Foto's van je Modem | Router| Switch | Wifi versterker enz..

• 18 februari 2018
  • 18 reacties
  • 1996 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Plaats hier jouw foto van jouw setup.......Modem | Router| Switch | Wifi versterker enz..

Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 + Experia Box V10 + AirLive switch Live-5F | http://www.airlive.com/product/Live-5F

Telfort wifi versterker

18 reacties

Hierbij mijn setup 'oude' propositie in de meterkast maar gezien de gipswandjes nauwelijks tot geen signaal verlies.

Hallo @Galdor68 , ik kom toevallig bij tip topic terecht en zou het netter vinden en beter voor de stekker, de bovenste r.a.stekker die nu op de kop zit op de onderste stopcontactaansluiting te plaatsen, dan hangt die kabel ook netjes recht naar beneden en de voeding in het bovenste deel.☺
Reputatie 8
Alweer een wat ouder onderwerp, maar een update leek me wel aardig.
In de opmaat van een verhuizing van een organisatie waar ik het netwerkbeheer doe.
Vanuit de situatie "nu".....

Zal dat worden ingevuld en "aangevuld" naar de volgende nu nog "lege" situatie.
In de zin dat er al wel een hoop bekabelde verbindingen liggen, en aangesloten op zogenaamde patchpanelen in een "patchkast". Maar alles nog naar switches en router zal moeten worden door gekoppeld. Wat onderin de patchkast zal worden aangebracht.
(Op dit moment alleen enkele draadjes aangesloten met een "DrayTek" routertje, voor de tijdelijke bewoning van het pand). Het zal nog best een klus worden om het intranet daar verder uit te bouwen. 😎

Reputatie 8
Een paar reacties hierboven in de draad, bij het netwerk benoemd in de onderste foto, hierbij het netwerk schema hoe een en ander is aangesloten. (Om het overzichtelijk te houden alleen het basis-schema).

Er zijn in totaal 6 gescheiden (virtuele) netwerken actief die tot en met de Access Points zijn doorgetrokken (met verschillende SSID's). Afhankelijk van de plaatsing van bekabelde aansluitingen in het gebouw (ethernet contactdozen), en de keuze van het Access Point is bepaald welke netwerken daarmee bereikt kunnen worden.
Om die scheiding van verschillende (virtuele) netwerken op eindpunten (en in Access Points) mogelijk te maken, worden een aantal managed switches gebruikt.

"Domme" unmanaged switches, zijn niet in het schema opgenomen. Ook niet alle individuele laptops, PC's en wat gebruikers mogelijk nog meer aan eigen apparatuur gebruiken. (Heb in een kast ook een plotter zien staan). Beamers, omdat die doorgaans achter een PC worden gehangen en niet rechtstreeks in een netwerk, in het schema aangegeven met een onderbroken verbinding.

Doorgaans worden door gebruikers de draadloze mogelijkheden benut voor connectie met internet of om te printen. Wat dat betreft is het wel hilarisch dat men eventueel in het ene gebouw wat 75 meter verderop is gesitueerd, binnen hetzelfde netwerk kan printen naar een printer die in het andere gebouw staat opgesteld. (Groene pijl in het schema).

Verder wordt het beheer van het netwerk vooral op afstand (thuis) gedaan via een VPN-verbinding.
Afhankelijk welke apparaten benaderd moeten worden die in een bepaald netwerk zitten, wordt een VPN-connectie met een ander profiel gebruikt. Die benadering van "andere netwerken" geldt eigenlijk hoofdzakelijk voor de "werk" netwerken van de verschillende organisaties. (Bijv. om andere instellingen in printers te kunnen invoeren).

De specifieke netwerk-apparaten zoals routers, switches, NanoBeams, en de gebruiks interface van Access Points zijn alleen benaderbaar via een volledig gescheiden "systeem netwerk". Gebruikers kunnen die dus niet oproepen. (Nog afgezien dat ze de login-gegevens daar niet van hebben).

Wat meer uitvoerige beschrijving en uitleg van die "NanoBeams" (Wifi "straalverbinding").
https://forum.telfort.nl/koetjes-en-kalfjes-249/wifi-straalverbinding-74802/
Reputatie 1
Fortigate 50E icm TP-LINK Arched MR200(4G)
WAN1 = Telfort Glasvezel
WAN2 = 4G KPN Failover (Als 8.8.8.8 10 seconden niet bereikbaar switch hij hier naar over tot 8.8.8.8 weer pingbaar is)

Netwerk = Powerconnect 6248P
Reputatie 1
Badge
@FiberdordrechtBeviel de Fritzbox 7390 niet of voor de foto de Experia weer teruggehangen?
Ik meen uit een ander topic te begrijpen dat je zonder de EB verder wou.

yup beviel erg goed 🙂 ......had extra poort nodig..ivbm wifi versterker.....

Momenteel V10 effe testen, daarna denk fritzbox 7390 terug hangen 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hier mijn Draytek Modem met Grandsteam (voip)

@FiberdordrechtBeviel de Fritzbox 7390 niet of voor de foto de Experia weer teruggehangen?
Ik meen uit een ander topic te begrijpen dat je zonder de EB verder wou.
Reputatie 8
...maar gezien de gipswandjes nauwelijks tot geen signaal verlies.
Gips staat nu juist bekend als een materiaal wat niet zo'n gunstige eigenschappen heeft ten aanzien van WiFi. Kennelijk "dun" genoeg om dan niet teveel verlies te hebben.

