FRITZ!Box 5490 - nieuw versie software 7.12

• 30 september 2019
  • 23 reacties
  • 630 keer bekeken

Reputatie 1
Op 24-09-2019 is er voor de Fritzbox 5490 een nieuwe software versie uitgekomen: 7.12.
Dat is mooi zou je zeggen, maar bij de wizard glasvezel staat Telfort er niet bij, wel KPN en andere providers.
Mijn vraag: komt dit omdat de provider Telfort eigenlijk niet meer bestaat?

Alvast bedankt.

23 reacties

Reputatie 8
Dat zou je bij de support van Fritz!box kunnen vragen. Die kennen zeker het antwoord.
Reputatie 8
Badge +10
Des te vreemder is het omdat de 5490 de enige modem van AVM is die je rechtstreeks op glasvezel kan aansluiten.
Reputatie 1
Dit zijn de providers:

Reputatie 1
Dat zou je bij de support van Fritz!box kunnen vragen. Die kennen zeker het antwoord.

Ik heb een paar maanden geleden met het bedrijf AVM gemaild: ze hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling. Ze zouden er werk van maken. Blijkbaar doet Telfort moeilijk met het doorgeven van de glasvezel gegevens.

KPN staat er nu wel tussen. Een paar maanden geleden nog niet.
Van 3 maanden geleden:

Reputatie 8
Blijkbaar doet Telfort moeilijk met het doorgeven van de glasvezel gegevens.
Dat lijkt me niet, omdat Telfort eerder wel als profiel er bij stond, en de gegevens van Telfort juist "officieel" bekend zijn.
Zie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
Het verbaasd me dat de 5490 toch nog een update heeft gekregen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Axl79, ik moet je hier het antwoord schuldig op blijven. Ik heb hier geen idee van. De support van Fritz!box zou daar meer over kunnen zeggen. Onze gegevens zijn gewoon beschikbaar zoals hierboven ook al gestuurd.
Reputatie 2
@Axl79 Ik heb AVM gevraagd of de wizard voor Telfort nog steeds beschikbaar is.

Hun reactie:

Goedendag meneer JRe,

met de FRITZ!OS 7.12 wordt Telfort in de lijst van de providers aangeboden.
Voor de FRITZ!Box 5490 staat Telfort wel niet in de lijst maar dat betekend niet, dat het niet zal werken.
Hier kan je gewoon "other internet service provider" kiezen en de gegevens manueel invoeren.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Alex Philippo (AVM Support)
Reputatie 1
@Axl79 Ik heb AVM gevraagd of de wizard voor Telfort nog steeds beschikbaar is.

Hun reactie:

Goedendag meneer JRe,

met de FRITZ!OS 7.12 wordt Telfort in de lijst van de providers aangeboden.
Voor de FRITZ!Box 5490 staat Telfort wel niet in de lijst maar dat betekend niet, dat het niet zal werken.
Hier kan je gewoon "other internet service provider" kiezen en de gegevens manueel invoeren.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Alex Philippo (AVM Support)

Thanks!
Ik zal de gegevens handmatig invoeren.

Btw ik heb ook telefoon van de Telfort, dat zai ik dus ook handmatig moeten invoeren.
Reputatie 1

Blijkbaar doet Telfort moeilijk met het doorgeven van de glasvezel gegevens.Dat lijkt me niet, omdat Telfort eerder wel als profiel er bij stond, en de gegevens van Telfort juist "officieel" bekend zijn.
Zie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm

Telfort heeft bij de FRITZ!Box 5490 helaas nooit in het profiel glasvezel gestaan.
Het profiel van 3 maanden geleden:

Reputatie 8
Alleen doet Telfort niet moeilijk om de juiste netwerkgegevens vrij te geven.
(Als antwoord op je veronderstelling waarom er geen profiel van Telfort bijstaat).

Bijvoorbeeld bij een Synology router staat Telfort er ook niet als profiel bij (bijv. wel XS4ALL), maar kan uiterst eenvoudig handmatig worden ingesteld (evenals naar ik begrijp bij de FritzBox).
Reputatie 1
(Als antwoord op je veronderstelling waarom er geen profiel van Telfort bijstaat).

Ik ga binnenkort de internet gegevens opvoeren.
Alleen nog uitvogelen hoe en waar ik dat in het menu van de Fritzbox moet doen.

Om achter de telefoongegevens te komen, is ingewikkeld heb ik op dit forum begrepen.
Reputatie 1

Bijvoorbeeld bij een Synology router staat Telfort er ook niet als profiel bij (bijv. wel XS4ALL), maar kan uiterst eenvoudig handmatig worden ingesteld (evenals bij de FritzBox).

Klopt helemaal:

Reputatie 8
Nu nog die onderste optie aanklikken: "other internet service provider"
en kijken wat je daar kunt invullen. 🙂
Reputatie 1
Nu nog die onderste optie aanklikken: "other internet service provider"
en kijken wat je daar kunt invullen. 🙂

Ga ik binnenkort doen.
Eerst bijkomen van werk.
Reputatie 8
Badge +11
We zijn benieuwd. Ik verwacht zeker dat je het internet aan de praat krijgt.
Reputatie 1
Hoi,

Ik ben benieuwd of dit nu is gelukt? Ik wil ook de overstap maken met deze firmware en Fritsbox.

groeten

Ronald
Reputatie 1

Hoi ik heb op Lan port 1 Het internet dmv van de VLAN setting werken.

Voor IPTV kun je echter geen VLAN opgeven in de UI. 

Heeft iemand hier een oplossing voor? Wellicht een voorbeeld Glasvezel config bestand met telfort vlan settings? Heb wel voor DSL gevonden maar daar heb ik niks aan.

Reputatie 8
Badge +11

De instellingen voor een eigen router staan op onze website. Kom je daar verder mee?

Reputatie 1

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie. Helaas had ik die pagina al gevonden. Het issue is dat de Fritsbox geen IPTV Vlan configuratie opties weergeeft.

groeten

Ronald

Reputatie 1

Ik heb het inmiddels werkend met Bovenstaande settings icm eerder gekozen Xs4all configuratie aangepast met bovenstaande Vlan 34. Vind het alleen vreemd dat je nergens IPTV Vlan 04 opgeeft en toch werkt het.

Ik gebruik Fritzbox 5490 Firmware 7.12  Telfort Glasvezel op Lan1

onder vccs {VPI = 8;VCI = 48;wijzigen naarVPI = 0;VCI = 34;----------------onder dslifaces {dsl_encap = dslencap_pppoe;wijzigen naardsl_encap = dslencap_ether;----------------onder vlancfg {vlanid = 6;vlanprio = 1;wijzigen naar vlanid = 34;vlanprio = 0;
Reputatie 8
Badge +11

Als ik hem goed heb ik VLAN 4 voor de tv. Zou je dat eens willen testen? 

Reputatie 8

Kennelijk heeft hij al een oplossing gevonden door het XS4ALL profiel te kiezen,
en daar een aanpassing voor te maken voor het VLAN voor de internet stream.

https://forum.telfort.nl/tv-338/ip-tv-op-eigen-modem-kijken-netflix-75674/index2.html#post709719

Reageer