vraag

Experia box v8 geeft time-out bij externe verbinding

• 21 september 2013
  • 4 reacties
  • 2789 keer bekeken

Badge
Goedemiddag,

Eerder heb ik al de klantenservice van Telfort benaderd, echter hebben deze mij doorgestuurd naar het forum.

Sinds kort ben ik over gegaan naar Telfort en heb daarbij de Experia box v8 (Arcadyan VGV7519) ontvangen.
Deze ingesteld en de poorten open gezet zodat ik van buitenaf mijn QNap (NAS) kan benaderen. Dit werkt allemaal goed,
tot ik meerdere bestanden wil over gaan zetten. Na een tijdje (ong. een minuut) verlies ik de verbinding
(danwel met FileZilla of QBack). Ik heb het hele beheerpaneel al doorgezocht, maar kan hier niets over vinden.

Als extra informatie: de NAS is zonder problemen binnen het netwerk (eveneens via FileZilla en QBack) te bereiken
en verliest daarbij niet de verbinding. Het netwerk waar ik meestal verbinding vanaf probeer te maken is niet veranderd
sinds de nieuwe router en het probleem treedt ook op als ik vanaf het Experia box netwerk via het externe IP adres van de
NAS verbinding maak (dus thuisnetwerk - internet - thuisnetwerk).
De NAS is bekabeld aan het netwerk aangesloten.

Is de Experia box v8 hiervoor niet toereikend genoeg, zie ik een instelling over het hoofd, of zijn er andere tips?

Ik hoor graag of hier iemand is die mij hierin kan adviseren.
Kan ik hiervoor een andere router bij Telfort vragen, kan Telfort dit op afstand aanpassen,
of moet ik een losse router aanschaffen en de WLAN op de Experiabox uitzetten om zo alles te regelen?

Met vriendelijke groet
en alvast bedankt,

Reinier

4 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Deze ingesteld en de poorten open gezet zodat ik van buitenaf mijn QNap (NAS) kan benaderen. Dit werkt allemaal goed,

Alleen de poorten opengezet of ook UPnP ingeschakeld..?
Desnoods ook de DMZ inschakelen...
Badge
Alleen de poorten opengezet of ook UPnP ingeschakeld..?
Desnoods ook de DMZ inschakelen...

Ik heb de poorten open gezet (voor FTP(S) en HTTP(S)) en UPnP staat volgens mij nog uit,
omdat dit ook voor de NAS uitgeschakeld staat. We maken geen gebruik van het 'direct praten met de NAS'.
Het zou dus kunnen helpen UPnP aan te zetten?

DMZ zegt mij weinig, zou dit niet juist mijn toegang van een extern netwerk (of via het externe IP adres) beperken?

Dank voor de snelle reactie
en ik wacht verdere reacties graag af!!
Badge
Goedendag,

Eerder heb ik dit probleem gemeld, echter is dit nog niet verholpen.
Ik heb begrepen dat dit komt omdat het modem/router dat we gekregen hebben dit niet ondersteund.

is het een idee een losse router aan te schaffen en die na het modem te zetten
of kan Telfort ons niet een betere router verschaffen? Op deze manier kunnen we niet volledig gebruik maken van de dienst die zij ons aanbieden.

Ik wacht de reactie graag af,
Met vriendelijke groet,

Reinier
Helaas heb ik ook problemen met mijn QNAP NAS

Ik heb ook een VGV7519 met een Qnap erachter, maar deze krijgt geen verbinding met het internet terwijl ik de NAS wel binnen het netwerk kan gebruiken. Ik heb ook al verschillende DNS settings geprobeerd maar dit lijkt allemaal niet te werken..

Reageer