beantwoord

FRITZ!Box 7590 aansluiten om Experia Box V10 te vervangen

• 30 januari 2019
  • 12 reacties
  • 1769 keer bekeken

Reputatie 1
Afgelopen week heb ik, na het lezen van diverse goede ervaringen hier op het forum, de FRITZ!Box 7590 aangekocht. De wens is om met deze box de Experiabox v10 te vervangen.
Ik heb zelf enkel Internet van Telfort, daarbij dus niet het all-in-one pakket.
De setup van de FRITZ!Box verloopt soepeltjes: je kan heel fraai kiezen voor Telfort als provider (ik heb ook Telfort IPTV geprobeerd zonder succes). Daarvoor heb ik gekozen voor 'Annex A'. Vervolgens wil de FRITZ!Box echter geen verbinding maken met Internet: wat zie ik over het hoofd?

Ik ben in het bezit van de FRITZ!Box 7590 UX met DSL-versie 1.180.128.13 en Fritz!OS 06.83

Wat heb ik gedaan:
  • de DSL aansluiting vanuit de FRITZ!box aangesloten op de Genexis NTU
  • de setup doorlopen als hierboven beschreven
Omdat het niet wilde werken heb ik diverse andere zaken geprobeerd, naar beste weten alle opties die hier op het forum staan én op Tweakers terug te vinden zijn.

Nu ben ik niet helemaal een leek, maar werkend krijgen is nog niet gelukt.

Wie heeft voor mij de ultieme oplossing om bovenstaand werkend te krijgen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Enterprise 31 januari 2019, 07:20

Je moet inderdaad de blauwe WAN-poort aansluiten op de Genexis/NT.
Download en installeer eerst firmware OS 7.1 vanaf onderstaande link.
Zonder deze nieuwe firmware zal de Telfort glasvezelverbinding niet 'out of the box' werken.

Kies na het installeren van OS 7.1 in de wizard 'Telfort glasvezel' en rond de wizard af.

Firmware OS 7.1 voor de Fritzbox 7590.
http://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590/other/fritz.os/

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 1
Hallo,

Bedoel je niet dat je de WAN aansluiting hebt gebruikt ? Zoals ik uit bovenstaande gebruik heb je Glasvezel en geen ADSL, De DSL aansluiting gebruik je alleen met een ADSL aansluiting.

Tevens moet je ook een UTP kabel in je NTU stoppen en dus in de WAN poort van je FritzBOX het lijkt met nu dat je een telefoonkabel gebruikt.
Inderdaad rj45 naar rj45 de blauwe WAN werkt dit niet dan de eerste Lan
En als deze beschikbaar is voor dit model os 7 installeren
Daar zou de optie Telfort glasvezel noeten zitten.
Reputatie 8
Badge +19
Je moet inderdaad de blauwe WAN-poort aansluiten op de Genexis/NT.
Download en installeer eerst firmware OS 7.1 vanaf onderstaande link.
Zonder deze nieuwe firmware zal de Telfort glasvezelverbinding niet 'out of the box' werken.

Kies na het installeren van OS 7.1 in de wizard 'Telfort glasvezel' en rond de wizard af.

Firmware OS 7.1 voor de Fritzbox 7590.
http://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590/other/fritz.os/

Reputatie 7
Badge +9
Dag @JeroenAlmere. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat @GodZZila, @Galdor68 en @Enterprise je al op weg hebben geholpen. Ik heb hier inhoudelijk niets aan toe te voegen. De FRITZ!Box valt namelijk buiten onze ondersteuningsvoorwaarden en ik heb hier dan ook veel minder verstand van dan de mannen die je te hulp schieten.😉
Reputatie 1
@Enterprise : bedankt met voor jouw reactie: de update die je stuurde was inderdaad de oplossing om het werkend te krijgen onder Telfort Glasvezel!
@Galdor68 : jij ook bedankt voor jouw reactie.
@Natasja - Telfort : ik snap dat het niet onder jullie ondersteuning valt, het is inmiddels met het advies van @Galdor68 gelukt!
De post van @Enterprise zal van meer nut zijn geweest maar fijn dat we je konden helpen.
Reputatie 8
Badge +19
@JeroenAlmere
Graag gedaan... en natuurlijk werkt het, het is een Fritz!box. 😆
Reputatie 7
Badge +9
Dag @JeroenAlmere. Mooi om te lezen dat het is gelukt met het advies van @Enterprise. 😄
Reputatie 1
Ht ging natuurlijk om het goede advies van @Enterprise die mij heeft geholpen. Toch wilde ik ook @Galdor68 in het zonnetje zetten voor zijn reactie.
Reputatie 3
Badge +2
@JeroenAlmere Mag ik vragen hoe je die nieuwe firmware hebt geïnstalleerd? Heb je de Fritz! op internet aangesloten achter je experiabox (voor de update) of middels een usb stick? Ik ben erg benieuwd hoe het in z'n werk gaat.

Alvast dank voor je antwoord.
Reputatie 1
@Mr. Freeze de firmware werd toevallige al gepusht naar mijn router, ik heb het uiteindelijk niet handmatig hoeven doen..
Reputatie 8
Badge +19
Zo gauw als er een werkende internetverbinding beschikbaar is dan zal de Fritzbox (als onderdeel van het installatieprotocol) eerst checken of een een nieuwere OS-versie beschikbaar is en deze downloaden en installeren.
Als dit niet mogelijk is dan kan je het image-bestand op een andere locatie met een internetverbinding downloaden en opslaan (op elk gewenst medium).
Als je dit met een USB-stick doet kopiëer het image-bestand dan eerst naar een map op een PC of laptop en start vervolgens de Fritzbox interface volgens onderstaande aanwijzingen.

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/1574_FRITZ-OS-handmatig-bijwerken/

Reageer