beantwoord

Experia box v10 loopt vast bij kopieren van bestanden

• 8 september 2017
  • 8 reacties
  • 210 keer bekeken

Bij het kopiëren van grotere of meerdere bestanden loopt de Experiabox v10 vast.
Er is dan ook geen internet verbinding meer.
Door de box uit en weer aan te zetten is de verbinding hersteld.

Opbouw LAN:
Experia box v10 -- 3com hub/switch ------ Synalogy DS213+
------ Windows 10 PC

3c om hub type Officeconnect Dual Speed Hub 16
icon

Beste antwoord door Joshua57 11 september 2017, 19:52

Ik heb alle switches vervangen door 1000mbps versies en nu verder geen problemen meer.
Het zal hem dan toch in de communicatie tussen de experiabox en de switches gelegen hebben.
Kabels hoefde ik gelukkig niet te vervangen.
Dank voor jullie reacties
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat gebeurd er als je die 3Com switch ertussen uit haalt?
En wat als je die Windows 10 PC op de 3Com switch aansluit?
Reputatie 8
Badge +16
De Experiabox en je NAS kunnen beide Gigabit snelheid aan.... Als je daar een switch tussen zet die maar 100Mbps aan kan, dan werkt het sowieso niet optimaal.
Allereerst dank voor de hulp.
Zowel mijn pc als de nas zijn op de hub aangesloten.
Deze hub kan 1000m aan. Deze led is ook aktief tijdens data overdracht
Ik heb me vergist. De switch kan inderdaad maar 100Mbps aan.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Als ik beide computers rechtstreeks op de box aansluit werkt alles naar behoren.
In de oude situatie met de XMS glasvezel modem/router werkte het overings wel allemaal.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Joshua57, welkom op het forum. Ik begrijp dat je V10 vastloopt tijdens het kopiëren van grotere bestanden. Dat is erg irritant. Om vast te stellen waar het probleem zit kan je ook je NAS en je PC direct op je V10 aansluiten. Werkt het dan wel goed? Dan weet je dat je switch de boosdoener kan zijn. Verder vind ik het lastig om hier een passend advies in te geven. @Franzki, [user=30907]Kees-Jan[/url] willen jullie hier nog verder in meedenken? 🙂
Reputatie 8
Ik heb me vergist. De switch kan inderdaad maar 100Mbps aan.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Zou best kunnen. Gezien je geen problemen hebt als je het rechtstreeks aansluit aan de Experia Box V10 met buitensluiting van die switch, lijkt de oorzaak duidelijk.

Voor alle zekerheid zou je ook nog eens andere ethernet kabeltjes kunnen gebruiken, en kijken of daarbij geen storing optreedt. Tenslotte zou een switch --hoewel traag-- ook moeten werken.
Ik heb alle switches vervangen door 1000mbps versies en nu verder geen problemen meer.
Het zal hem dan toch in de communicatie tussen de experiabox en de switches gelegen hebben.
Kabels hoefde ik gelukkig niet te vervangen.
Dank voor jullie reacties
Reputatie 8
...en dank voor de terugkoppeling.
Groet, Babylonia

Reageer