. hebben verschillende kengetallen (026, 0313, 085 etc.). Geen probleem.

02-07-2019 Black Tuesday: De NT en de Experiabox zijn verplicht bij mij geïnstalleerd door Telfort, en dus werkt het niet meer.

NA: Fritzbox 7490 (OS 07.11) achter NT ingesteld op Glasvezel Telfort en LAN1. Experiabox exit.
Drie van de 9 Voipplanet nummers doen het, maar de andere 6 krijg ik niet aan de praat.
Ik heb de backup van 7390 geprobeerd op de 7490, en dat geeft geen oplossing.

Ik wil nu niet de Voip instellingen van Telfort achterhalen met een Zyxel of ExpV8.

Ik heb in de FB zonder resultaat gevarieerd met prefix, kengetallen, vinkjes aan/uit, tel.nummers en/of account nummers.
Het gekke is dat 3 nummers het wel doen, en de 6 andere niet meer. Zit dit in de FB (poorten, instelling) of ligt het aan de Telfort software controle via de NT. Geen idee.

De Voipplanet instellingen kunnen ook het probleem zijn, omdat VP geen antwoord of recente info geeft.

Versprokkeld kom ik allerlei info tegen, van AVM en van deskundige Forumleden. Ik zoek eigenlijk een overzicht van linkjes en/of documenten met instellingsvarianten die ik kan uitproberen.
Andere tips zijn ook welkom.
icon

Beste antwoord door Babylonia 9 augustus 2019, 12:23

Ik heb hier geen Fritz!box, maar gebruik wel verschillende VOIP apparatuur.
Heb laatst bij een update van firmware en wat aanpassingen ook meegemaakt dat bepaalde SIP-accounts toen niet wilde registreren. (Meerdere gebruikers hadden vergelijkbare problemen).
Dat zat hem kennelijk in de conversie en gebruik van de "web interface" naar achterliggende instellingen, met die firmware update, wat niet helemaal soepel verliep.

Met wat trucjes kon ik het evenwel, toch weer aan de gang krijgen. In mijn geval door bijv. een wachtwoord volledig handmatig in te voeren. Of even een andere poort in te vullen dan de standaard poort 5060, op te slaan, en erna weer terug te veranderen naar poort 5060.
Een andere gebruiker had een trucje door een gekopieerd en "geplakt" wachtwoord, met één karakter uit te breiden, en dan het laatste karakter weer te verwijderen. Dat werkte ook.

Het zijn zomaar wat ideetjes, maar je zou zo'n zelfde truc kunnen uitproberen?
Niet geschoten is altijd mis.

Zelf heb ik in mijn VOIP apparatuur, en div. SIP-nummers ingegeven van:
Telfort - CheapConnect - VoipBuster en VoipConnect.
(De laatste twee alleen om uit te bellen).

Je kunt een VOIP SIP account ook testen met een "softphone" applicatie.
(en daarmee uitbellen of telefoon ontvangen).
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van deze 3CX software (en kan er zelfs mee doorschakelen naar de "hardware" VOIP apparatuur. Wel met de nodige "interne" extra SIP-nummers). Loopt het daar wel goed mee, heb je ergens toch een vreemd probleem met de instellingen in je Fritz!box?

Andere softphone applicatie om te testen is bijv. < DEZE >
(NAW info niet nodig om in te vullen. Je kunt het gewoon downloaden).
Daarin kun je maar één SIP account vastleggen.
Bekijk reactie

18 reacties

Je hebt geen Telfort nummer in gebruik alle 9 lopen via Voip Planet?
Dan zal je het daar moeten zoeken.
De Telfort instellingen en gegevens zijn alleen noodzakelijk voor een vast nummer van Telfort.
Klopt Galdor68, daarom zoek ik juist info van mogelijke Fritzbox instellingen.
Klopt Galdor68, daarom zoek ik juist info van mogelijke Fritzbox instellingen.
@Enterprise kan en wil jij tips geven?
Reputatie 8
Badge +19

Klopt Galdor68, daarom zoek ik juist info van mogelijke Fritzbox instellingen.@Enterprise kan en wil jij tips geven?

Als ik dat zou kunnen, graag...
Maar als 3 van de 9 nummers het wel doen dan zou ik niet weten waar dat aan ligt, de Fritzbox kan tot 20 VoIP-nummers opslaan en gebruiken.
Dan blijft voip planet zelf over de mediaconverter is het niet.
@RonGL wat gaat er fout met die andere 6 nummers uitbellen inbellen?
Uitbellen en inbellen niet @Galdor68 @Enterprise . Ik kan alle nummers invoeren (active, aktiv zoals FB dat aangeeft), met dezelfde instellingen. Maar slechts 3 werken uit/inbellen. De anderen meldt FB 'nicht registriert, not registered'). Daarom no comprende. Zou Telfort dit zelf op haar servers kunnen aansturen, dus los van de NT?
Dat lijkt mij echt bij VP te zitten daar horen deze nummer te registreren maar dit is niet mijn expertise.
Telfort heeft bij mijn weten niks met voip via andere leveranciers van doen zeker als de Experiabox er tussen uit is.
Reputatie 8
Badge +19
Uitbellen en inbellen niet @Galdor68 @Enterprise . Ik kan alle nummers invoeren (active, aktiv zoals FB dat aangeeft), met dezelfde instellingen. Maar slechts 3 werken uit/inbellen. De anderen meldt FB 'nicht registriert, not registered'). Daarom no comprende. Zou Telfort dit zelf op haar servers kunnen aansturen, dus los van de NT?
Telfort kan hier niets mee, dat is aan jou.
Maar hoe komen die Duitse teksten in je Fritzbox terecht, heb je de Duitse modemversie i.p.v. de internationale versie..?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @RonGL, ik lees dat er 6 van de 9 nummers van een externe VOIP leverancier niet werken op de nieuwe Fritz!box. Nu kan ik hier inderdaad niets mee. Dit staat los van ons. Jouw VOIP leverancier moet jou kunnen helpen. Ik kan er niet meer van maken op dit moment. Ik hoop dat je het snel werkend hebt.

