beantwoord

Fout bij het tablet of de Experia Box?

• 29 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 514 keer bekeken

Geachte forummers,

Ik ben nieuw hier. Ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik nu echt ten einde raad ben.
Op 27 mei 2016 heb ik voor mijn vrouw een Samsung tablet gekocht. Hartstikke leuk, alleen, je kon er niet mee op internet. Het apparaat bleef maar "Kan IP-adres niet verkrijgen" aangeven. Gek genoeg kon je er elders wel mee internetten, alleen thuis niet.

Telfort ingeschakeld. Eerst middels een bericht, later gebeld. Twee keer zelfs. Toen kwam er een monteur. Aardige man, hij gaf wat adviezen, herstelde de verbinding tussen onze printer en de Arcadyan Experia Box V8 en ging toen aan de slag met het tablet. Na 20 min. concludeerde hij dat het probleem niet bij het modem lag. "Je moet ermee terug naar de winkel," was het advies. Zo gezegd, zo gedaan. Om een lang verhaal kort te maken: na 2 weken kwam de tablet terug van hun reparatieafdeling. Helaas gaf de tablet thuis nog steeds niet eh, thuis.

Een paar weken geleden begaf ons modem het ineens. Nu, dachten wij, dan krijgen we een nieuw modem. Zul je zien dat de tablet eindelijk verbonden kan worden met het modem. Wat bleek helaas, ook de nieuwe Experia Box kon de Wifi-verbinding niet tot stand brengen.
Wij weer terug naar Belsimpel (de leverancier van de tablet). Daar raadden ze aan om de winkel van Samsung (gelukkig óók bij ons in de buurt) te bezoeken. Dat hebben we vanmorgen gedaan. En wat zeggen ze daar? "Het apparaat werkt naar behoren. De fout ligt bij het modem. Op de een of andere manier kan de tablet de naam die het modem uitzendt, niet ontvangen."

Nu is mijn vraag: hoe kan dit nou en: hoe nu verder? Wij worden op deze manier namelijk al maandenlang van het kastje naar de muur gestuurd.
icon

Beste antwoord door Benni 4 september 2016, 10:39

Nou, hulde Babylonia!
Wij waren eerlijk gezegd al helemaal murw - eigenlijk reeds vanaf het moment dat de Telfort-monteur een half uur lang vergeefs had geprobeerd de tablet online te krijgen.
En nu blijkt zoiets simpels als de suggestie die voorgesteld wordt in bovenstaande link te helpen.
Ik heb het precies zo gedaan, met dien verstande dat bij ons modem "Wireless mode" reeds in 802.11g, 802.11b én 802.11n stond en ik dat maar zo gelaten heb. Voor de rest:

in WLAN>>Settings:
"Channel" op 1,
"Extension Channel" op 5 (dat stond ie al) en
"IGMP Snooping" off.

Voordat ik controleerde of de tablet online kon, zag ik dat er reeds een update was uitgevoerd.
Probleem opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je het wachtwoord van je WIFI op het modem veranderd en klik eens op vergeten als je met de gegevens gaat inloggen op je tablet.
Ziet de tablet wel je WIFI van het modem
Sorry, maar "been there, done that". Dit hebben wij zowel zelf als in samenspraak met Telfort uitgeprobeerd. Wachtwoord veranderd, gegevens vergeten. Maar ook bv. het modem gereset (zowel het oude als het nieuwe).
Reputatie 8
Heb even gegoogled, misschien kun je hier iets mee:
https://forum.telfort.nl/internet-267/wifi-verbinding-maar-geen-internet-57336/index1.html#post499458

Nu wordt in dat antwoord gesproken over kanaal 1, maar het komt wel eens voor dat bepaalde apparatuur bijv. niet tot kanaal 13 komt, en je dat mogelijk wel gebruikt. Onder die 13 zou dan al voldoende kunnen zijn.
Heb je in ieder geval meer keus dan enkel een kanaal "1"
Nou, hulde Babylonia!
Wij waren eerlijk gezegd al helemaal murw - eigenlijk reeds vanaf het moment dat de Telfort-monteur een half uur lang vergeefs had geprobeerd de tablet online te krijgen.
En nu blijkt zoiets simpels als de suggestie die voorgesteld wordt in bovenstaande link te helpen.
Ik heb het precies zo gedaan, met dien verstande dat bij ons modem "Wireless mode" reeds in 802.11g, 802.11b én 802.11n stond en ik dat maar zo gelaten heb. Voor de rest:

in WLAN>>Settings:
"Channel" op 1,
"Extension Channel" op 5 (dat stond ie al) en
"IGMP Snooping" off.

Voordat ik controleerde of de tablet online kon, zag ik dat er reeds een update was uitgevoerd.
Probleem opgelost.
Reputatie 8
Dus feitelijk zat het hem in een ander kanaal?
Mooi dat het nu werkt. Succes.

Ten aanzien van kanalen in het algemeen met WiFi, maar dan ten aanzien van storing door andere WiFi netwerken uit de omgeving: Zie: https://forum.telfort.nl/wifi-269/druk-jouw-wifi-omgeving-44762