Al een wat ouder plaatje van de set-up zoals die eerder ooit is opgezet bij mij thuis. Maar door wat "test" opstellingen met andere Telfort routers + een eigen router, nu meer een rommeltje "extra" er omheen.
(Bij de aanleg van glasvezel indertijd heb ik de glasvezel zelf via PVC-pijp naar de 1e verdieping doorgetrokken. Waarna Reggefiber de glasvezel FTU het op die plek verder heeft afgemonteerd).

Opstelling elders waar ik het internet / intranet heb opgezet en het systeembeheer doe.
Het glasvezel NT-kastje + (KPN) Experia Box V10 die er in dit geval nog voor zit, buiten beeld.
Eveneens buiten beeld achterliggende Access Points + WiFi "straalverbinding".

Hierbij mijn setup 'oude' propositie in de meterkast maar gezien de gipswandjes nauwelijks tot geen signaal verlies.

Reputatie 8
Badge +10
[...]
In dat andere topic wordt gevraagd of je foto's naar Telfort wilt uploaden. Daarbij kunnen de gebruikers de foto's dus niet zien. In dit topic kan dat wel.

Oke, slechte dag... :8

Hieronder dan ook maar een plaatje van mijn Fritzbox 'opstelling'... ;)
Gewoon de stekker erin en gaan met die banaan dus...
Het voordeel is dat het ISRA-punt direct achter dat tafeltje (wandcontactdoos recht boven de KPN grondkabel) zit dus 1 meter DSL-kabel en alles in de woonkamer... fijn voor de wifi-ontvangst en de kabel naar de TV-ontvanger.
Kabel naar de desktop-PC loopt recht naar boven langs een CV-buis.
De DSL-kabel heb ik overigens zelf geknutseld van een geshielde ethernetkabel... :8

Reputatie 6
Badge +4
Is dit naar aanleiding van het berichtje van Knorde?Ik denk het wel, ik vind het wel een heel leuk idee.
Wat is het doel van deze dubbelpost..?
Hier is toch al een topic voor, daar hoef je geen nieuwe voor te starten, dan gaan de mensen weer in twee aparte topic foto's van hun modem posten... :?

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/help-telfort-met-een-foto-van-je-modem-74000/index1.html#post610384
In dat andere topic wordt gevraagd of je foto's naar Telfort wilt uploaden. Daarbij kunnen de gebruikers de foto's dus niet zien. In dit topic kan dat wel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wel een erg leuk topic vind (mits er meerdere mensen foto's plaatsen uiteraard). Het is toch wel leuk om te zien hoe iedereen alles ingericht heeft en ik ben ook heel erg benieuwd hoe iedereen zijn bekabeling (wel of niet) heeft weggewerkt.

Hierbij de foto's van mijn situatie:

Ik ben zelf altijd iemand die graag de bekabeling netjes wegwerkt. Voor sommige stukken ontkom je er helaas niet aan dat je een stukje kabel ziet. Ik heb alles zo goed mogelijk proberen weg te werken.

Zo heb ik ook kabelgoten in de muur gemaakt zodat er geen kabels te zien zijn rondom de tv en de speakers:

Het is even wat werk maar dan heb je ook wat 😛
Reputatie 8
..... + AirLive switch Live-5F | http://www.airlive.com/product/Live-5F

In deze tegenwoordige tijd met allerlei apparatuur in een thuisnetwerk, waar het naast internet aankomt op snelle en betrouwbare connecties onderling tussen apparaten in het thuis netwerk, zou ik nooit kiezen voor een switch die slechts maximaal 100 Mbps ondersteunt.
Is dit naar aanleiding van het berichtje van Knorde? Dat andere topic gaat inderdaad om iets anders, Telfort is bezig om aan de hand van een foto van je Experiabox bijvoorbeeld te kunnen achterhalen waar een fout zit.

Via de link in de startpost daar kan je daar meer over lezen, dat topic is niet zo zeer bedoelt om je foto's te plaatsen meer om aandacht te geven aan de vraag.
Reputatie 8
Badge +10
Het blijft een dubbelpost... :8

:8 Deze fotos kan je zien, van alle telfort uploads NIET !
En gaat (topic) over de actie van telfort.... groot verschil.

Ja, nu heb je er een link van gemaakt naar dit topic en de dubbelpost verwijderd...
Die link werkt trouwens niet, de url is niet compleet.
Reputatie 1
Badge

:8 Deze fotos kan je zien, van alle telfort uploads NIET !
En gaat (topic) over de actie van telfort.... groot verschil.
Reputatie 8
Badge +10
Reputatie 1
Badge
Hier is toch al een topic voor, daar hoef je geen nieuwe voor te starten, dan gaan de mensen weer in twee aparte topic foto's van hun modem posten... :?

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/help-telfort-met-een-foto-van-je-modem-74000/index1.html#post610384

Help Telfort met een foto van je modem :8

UPLOADEN naar telfort
Is wat anders dan deze topic.......
Reputatie 8
Badge +10

Reageer