beantwoord

Experia box V8 vervangen door V10

• 5 mei 2018
  • 11 reacties
  • 6201 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 49 reacties
Ik heb sinds kort glasvezel. Mijn oude Experia box V8 moest ik meenemen. Wifi is op eental plaatsen traag, zelfs aan de andere kant van kamer waar de router is geplaatst. Voordeel glasvezel wordt op deze manier teniet gedaan.
Graag ontvang ik de V10 die betere wifi heeft.
icon

Beste antwoord door jimny 5 mei 2018, 12:16

Het modembeleid bij Telfort is dat alleen nieuwe klanten een V10 krijgen en dus de bestaande klanten een V8 ontvangen indien dit modem niet goed meer werkt

Neem onderstaande link even door

https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het modembeleid bij Telfort is dat alleen nieuwe klanten een V10 krijgen en dus de bestaande klanten een V8 ontvangen indien dit modem niet goed meer werkt

Neem onderstaande link even door

https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
Het modem beleid van Telfort kan mij niet heel veel schelen. Ik wil goede wifi en gebruik maken van de beloofde snelheid van glasvezel.
Wanneer bestaande klanten (meer dan 10 jaar) anders behandeld worden dan nieuwe, is dat geen stimulans om te blijven.....
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht als je een andere V8 krijgt via webcare dat die het beter doet
Wifi geeft altijd verlies qua snelheid is nooit gegarandeerd en als je bedraad meet zul je zien dat je de snelheid wel haalt.
Verder ben ik een behulpzame klant sinds 2006 en dus niet van Telfort
Reputatie 1
Ik weet niet wie ‘beste antwoord’ bepaalt, ik ben het in ieder geval niet mee eens. Graag reactie van webcare.....
Reputatie 8
Badge +17
En een beter antwoord ga je niet krijgen. Ook niet van webcare. Een V8 wordt niet omgeruild voor een V10, zoals je op die betreffende pagina's kan lezen.
Dat is en blijft dus het beste antwoord, ook al ben jij het er niet mee eens.
Of de wifi van een v10 echt beter is valt nog te bezien. Vaak is het bereik van 5ghz wifi toch minder dan 2,4 ghz de doorvoer snelheid is wel hoger. Tenzij je grote bestanden up of download zal je er verder weinig van merken.

Nu weet ik uiteraard niet hoe en waar de wifi voor gebruikt wordt maar als je een apparraat bedraad kan aansluiten altijd doen, zelfs een laptop.
Reputatie 8
Of de wifi van een v10 echt beter is valt nog te bezien. Vaak is het bereik van 5ghz wifi toch minder dan 2,4 ghz de doorvoer snelheid is wel hoger.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de 2,4 GHz band beter presteert dan 5 GHz.
De 2,4 GHz band is doorgaans zodanig overvol bezet, dat het theoretisch betere bereik door muren en plafonds heen, praktisch gezien mij nog nooit een beter rendement heeft opgeleverd dan de WiFi onder 5 Ghz.

Ook als je alleen de 2,4 GHz band bekijkt, is de WiFi van een V10 een stuk beter dan die van een V8.
Reputatie 1
Blijf toch met de vraag zitten waarom Telfort weigert mijn wifi verbinding te verbeteren.....
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de link van mij betreffende wifi verbeteren wel goed doorgenomen en zo ja plaats eens een prinscreen van speedtes.net bedraad en via Wifi
Reputatie 8
Blijf toch met de vraag zitten waarom Telfort weigert mijn wifi verbinding te verbeteren.....
Omdat WiFi op zichzelf geen hoofd onderdeel vormt van de internetservices wat Telfort levert.
Dat is namelijk internet - TV en telefoon. (Afhankelijk wat je afneemt).

De modem/routers die Telfort in bruikleen aan klanten uitleveren, geven WiFi tot op een "bepaald niveau". Wat onder veel omstandigheden slechts een (minimale) basis is om draadloos te kunnen communiceren. Het ene model router zal daarin beter presteren dan een ander.
1001 verschillende routers, evenzoveel verschillende resultaten.

WiFi in zijn algemeenheid is afhankelijk van zoveel omstandigheden en omgevingsfactoren, dat geen enkele provider je garanties biedt met de standaard apparatuur, zonder daar extra geld voor te vragen, om daarin het WiFi te verbeteren.

Dat is bijv. de wijze waarop Ziggo haar diensten uitbreidt met hun "Ziggo Power Promise".
Men garandeert een goede WiFi overal in huis, maar als je van die service gebruik maakt, zul je er als klant ook heel erg dik voor betalen. Die service is niet bij het basis internetpakket inbegrepen.

Telfort biedt die extra (betaalde) service zoals Ziggo die biedt niet.
Wil je voor je eigen thuis situatie een betere WiFi ervaring zul je daar zelf in moeten investeren, in de vorm van extra zelf aan te schaffen Access Points, of bijv. "Mesh Points".

Waarmee je uiteindelijk daar tevens mee bereikt dat de extra aangeschafte apparatuur weer gaat storen op de verbindingen van buren. Die gaan uiteindelijk dan ook weer "zwaarder" investeren in apparatuur om daar weer bovenuit te komen, en wordt het WiFi bos alleen maar groter.
Vicieuze cirkel.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jon, excuses voor de late reactie. De reactie van jimny is door mij als beste antwoord gemarkeerd.
Heb je ook de stappen doorgenomen die op de tweede link staan weergegeven?
Je geeft aan dat WiFi op een aantal plaatsen traag is? Ik ga er vanuit dat WiFi op andere plekken dus wel naar tevredenheid functioneert.
In dat geval is het handig om een WiFi-versterker aan te schaffen zoals aangegeven op de eerste link. Deze kun je namelijk plaatsen daar waar WiFi traag is en of een slecht bereik heeft.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Reageer