Fritzbox 7340 aansluiten op Experia Box

• 20 november 2019
  • 21 reacties
  • 282 keer bekeken

Hoe kan ik de fritz box 7340 aansluiten aan de modem van telfort 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic verplaatst naar juiste categorie

21 reacties

Wat is het doel? Wil je hiermee een extra wifi toegangspunt crëeren?

Afgaande op de aansluitingen is er maar 1 optie  een lan uitgang van de Experiabox verbinden met lan 1 op de 7340.

Heb hem aangesloten maar weet nu niet hoe verder?? 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wendygeerts, welkom bij ons op het forum. Hoe je verder moet is ook afhankelijk van wat jouw doel is om de Fritzbox aan te sluiten. Waar wil je deze voor gebruiken, zou je dat toe kunnen lichten? Anders is het voor ons ook lastig om met je mee te denken naar een oplossing.

Ik wilde hem eerst als hoofd modem omdat wij een experiabox v10A hebben en dit gewoon drama is maar schijnbaar kan dit niet! Zou het liefst een v10 modem willen hebben maar weet niet ofdat dit mogelijk is 

Hoe kan ik de fritz box 7340 aansluiten aan de modem van telfort.

Je hebt het hier over aansluiten aan de modem van Telfort bedoel je daar de v10A mee of gaat het om een glasvezel verbinding? Het kan werken maar dan zal er wel wat kennis nodig zijn.

Wat voor drama veroorzaakt de v10A?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wendygeerts, net als Galdor is het mij ook nog niet duidelijk hoe en waarom de V10a voor jou niet voldoet. Kan je dat specifieker toelichten?

Een eigen modem aansluiten is trouwens geen probleem, op deze pagina benoemen we de instellingen daarvoor. Als je ook telefonie van ons hebt kan je dat er niet op instellen, de gegevens daarvan zijn namelijk niet inzichtelijk.

De v10a gooit steeds de Wi-Fi uit onze apparaten ook bij mijn dochters die een ps3 hebben gek worden we ervan! 

Reputatie 8
Badge +11

Een Playstation (en andere spelcomputers) zou ik altijd met een kabel aansluiten, het signaal gaat dan door een afgeschermde tunnel en is niet gevoelig voor omgevingsfactoren. Zeker als er online word gegamed is een stabiele verbinding fijn en een kabel is daarvoor de zekere optie.

Voor andere apparaten gaat die vlieger niet altijd op, mobiele telefoons en tablets kunnen niet met kabel worden aangesloten. Heb je zelf al iets gedaan om het WiFi signaal van de V10a te verbeteren, of ben je meteen naar de FritzBox gaan kijken? Op onze website geven we een aantal tips om de WiFi verbinding met een Experia Box te optimaliseren, heb je die al gevolgd?

Wij kunnen de PlayStation niet aan een draad verbinden die staan in de slaapkamer, wat raar is dat de Xbox het wel prima doet!! Wij hebben sinds het begin al klote internet en hebben al die stappenplannen al doorlopen maar iedere keer wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd door Telfort! 

Een draad naar de slaapkamer trekken is dan een optie of een verbindingset via het stroomnet. De fritzbox als eventuele extra toegangspunt heeft alleen bedraad meerwaarde. Ter vervanging van de experiabox zal deze vermoed ik niet veel beter zijn zeker als deze in een meterkast komt. 

Wifi is van vrij veel invloeden afhankelijk de gewone internet verbinding zal wel goed zijn dat staat los van wifi. Met een dsl koperlijn is de snelheid ook afhankelijk van meerdere factoren.

Onze modem staat niet in de meterkast wij hebben geen glasvezel 

Reputatie 8
Badge +7

Onze modem staat niet in de meterkast wij hebben geen glasvezel 

Hallo @Wendygeerts ,

Mijn modem hangt wèl in de meterkast en heb ook (nog) geen glasvezel.

In de regel komt een aansluitpunt van KPN, IS/RA (koper) of glasvezel in de meterkast binnen.

Bij een aantal typen huizen rechtstreeks in de huiskamer, afhankelijk van bouwjaar huis.

Die van ons in de huiskamer 

Reputatie 8
Badge +11

Waar het IS/RA-punt zit kan verschillen inderdaad, huizen die na 1990 zijn gebouwd hebben het over het algemeen in de meterkast. Oudere huizen kunnen het ook in de meterkast hebben, of in de woonkamer, slaapkamer, kelder en dergelijke. In dit geval is het de woonkamer blijkbaar.

Wij kunnen de PlayStation niet aan een draad verbinden die staan in de slaapkamer, wat raar is dat de Xbox het wel prima doet!! Wij hebben sinds het begin al klote internet en hebben al die stappenplannen al doorlopen maar iedere keer wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd door Telfort! 

Zoals je merkt weten wij alleen wat jij ons verteld hebt. Op basis daarvan proberen we met je mee te denken, elke reactie leren we wat nieuws over de situatie :slight_smile:  Als we niet de hele situatie kennen is het voor ons ook lastig.

De XBox werkt wel goed dus, is het alleen de PlayStation die geen goede verbinding heeft of zijn er andere apparaten waar je dat mee werkt?

Zijn de PlayStations, mobiel en onze tablet 

Ik krijg de fritz box echt niet op het internet van telfort 

Hoe wil je de Fritzbox aansluiten op het internet van Telfort?

Achter de router van Telfort of ter vervanging van de router van Telfort.

Als je hem achter de router wilt aansluiten heb je al een fabrieksreset van de Fritzbox gedaan?

En staat die in accespoint mode?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wendygeerts, we hebben nog geen reactie van je gezien. Hebben de vragen van Doornekamp je nog verder op weg kunnen helpen?

Nee het lukt ons niet!! Zou fijn zijn als telfort contact met ons opneemt hoe nu verder

Reputatie 8
Badge +11

Je hebt al contact met ons, hier in het topic. Zoals eerder aangegeven zijn we afhankelijk van wat jij ons vertelt over de aansluiting en jouw wensen. Je geeft aan dat het niet lukt, kan je toelichten wat er precies niet lukt? Als we dat niet weten is het voor mij en de anderen in het topic ook niet mogelijk om met je mee te denken, we hebben zoveel mogelijk concrete informatie nodig. We helpen je graag, maar daarvoor hebben wij jouw hulp ook nodig.

Ik vermoed dat hier de experia wifi uitkomst kan bieden deze is met beperkte kennis in gebruik te nemen. Aansluiten en klaar, dat zal makkelijker zijn dan deze oplossing. Tenzij er bekend is hoe de fritzbox moet worden ingesteld.

Reageer