Mocht er iets anders zijn, dan lees ik dat uiteraard graag.
@Bart - Telfort Graag geen bijdragen hier plaatsen namens Telfort. Het probleem was er niet en nu wel, ondanks toezeggingen van Telf. Het Telf. beleid mbt voip beperking en de Chinese exp.box is een gruwel.

@Enterprise Ik gebruik soms Duits en soms Engels, om screenprints van instellingen te kunnen volgen op andere fora ter oplossing van de issues. De Fb is internationaal en specifiek op Telfort glasvezel ingesteld.
Reputatie 8
Badge +11
@RonGL, wij als moderators houden alle topics in de gaten. We zullen ook altijd reageren op on eigen openbare Forum. Dit doen wij om klanten te helpen, begeleiden bij het zoeken naar de oplossing.
@Bart - Telfort Als je geen bijdrage levert aan de oplossing, reageer dan niet.
Reputatie 8
Badge +11
Wat hebben we toegezegd dan? Ik wil graag meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van klantnummer of postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt? Dan kan ik meekijken.
@Bart - Telfort Die LP heb is afgezet, dus graag ophouden hierover.

@Galdor68 @Enterprise Ik kan al mijn nrs verhuizen van VoipPlanet. Is er een Voip provider die FB wat beter ondersteunt?
Reputatie 8
Badge +19
@Bart - Telfort Die LP heb is afgezet, dus graag ophouden hierover.

@Galdor68 @Enterprise Ik kan al mijn nrs verhuizen van VoipPlanet. Is er een Voip provider die FB wat beter ondersteunt?

Geen idee, ik gebruik de Telfort telefoonverbinding, geen externe VoIP-provider... 😐
Het lijkt mij vreemd dat dit aan de combinatie FrtzBox en VoipPlanet ligt zeker omdat je aangeeft dat het eerder wel heeft gewerkt.

Ik gebruik de Experia geen eigen router althans niet als hoofd router.

Meedenkend als je de drie werkende vervangt met de gegevens van drie andere nummers doen deze 3 het dan wel? 9 nummers lijkt me een beetje overkill tenzij het ons onbekende redenen zoals bedrijfsmatig heeft.

De meeste voip gebruikers noemen voip buster.
Reputatie 8
Ik heb hier geen Fritz!box, maar gebruik wel verschillende VOIP apparatuur.
Heb laatst bij een update van firmware en wat aanpassingen ook meegemaakt dat bepaalde SIP-accounts toen niet wilde registreren. (Meerdere gebruikers hadden vergelijkbare problemen).
Dat zat hem kennelijk in de conversie en gebruik van de "web interface" naar achterliggende instellingen, met die firmware update, wat niet helemaal soepel verliep.

Met wat trucjes kon ik het evenwel, toch weer aan de gang krijgen. In mijn geval door bijv. een wachtwoord volledig handmatig in te voeren. Of even een andere poort in te vullen dan de standaard poort 5060, op te slaan, en erna weer terug te veranderen naar poort 5060.
Een andere gebruiker had een trucje door een gekopieerd en "geplakt" wachtwoord, met één karakter uit te breiden, en dan het laatste karakter weer te verwijderen. Dat werkte ook.

Het zijn zomaar wat ideetjes, maar je zou zo'n zelfde truc kunnen uitproberen?
Niet geschoten is altijd mis.

Zelf heb ik in mijn VOIP apparatuur, en div. SIP-nummers ingegeven van:
Telfort - CheapConnect - VoipBuster en VoipConnect.
(De laatste twee alleen om uit te bellen).

Je kunt een VOIP SIP account ook testen met een "softphone" applicatie.
(en daarmee uitbellen of telefoon ontvangen).
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van deze 3CX software (en kan er zelfs mee doorschakelen naar de "hardware" VOIP apparatuur. Wel met de nodige "interne" extra SIP-nummers). Loopt het daar wel goed mee, heb je ergens toch een vreemd probleem met de instellingen in je Fritz!box?

Andere softphone applicatie om te testen is bijv. < DEZE >
(NAW info niet nodig om in te vullen. Je kunt het gewoon downloaden).
Daarin kun je maar één SIP account vastleggen.
Oke @Galdor68 en @Babylonia hier kan ik een weekendje mee gaan vullen. Bedankt voor de input. Ik laat nog van mij horen.

Reageer