Foutmelding van een KPN-mailserver

  • 22 maart 2012
  • 0 reacties
  • 3064 keer bekeken

Sinds een week of 2 krijg ik zo nu en dan uitgaande mail retour, met een foutmelding van een tussenliggende KPN-mailserver. Een voorbeeld van een mailtje dat daarnet terugkwam:

code:
Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews21.kpnxchange.com
Arrival-Date: Thu, 22 Mar 2012 11:14:58 +0100

Original-Recipient: rfc822;@.
Final-Recipient: rfc822;@.
Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host


Googelen op de foutcode "554 5.6.1 ..." levert (mij) geen concrete aanwijzingen op.

De bewuste email had 2 ontvangers: voor de één kreeg ik deze foutmelding, de andere ontvanger zit bij Gmail en daarvan heb ik geen foutmelding ontvangen. Ik heb de indruk dat het dus op bepaalde routes misgaat.

Vorige maand trad dit probleem ook op en toen heb ik m'n uitgaande mail tijdelijk via een andere (niet-Telfort) mailserver geleid, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

(edit 12.05 uur)

KPN gebruikt klaarblijkelijk Microsoft Exchange voor het routeren van de mail. (Lijkt me onverstandig, maar dat is een ander verhaal.)

Stukje uit de headers van een email die wél de bestemming bereikt:

code:
Received: from cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com (cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com [213.75.39.10])
by [knip] (Postfix) with ESMTP id EBECA1801AE
for [knip]; Thu, 22 Mar 2012 12:02:19 +0100 (CET)
Received: from cpsps-ews08.kpnxchange.com ([10.94.84.175]) by cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675);
Thu, 22 Mar 2012 12:02:19 +0100
Received: from CPSMTPM-TLF102.kpnxchange.com ([195.121.3.5]) by cpsps-ews08.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
Thu, 22 Mar 2012 12:02:19 +0100
Received: from [knip] ([knip]) by CPSMTPM-TLF102.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
Thu, 22 Mar 2012 12:02:16 +0100


Schijnbaar draait cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com Exchange 2003?

Zie ook deze thread: http://social.technet.microsoft.com/For ... bd3efb02fa

It happens because Exchange 2003 will not try to encode a message into 7-bit MIME after it's accepted it in 8-bit MIME format.


en

>What is the standard or best practice for this?

Pretty much what they are for any email -- if you can't deliver it, don't say you can.


Kortom: ik heb sterk de indruk dat het probleem bij KPN intern zit en dat zij het moeten oplossen. De vraag is: hoe krijg ik hen zover c.q. Telfort Webcare: kunnen jullie hen aan het werk zetten?

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer