beantwoord

Experia Box V8 SIP ALG uitschakelen

• 9 april 2020
  • 5 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik ondervind een probleem met het doorverbinden van gesprekken. Hierbij kan ik Bellen en gebeld worden maar zodra ik een gesprek probeer door te verbinden word de verbinding verbroken en krijg ik een heroproep van de persoon die ik probeerde door te verbinden. Ik werk nu sinds 2 weken thuis en heb een vaste VoiP toestel van werk mee met headset.

Ik werk zelf in een support team en tijdens overleg heb ik dit op tafel gelegd. Samen met mijn collega die over de toestellen meer af weet hebben we paar dingen al geprobeerd om uit te sluiten waar het aan kan liggen. Hier kwamen wij niet uit en zijn we een stap hoger gegaan. Technische dienst van de telefoons zelf erbij gehaald en een support ticket aangemaakt. Snelle reactie via telefoon contact gehad zijn we achter gekomen dat bij mij thuis SIP ALG over UDP aanstaat op poort 5060. advies gekregen om dit uit te zetten. 

Instellingen van onze Experia v8 kon ik geen instellingen vinden over deze optie. KPN gebeld en die konden niks betekenen. Daarna Telfort Support en die konden ook niet helpen en wisten nergens vanaf. Opnieuw Telfort gebeld en daar kwam uit. “Wij kunnen deze instelling niet aanpassen” en “Kijk op onze Forums of op KPN voor soort gelijke problemen. als daar word geconstateerd dat meerdere mensen problemen hebben kunnen wij als laatste een nieuwe modem opsturen”. Zelf gaf ik al aan dat meer mensen dezelfde problemen hebben omdat ik vooraf had gekeken op google. maar deze medewerker kon me niks anders vertellen en zei nogmaals kijk op de forums. niet erg tevreden heb ik het gesprek beëindigd. 

Ik heb nu meerdere posts gelezen dat blijkt dat deze instelling niet is aan te passen in v8.

-- Jeroen K.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 april 2020, 09:37

@Jeroen K Dankjewel, dat is goed om te weten! Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd, deze ontvang je zo snel mogelijk thuis binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt en of straks alles wel goed werkt in combinatie met de VoIP apparatuur?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Jeroen K, mijn reactie is aan de late kant door de drukte en de Paasdagen, sorry daarvoor. Zeker in deze tijd, nu we allemaal aangewezen zijn op (zo veel mogelijk) thuiswerken, kan ik me voorstellen dat dit probleem heel lastig is. Ik begrijp dus dat bellen en gebeld worden met het VoIP toestel wel lukt, maar dat doorverbinden niet mogelijk is. Heb ik het zo goed begrepen?

Ik lees ook dat je al verschillende dingen nagekeken en geprobeerd hebt, maar dat de betreffende instelling dus niet te vinden is in de Experia Box V8. Heb je intussen nog iets gevonden en hoe gaat het er nu mee? Als het onveranderd is hoor ik het graag, dan lijkt het me een goed plan om het te proberen met een ander modem.

Reputatie 8

Hallo @Alexandra - Telfort 

Misschien door wisseling van diensten bij de webcare medewerkers afgelopen week (weken ?),
ben je nog niet op de hoogte van de problemen met specifiek de Experia Box V8  m.b.t. achterliggende VOIP-apparatuur, waarmee nogal wat thuiswerkers mee geconfronteerd worden?

De Experia Box V8 is gewoon niet geschikt om met achterliggende VOIP apparatuur te werken. Gesprekken worden erg vaak voortijdig afgebroken, en doorverbinden gaat ook niet.
De enig (nog redelijk) werkende optie is de Experia Box V8 uitwisselen met een Experia Box V10

Ik schrijf bewust “redelijk”, omdat doorverbinden “intern” (met andere VOIP-toestellen binnenshuis) ook met een V10 niet mogelijk is. Maar daar zal een thuiswerker met één enkel VOIP toestel en doorverbinden naar wellicht nummers “buiten de deur” waarschijnlijk niet mee te maken hebben?

Uitvoerig getest n.a.v. een eerste melding, en probleem opgelost na uitwisseling met V10 zie:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/sip-alg-uitschakelen-in-experiabox-v8-86678#post728114

en vervolgreacties (en evt. ervoor aangaande aanpassingen m.b.t. die tests).

Vergelijkbare reacties van thuiswerkers die ook problemen hadden met door hun bedrijf ter beschikking gestelde VOIP-telefoon apparatuur in samenwerking met Experia Box V8. Bijv.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/voip-toestel-geen-gehoor-na-2-minuten-86754

en bijv.:

https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/kan-niet-goed-bellen-vanwege-modem-86832

(En heb er misschien nog wel eentje gemist? = alleen gebruikers die op het forum schreven).
Ik verwacht dat er nog wel meer vergelijkbare klachten gaan komen. Wordt het niet eens tijd die informatie integraal binnen de klantenservice en webcare uit te wisselen?  Gezien de ervaring met klantenservice die de topic starter geeft lijkt niemand (en jezelf) op de hoogte te zijn bij Telfort??

Overigens de V8 uitwisselen met een V10is ook geen optie !!
Want die heeft weer andere problemen met telefonie wat inmiddels bij KPN is erkend.
Zie onderwerp wat precies daarover gaat  < HIER >  met specifiek de terugkoppeling van de helpdesk < HIER >  waarbij die problemen achterliggend worden uitgezocht.

“Ben gebeld door helpdesk (2e lijn denk ik) Ze vertelden mij dat er inmiddels meerdere klanten zijn die hetzelfde probleem hebben met de Experiabox v10a, eindelijk wordt het probleem erkend.en komen ze er zo snel mogelijk op terug (na Paassen) Alleen waarom weet de 1e lijns dit niet dat het een bekend probleem is? Nou ja nog maar even afwachten”

Reputatie 8
Badge +11

@Jeroen K Ik heb niets meer van je gehoord. Als het nog speelt, dan hoor ik het graag en help ik je hiermee verder.

@Babylonia Dank voor de uitgebreide informatie en feedback! Dit neem ik mee.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort (reactie op eerste reply) Inderdaad ik heb het probleem alleen met doorverbinden.
ik heb verder niks kunnen vinden en ik kom online alleen tegen dat er niks aan te doen is met V8.
zoals Babylonia en andere op de forum kan ik er zelf niks aan doen. Ik heb meerdere gelezen over dit probleem.

Ik heb op het moment het probleem alleen thuis. Gisteren en vandaag ben ik op kantoor, maar morgen ben ik weer thuis aan het werken. (Ik ben net zelf in dienst en daarom werk ik 2 dagen op kantoor om wat begeleiding te krijgen anders werk ik gewoon volledig thuis) 

Reputatie 8
Badge +11

@Jeroen K Dankjewel, dat is goed om te weten! Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd, deze ontvang je zo snel mogelijk thuis binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt en of straks alles wel goed werkt in combinatie met de VoIP apparatuur?

Reageer