beantwoord

Experia Box V10 maakt geen verbinding met Sitecom powerline adapter

Wij stappen over van Ziggo naar Telfort. Mijn pc ontvangt internet via een powerline adapter set (Sitecom). De master is verbonden op mijn pc, de slave is verbonden op de router van ZIGGO Alles werkt prima. Enfin, Ziggo gaat weg en telfort v10 komt daarvoor in de plaats.
De nieuwe verbinding tussen de telfort v10 en de slave werkt echter niet. Het lijkt alsof er geen geen signaal vanuit de router wordt gestuurd naar de slave adapter.

Ik heb de router alsmede de beide adapters gereset. De slave maakt een verbinding met de master adapter, dus dat is het probleem niet.
Wi-Fi werkt ook prima. Ook een vaste internetkabel tussen de pc en de router maakt een prima verbinding.

Wat zou een oplossing kunnen zijn voor ons probleem? Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 3 januari 2019, 11:25

Hi Annika, fijn dat de verbinding het doet, nu alleen je powerline adapters nog 🙂

De powerline adapters maken onderling verbinding. De Experia Box heeft daar geen rol in, deze stuurt enkel de internetverbinding naar de apparaten die daar aangesloten worden. De adapter bij het modem moet de internetverbinding vervolgens doorgeven aan de andere adapter. Ik denk dat Babylonia een goede opmerking maakt; helpt het als je de adapters omwisselt?

Het kan ook nog helpen de adapters te resetten en opnieuw te koppelen. Hoe je de adapters opnieuw aan elkaar kan koppelen (en resetten), staat in de handleiding van de adapters beschreven. Laat je weten of het is gelukt, en ook als je vragen hebt?

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Annikavdw schreef:

De master is verbonden op mijn pc, de slave is verbonden op de router van ZIGGO

Ik zou eerder denken andersom. De master achter de router, achter de slave dan een PC.
Dat is dan mogelijk net de reden dat het nu niet werkt?
Reputatie 6
Badge +8
Hi Annika, fijn dat de verbinding het doet, nu alleen je powerline adapters nog 🙂

De powerline adapters maken onderling verbinding. De Experia Box heeft daar geen rol in, deze stuurt enkel de internetverbinding naar de apparaten die daar aangesloten worden. De adapter bij het modem moet de internetverbinding vervolgens doorgeven aan de andere adapter. Ik denk dat Babylonia een goede opmerking maakt; helpt het als je de adapters omwisselt?

Het kan ook nog helpen de adapters te resetten en opnieuw te koppelen. Hoe je de adapters opnieuw aan elkaar kan koppelen (en resetten), staat in de handleiding van de adapters beschreven. Laat je weten of het is gelukt, en ook als je vragen hebt?
Reputatie 6
Badge +8
Hi Annika, Ik hoop dat het een goed teken is, dat je nog niet gereageerd hebt. Laat het ons anders gerust weten, dan denken we graag met je mee!

Reageer